Transkulturelle Kunstvermittlung : : Zum Bildungsgehalt ästhetisch-künstlerischer Praxen / / Inga Eremjan.

Transcultural art education enables both a view of the self and the other. In doing so, it develops the special educational potential of art for members of a transcultural society. Providing the first systematic reflection on the hybrid state of contemporary society and taking into account art, cult...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2016
Funder:
VerfasserIn:
:
Place / Publishing House:Bielefeld : : transcript Verlag, , [2016]
©2016
Year of Publication:2016
Language:German
Series:Pädagogik
Online Access:
Physical Description:1 online resource (448 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 06174nam a22010575i 4500
001 9783839435199
003 DE-B1597
005 20211129102213.0
006 m|||||o||d||||||||
007 cr || ||||||||
008 211129t20162016gw fo d z ger d
019 |a (OCoLC)956648456 
020 |a 9783839435199 
024 7 |a 10.1515/9783839435199  |2 doi 
035 |a (DE-B1597)472735 
035 |a (OCoLC)953316662 
040 |a DE-B1597  |b eng  |c DE-B1597  |e rda 
041 0 |a ger 
044 |a gw  |c DE 
072 7 |a EDU036000  |2 bisacsh 
082 0 4 |a 700 
084 |a DG 9000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19563: 
100 1 |a Eremjan, Inga,   |e author.  |4 aut  |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut 
245 1 0 |a Transkulturelle Kunstvermittlung :  |b Zum Bildungsgehalt ästhetisch-künstlerischer Praxen /  |c Inga Eremjan. 
264 1 |a Bielefeld :   |b transcript Verlag,   |c [2016] 
264 4 |c ©2016 
300 |a 1 online resource (448 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a text file  |b PDF  |2 rda 
490 0 |a Pädagogik 
505 0 0 |t Frontmatter --   |t Inhalt --   |t Vorwort --   |t Deutschland in der transkulturellen Transformation --   |t I. Der Kulturbegriff und die Differenz mit sich selbst --   |t II. Das Eigene und das Fremde in der transkulturellen Gesellschaft --   |t III. Das Eigene und das Fremde im Bildungssystem --   |t IV. Räume der Transkulturellen Kunstvermittlung: Die Institution Schule --   |t V. Das Bildungsverständnis der Transkulturellen Kunstvermittlung --   |t VI. Lagebericht der zeitgenössischen Kunst und Kunstvermittlung: Präambel --   |t VII. Potenziale der zeitgenössischen Kunst für transkulturelle Prozesse --   |t VIII. Strategien im Kontext der Vermittlung --   |t IX. Transkulturelle Kunstvermittlung in der Praxis --   |t X. »die Zipfelmütze«: Ein Unterrichtsexperiment --   |t XI. Schlusswort und Ausblick: Horizontbildung der Transkulturellen Kunstvermittlung --   |t Bibliografie --   |t Abbildungsverzeichnis --   |t Backmatter 
506 0 |a restricted access  |u http://purl.org/coar/access_right/c_16ec  |f online access with authorization  |2 star 
520 |a Transcultural art education enables both a view of the self and the other. In doing so, it develops the special educational potential of art for members of a transcultural society. Providing the first systematic reflection on the hybrid state of contemporary society and taking into account art, cultural, and education studies, Inga Eremjan's foundational theoretical basis of transcultural art education illustrates how innovative forms of art education make transcultural processes possible. Eremjan shows how aesthetic-artistic practice and aesthetic experiences are central to this, because they open new perspectives on ways of thinking and acting, thereby supporting the self-determined participation of the subject. 
520 |a »Transkulturelle Kunstvermittlung« gibt den Blick auf das Eigene und Fremde frei und entfaltet das besondere Bildungspotenzial von Kunst für den Einzelnen in der transkulturellen Gesellschaft.Erstmals die hybride Verfasstheit heutiger Gesellschaften systematisch reflektierend, verdeutlicht Inga Eremjans grundlagentheoretische Fundierung der Transkulturellen Kunstvermittlung unter Bezug auf Kunst-, Kultur- und Bildungswissenschaften, wie innovative Formen des Kunstunterrichts transkulturelle Prozesse ermöglichen können.Sie zeigt: Ästhetisch-künstlerische Praxen und ästhetische Erfahrungen sind zentral, denn sie eröffnen neue Perspektiven auf Denk-, Wahrnehmungs- sowie Handlungsformen und fördern so die selbstbestimmte Teilhabe des Subjekts. 
530 |a Issued also in print. 
536 |a funded by Böckler-Stiftung 
538 |a Mode of access: Internet via World Wide Web. 
546 |a In German. 
588 0 |a Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Nov 2021) 
650 4 |a Bildung. 
650 4 |a Bildungsforschung. 
650 4 |a Heterogenität. 
650 4 |a Hybridität. 
650 4 |a Inklusion. 
650 4 |a Interkulturalität. 
650 4 |a Kultur. 
650 4 |a Kunst. 
650 4 |a Kunstpädagogik. 
650 4 |a Kunstunterricht. 
650 4 |a Kunstwissenschaft. 
650 4 |a Migration. 
650 4 |a Pädagogik. 
650 4 |a Transkulturalität. 
650 7 |a EDUCATION / Organizations & Institutions.  |2 bisacsh 
653 |a Art. 
653 |a Culture. 
653 |a Education. 
653 |a Educational Research. 
653 |a Fine Arts. 
653 |a Heterogenity. 
653 |a Hybridity. 
653 |a Inclusion. 
653 |a Interculturalism. 
653 |a Migration. 
653 |a Pedagogy. 
653 |a Transculturality. 
710 2 |a Böckler-Stiftung  |e funder.  |4 fnd  |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/fnd 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t DG Plus eBook-Package 2016  |z 9783110701005 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t EBOOK PACKAGE Architecture and Design 2016  |z 9783110482812  |o ZDB-23-DAD 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t EBOOK PACKAGE COMPLETE 2016  |z 9783110485103  |o ZDB-23-DGG 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t PP Plus eBook-Package 2016  |z 9783110701012 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t transcript Complete eBook Package 2014-2016  |z 9783110489842  |o ZDB-23-TGP 
776 0 |c print  |z 9783837635195 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783839435199?locatt=mode:legacy 
856 4 0 |u https://www.degruyter.com/isbn/9783839435199 
856 4 2 |3 Cover  |u https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839435199/original 
912 |a 978-3-11-070100-5 DG Plus eBook-Package 2016  |b 2016 
912 |a 978-3-11-070101-2 PP Plus eBook-Package 2016  |b 2016 
912 |a EBA_BACKALL 
912 |a EBA_CL_SN 
912 |a EBA_EBKALL 
912 |a EBA_PPALL 
912 |a EBA_SSHALL 
912 |a GBV-deGruyter-alles 
912 |a PDA11SSHE 
912 |a PDA5EBK 
912 |a ZDB-23-DAD  |b 2016 
912 |a ZDB-23-DGG  |b 2016 
912 |a ZDB-23-TGP  |c 2014  |d 2016