Transkulturelle Kunstvermittlung : : Zum Bildungsgehalt ästhetisch-künstlerischer Praxen / / Inga Eremjan.
Transcultural art education enables both a view of the self and the other. In doing so, it develops the special educational potential of art for members of a transcultural society. Providing the first systematic reflection on the hybrid state of contemporary society and taking into account art, cult...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2016 |
---|---|
Funder: | |
VerfasserIn: | |
: | |
Place / Publishing House: | Bielefeld : : transcript Verlag, , [2016] ©2016 |
Year of Publication: | 2016 |
Language: | German |
Series: | Pädagogik
|
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (448 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
LEADER | 06174nam a22010575i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 9783839435199 | ||
003 | DE-B1597 | ||
005 | 20211129102213.0 | ||
006 | m|||||o||d|||||||| | ||
007 | cr || |||||||| | ||
008 | 211129t20162016gw fo d z ger d | ||
019 | |a (OCoLC)956648456 | ||
020 | |a 9783839435199 | ||
024 | 7 | |a 10.1515/9783839435199 |2 doi | |
035 | |a (DE-B1597)472735 | ||
035 | |a (OCoLC)953316662 | ||
040 | |a DE-B1597 |b eng |c DE-B1597 |e rda | ||
041 | 0 | |a ger | |
044 | |a gw |c DE | ||
072 | 7 | |a EDU036000 |2 bisacsh | |
082 | 0 | 4 | |a 700 |
084 | |a DG 9000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19563: | ||
100 | 1 | |a Eremjan, Inga, |e author. |4 aut |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut | |
245 | 1 | 0 | |a Transkulturelle Kunstvermittlung : |b Zum Bildungsgehalt ästhetisch-künstlerischer Praxen / |c Inga Eremjan. |
264 | 1 | |a Bielefeld : |b transcript Verlag, |c [2016] | |
264 | 4 | |c ©2016 | |
300 | |a 1 online resource (448 p.) | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a computer |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a online resource |b cr |2 rdacarrier | ||
347 | |a text file |b PDF |2 rda | ||
490 | 0 | |a Pädagogik | |
505 | 0 | 0 | |t Frontmatter -- |t Inhalt -- |t Vorwort -- |t Deutschland in der transkulturellen Transformation -- |t I. Der Kulturbegriff und die Differenz mit sich selbst -- |t II. Das Eigene und das Fremde in der transkulturellen Gesellschaft -- |t III. Das Eigene und das Fremde im Bildungssystem -- |t IV. Räume der Transkulturellen Kunstvermittlung: Die Institution Schule -- |t V. Das Bildungsverständnis der Transkulturellen Kunstvermittlung -- |t VI. Lagebericht der zeitgenössischen Kunst und Kunstvermittlung: Präambel -- |t VII. Potenziale der zeitgenössischen Kunst für transkulturelle Prozesse -- |t VIII. Strategien im Kontext der Vermittlung -- |t IX. Transkulturelle Kunstvermittlung in der Praxis -- |t X. »die Zipfelmütze«: Ein Unterrichtsexperiment -- |t XI. Schlusswort und Ausblick: Horizontbildung der Transkulturellen Kunstvermittlung -- |t Bibliografie -- |t Abbildungsverzeichnis -- |t Backmatter |
506 | 0 | |a restricted access |u http://purl.org/coar/access_right/c_16ec |f online access with authorization |2 star | |
520 | |a Transcultural art education enables both a view of the self and the other. In doing so, it develops the special educational potential of art for members of a transcultural society. Providing the first systematic reflection on the hybrid state of contemporary society and taking into account art, cultural, and education studies, Inga Eremjan's foundational theoretical basis of transcultural art education illustrates how innovative forms of art education make transcultural processes possible. Eremjan shows how aesthetic-artistic practice and aesthetic experiences are central to this, because they open new perspectives on ways of thinking and acting, thereby supporting the self-determined participation of the subject. | ||
520 | |a »Transkulturelle Kunstvermittlung« gibt den Blick auf das Eigene und Fremde frei und entfaltet das besondere Bildungspotenzial von Kunst für den Einzelnen in der transkulturellen Gesellschaft.Erstmals die hybride Verfasstheit heutiger Gesellschaften systematisch reflektierend, verdeutlicht Inga Eremjans grundlagentheoretische Fundierung der Transkulturellen Kunstvermittlung unter Bezug auf Kunst-, Kultur- und Bildungswissenschaften, wie innovative Formen des Kunstunterrichts transkulturelle Prozesse ermöglichen können.Sie zeigt: Ästhetisch-künstlerische Praxen und ästhetische Erfahrungen sind zentral, denn sie eröffnen neue Perspektiven auf Denk-, Wahrnehmungs- sowie Handlungsformen und fördern so die selbstbestimmte Teilhabe des Subjekts. | ||
530 | |a Issued also in print. | ||
536 | |a funded by Böckler-Stiftung | ||
538 | |a Mode of access: Internet via World Wide Web. | ||
546 | |a In German. | ||
588 | 0 | |a Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Nov 2021) | |
650 | 4 | |a Bildung. | |
650 | 4 | |a Bildungsforschung. | |
650 | 4 | |a Heterogenität. | |
650 | 4 | |a Hybridität. | |
650 | 4 | |a Inklusion. | |
650 | 4 | |a Interkulturalität. | |
650 | 4 | |a Kultur. | |
650 | 4 | |a Kunst. | |
650 | 4 | |a Kunstpädagogik. | |
650 | 4 | |a Kunstunterricht. | |
650 | 4 | |a Kunstwissenschaft. | |
650 | 4 | |a Migration. | |
650 | 4 | |a Pädagogik. | |
650 | 4 | |a Transkulturalität. | |
650 | 7 | |a EDUCATION / Organizations & Institutions. |2 bisacsh | |
653 | |a Art. | ||
653 | |a Culture. | ||
653 | |a Education. | ||
653 | |a Educational Research. | ||
653 | |a Fine Arts. | ||
653 | |a Heterogenity. | ||
653 | |a Hybridity. | ||
653 | |a Inclusion. | ||
653 | |a Interculturalism. | ||
653 | |a Migration. | ||
653 | |a Pedagogy. | ||
653 | |a Transculturality. | ||
710 | 2 | |a Böckler-Stiftung |e funder. |4 fnd |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/fnd | |
773 | 0 | 8 | |i Title is part of eBook package: |d De Gruyter |t DG Plus eBook-Package 2016 |z 9783110701005 |
773 | 0 | 8 | |i Title is part of eBook package: |d De Gruyter |t EBOOK PACKAGE Architecture and Design 2016 |z 9783110482812 |o ZDB-23-DAD |
773 | 0 | 8 | |i Title is part of eBook package: |d De Gruyter |t EBOOK PACKAGE COMPLETE 2016 |z 9783110485103 |o ZDB-23-DGG |
773 | 0 | 8 | |i Title is part of eBook package: |d De Gruyter |t PP Plus eBook-Package 2016 |z 9783110701012 |
773 | 0 | 8 | |i Title is part of eBook package: |d De Gruyter |t transcript Complete eBook Package 2014-2016 |z 9783110489842 |o ZDB-23-TGP |
776 | 0 | |c print |z 9783837635195 | |
856 | 4 | 0 | |u https://doi.org/10.1515/9783839435199?locatt=mode:legacy |
856 | 4 | 0 | |u https://www.degruyter.com/isbn/9783839435199 |
856 | 4 | 2 | |3 Cover |u https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839435199/original |
912 | |a 978-3-11-070100-5 DG Plus eBook-Package 2016 |b 2016 | ||
912 | |a 978-3-11-070101-2 PP Plus eBook-Package 2016 |b 2016 | ||
912 | |a EBA_BACKALL | ||
912 | |a EBA_CL_SN | ||
912 | |a EBA_EBKALL | ||
912 | |a EBA_PPALL | ||
912 | |a EBA_SSHALL | ||
912 | |a GBV-deGruyter-alles | ||
912 | |a PDA11SSHE | ||
912 | |a PDA5EBK | ||
912 | |a ZDB-23-DAD |b 2016 | ||
912 | |a ZDB-23-DGG |b 2016 | ||
912 | |a ZDB-23-TGP |c 2014 |d 2016 |