Handbuch Trauma - Pädagogik - Schule / / hrsg. von Christian Fuchs, Bettina Wuttig, Monika Jäckle.

In this handbook, the traumatic experiences of children and adolescents and their manifestations and consequences are systematically placed in a school context for the first time. The interdisciplinary contributions anchor the psychotraumatological knowledge in the field of school education, thus in...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2017
MitwirkendeR:
HerausgeberIn:
Place / Publishing House:Bielefeld : : transcript Verlag, , [2017]
©2017
Year of Publication:2017
Edition:1. Aufl.
Language:German
Series:Pädagogik
Online Access:
Physical Description:1 online resource (726 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 09138nam a22012375i 4500
001 9783839425947
003 DE-B1597
005 20211129102213.0
006 m|||||o||d||||||||
007 cr || ||||||||
008 211129t20172017gw fo d z ger d
020 |a 9783839425947 
024 7 |a 10.1515/9783839425947  |2 doi 
035 |a (DE-B1597)444008 
035 |a (OCoLC)992536756 
040 |a DE-B1597  |b eng  |c DE-B1597  |e rda 
041 0 |a ger 
044 |a gw  |c DE 
050 4 |a RJ506.P66 
072 7 |a EDU040000  |2 bisacsh 
082 0 4 |a 616.852100835  |2 23 
084 |a CU 3040  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19105: 
245 0 0 |a Handbuch Trauma - Pädagogik - Schule /  |c hrsg. von Christian Fuchs, Bettina Wuttig, Monika Jäckle. 
250 |a 1. Aufl. 
264 1 |a Bielefeld :   |b transcript Verlag,   |c [2017] 
264 4 |c ©2017 
300 |a 1 online resource (726 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a text file  |b PDF  |2 rda 
490 0 |a Pädagogik 
505 0 0 |t Frontmatter --   |t Inhalt --   |t Traumatische Gespenster --   |t Topographie des Traumatischen --   |t Trauma und Erziehungswissenschaft --   |t Die Perspektive der Humanistischen Pädagogik --   |t Relationale Grenzgänge des Traumatischen --   |t Die innere und äußere Beziehungsstörung --   |t Trauma zwischen Diagnostik und Verstehen --   |t Horizonte heterogener Traumazugänge --   |t Politische Dimensionen von Trauma --   |t Trauma und Traumadiskurse im sozialen Prozess --   |t Traumata und Traumatisierung im Entwicklungsverlauf --   |t Trauma, Attachment and Neuroaffective Developmental Psychology --   |t Leidvolle Geschichte(n) --   |t Trauma-Ozean --   |t Diskursive Grenzen des Sagbaren --   |t Alterität --   |t "Always placed as the Other" --   |t Trauma und Neuroliberalismus --   |t Traumatisierung und Intergeschlechtlichkeit --   |t Über Schule als traumatischer Ort der Individualisierung --   |t Trauma trifft nicht Einzelne --   |t Traumatische Visionen --   |t Vergangenes Hören wider einer gegenwärtigen Lärmerei --   |t Handlungsdimensionen in der Schule --   |t Vom Überleben zur Lebensgestaltung --   |t Reflexionen --   |t Zur Topographie der Vulnerabilität --   |t Psychosoziale Diagnostik in der TraumaPädagogik --   |t Die Sprachlosigkeit der Gruppe --   |t Trauma und Behinderung --   |t Postkoloniale Ambivalenzen --   |t Resonanzen --   |t Leiblichkeit, Kindheit, Trauma --   |t Leroy (7 Years Old) − "It Is Almost Like He Is Two Children" --   |t Sequentielle Traumatisierung bei (Zwangs-)Migration --   |t Trauma, Resilienz und Widerstand --   |t Sorge --   |t Praktiken --   |t Quo vadis Traumapädagogik? --   |t Schule als Lern- und Lebensraum für Jugendliche mit biographischen Verletzungen --   |t Was lässt Jonas wieder lernen? --   |t Notes on the 'Body-Brain' --   |t Autor_innen 
506 0 |a restricted access  |u http://purl.org/coar/access_right/c_16ec  |f online access with authorization  |2 star 
520 |a In this handbook, the traumatic experiences of children and adolescents and their manifestations and consequences are systematically placed in a school context for the first time. The interdisciplinary contributions anchor the psychotraumatological knowledge in the field of school education, thus indicating of which support services children who suffer traumatic experiences at school on a daily basis may be aware. 
520 |a Traumatische Erfahrungen von Kindern und Jugendlichen werden in diesem Handbuch in den Kontext schulischer Bildung und Erziehung gestellt. Die inter- und transdisziplinären Beiträge arbeiten traumaspezifisches und differenzsensibles Wissen auf, zeigen wie Vulnerabilität fernab vorherrschender Diagnosen gedacht werden kann und welche Unterstützungsleistungen Kinder und Jugendliche mit traumatischen Erlebnissen im schulischen Alltag erfahren können.Das Handbuch bietet Orientierung innerhalb der wissenschaftlichen Perspektiven zum Phänomen und zur Politik des Traumas und lädt ein, die Differenzen und Ambivalenzen von Leid in Bildungsprozessen anders zu denken. 
530 |a Issued also in print. 
538 |a Mode of access: Internet via World Wide Web. 
546 |a In German. 
588 0 |a Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Nov 2021) 
650 0 |a Psychic trauma in adolescence. 
650 4 |a Beratung. 
650 4 |a Bildung. 
650 4 |a Bildungsforschung. 
650 4 |a Bildungstheorie. 
650 4 |a Pädagogik. 
650 4 |a Schule. 
650 4 |a Verhaltensauffälligkeit. 
650 7 |a EDUCATION / Philosophy, Theory & Social Aspects.  |2 bisacsh 
653 |a Education. 
653 |a Educational Research. 
653 |a Theory of Education. 
700 1 |a Bahcelibas, Buse,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Becker, David,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Bergold-Caldwell, Denise,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Bialek, Julia,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Brenssell, Ariane,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Dauber, Heinrich,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Ding, Ulrike,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Eck, Sandra,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Eissner, Birgit,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Fath, Maria Johanna,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Fremmer, Marita,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Fuchs, Christian,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Fuchs, Christian,   |e editor.  |4 edt  |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt 
700 1 |a Gahleitner, Silke Birgitta,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Gregor, Anja,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Hart, Susan,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Hartmannsberger, Lena,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Jergus, Kerstin,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Jäckle, Monika,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Jäckle, Monika,   |e editor.  |4 edt  |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt 
700 1 |a Kline, Maggie,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Köckeritz, Christine,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Kühn, Martin,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Levine, Peter A.,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Pusch, Corinna,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Quack, Elena,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Scholle, Jasmin,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Ullrich, Franziska,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Urmann, Martin,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Vobbe, Frederic,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Weiss, Wilma,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Wolf, Barbara,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Wuttig, Bettina,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Wuttig, Bettina,   |e editor.  |4 edt  |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt 
700 1 |a Yehuda, Na'Ama,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
700 1 |a Zimmermann, David,   |e contributor.  |4 ctb  |4 https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t DG Plus eBook-Package 2017  |z 9783110719543 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t EBOOK PACKAGE COMPLETE 2017  |z 9783110540550  |o ZDB-23-DGG 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t EBOOK PACKAGE Social Sciences 2017  |z 9783110548242  |o ZDB-23-DSW 
776 0 |c print  |z 9783837625943 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783839425947?locatt=mode:legacy 
856 4 0 |u https://www.degruyter.com/isbn/9783839425947 
856 4 2 |3 Cover  |u https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839425947/original 
912 |a 978-3-11-071954-3 DG Plus eBook-Package 2017  |b 2017 
912 |a EBA_BACKALL 
912 |a EBA_CL_SN 
912 |a EBA_EBKALL 
912 |a EBA_PPALL 
912 |a EBA_SSHALL 
912 |a GBV-deGruyter-alles 
912 |a PDA11SSHE 
912 |a PDA5EBK 
912 |a ZDB-23-DGG  |b 2017 
912 |a ZDB-23-DSW  |b 2017