Transkulturelle Kunstvermittlung : : Zum Bildungsgehalt ästhetisch-künstlerischer Praxen / / Inga Eremjan.

Transcultural art education enables both a view of the self and the other. In doing so, it develops the special educational potential of art for members of a transcultural society. Providing the first systematic reflection on the hybrid state of contemporary society and taking into account art, cult...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2016
Funder:
VerfasserIn:
:
Place / Publishing House:Bielefeld : : transcript Verlag, , [2016]
©2016
Year of Publication:2016
Language:German
Series:Pädagogik
Online Access:
Physical Description:1 online resource (448 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Table of Contents:
  • Frontmatter
  • Inhalt
  • Vorwort
  • Deutschland in der transkulturellen Transformation
  • I. Der Kulturbegriff und die Differenz mit sich selbst
  • II. Das Eigene und das Fremde in der transkulturellen Gesellschaft
  • III. Das Eigene und das Fremde im Bildungssystem
  • IV. Räume der Transkulturellen Kunstvermittlung: Die Institution Schule
  • V. Das Bildungsverständnis der Transkulturellen Kunstvermittlung
  • VI. Lagebericht der zeitgenössischen Kunst und Kunstvermittlung: Präambel
  • VII. Potenziale der zeitgenössischen Kunst für transkulturelle Prozesse
  • VIII. Strategien im Kontext der Vermittlung
  • IX. Transkulturelle Kunstvermittlung in der Praxis
  • X. »die Zipfelmütze«: Ein Unterrichtsexperiment
  • XI. Schlusswort und Ausblick: Horizontbildung der Transkulturellen Kunstvermittlung
  • Bibliografie
  • Abbildungsverzeichnis
  • Backmatter