Nicht-Besucherforschung : : Die Förderung kultureller Teilhabe durch Audience Development / / Thomas Renz.

Despite the political claim of a »culture for all,« only a small part of the German population regularly patronizes publicly funded cultural institutions. How can new patrons be won over with the help of strategic cultural policies and management? For the first time, this book offers an interdiscipl...

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Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2015
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Bielefeld : : transcript Verlag, , [2016]
©2015
Year of Publication:2016
Language:German
Series:Schriften zum Kultur- und Museumsmanagement
Online Access:
Physical Description:1 online resource (324 p.)
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Table of Contents:
  • Frontmatter
  • Inhalt
  • 1. Einleitung
  • 2. Das Interesse an Nicht-Besuchern öffentlich geförderter Kulturveranstaltungen
  • 3. Audience Development zwischen Marketing und Politik
  • 4. Die wissenschaftliche Verortung der (Nicht-)Besucherforschung
  • 5. Der quantitative Blick: Eine Sekundäranalyse der bestehenden Erkenntnisse zu Nicht-Besuchern
  • 6. Der qualitative Blick: Die Erforschung von Gelegenheitsbesuchern von Theatern
  • 7. Die Förderung von Teilhabe durch Kulturpolitik und Kulturmanagement
  • Literatur
  • Backmatter