Transkulturelle Kunstvermittlung : : Zum Bildungsgehalt ästhetisch-künstlerischer Praxen / / Inga Eremjan.
Transcultural art education enables both a view of the self and the other. In doing so, it develops the special educational potential of art for members of a transcultural society. Providing the first systematic reflection on the hybrid state of contemporary society and taking into account art, cult...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2016 |
---|---|
Funder: | |
VerfasserIn: | |
: | |
Place / Publishing House: | Bielefeld : : transcript Verlag, , [2016] ©2016 |
Year of Publication: | 2016 |
Language: | German |
Series: | Pädagogik
|
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (448 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Table of Contents:
- Frontmatter
- Inhalt
- Vorwort
- Deutschland in der transkulturellen Transformation
- I. Der Kulturbegriff und die Differenz mit sich selbst
- II. Das Eigene und das Fremde in der transkulturellen Gesellschaft
- III. Das Eigene und das Fremde im Bildungssystem
- IV. Räume der Transkulturellen Kunstvermittlung: Die Institution Schule
- V. Das Bildungsverständnis der Transkulturellen Kunstvermittlung
- VI. Lagebericht der zeitgenössischen Kunst und Kunstvermittlung: Präambel
- VII. Potenziale der zeitgenössischen Kunst für transkulturelle Prozesse
- VIII. Strategien im Kontext der Vermittlung
- IX. Transkulturelle Kunstvermittlung in der Praxis
- X. »die Zipfelmütze«: Ein Unterrichtsexperiment
- XI. Schlusswort und Ausblick: Horizontbildung der Transkulturellen Kunstvermittlung
- Bibliografie
- Abbildungsverzeichnis
- Backmatter