Nonstandard-Analysis : : In der Hochschul-Didaktik, Logik und Philosophie / / Karl Kuhlemann.
How can there be infinitesimally real and infinitely large natural numbers? And how can we use these numbers to teach analysis while also providing interesting insights into the principles of mathematics? This volume provides detailed answers. Nonstandard analysis is not just for teaching but is als...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2024 Part 1 |
---|---|
VerfasserIn: | |
Place / Publishing House: | Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2023] ©2024 |
Year of Publication: | 2023 |
Language: | German |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (XVIII, 222 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
9783111229027 |
---|---|
lccn |
2023942996 |
ctrlnum |
(DE-B1597)650485 (OCoLC)1409676546 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Kuhlemann, Karl, author. aut http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut Nonstandard-Analysis : In der Hochschul-Didaktik, Logik und Philosophie / Karl Kuhlemann. Berlin ; Boston : De Gruyter, [2023] ©2024 1 online resource (XVIII, 222 p.) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier text file PDF rda Frontmatter -- Vorwort -- Inhalt -- Abbildungsverzeichnis -- Tabellenverzeichnis -- 1 Einleitung -- 2 Elemente einer vorlesungsergänzenden Veranstaltung -- 3 Ein Überblick zur Nonstandard-Analysis -- 4 Zur Praxis und Akzeptanz in der Lehre -- 5 Philosophische Fragen und mathematische Herausforderungen -- 6 Aus den mathematischen Grundlagen: Zum Status der Nichtstandardzahlen -- 7 Schlussbetrachtung -- Literatur -- Stichwortverzeichnis restricted access http://purl.org/coar/access_right/c_16ec online access with authorization star How can there be infinitesimally real and infinitely large natural numbers? And how can we use these numbers to teach analysis while also providing interesting insights into the principles of mathematics? This volume provides detailed answers. Nonstandard analysis is not just for teaching but is also especially valuable for understanding standard analysis and mathematics in general. Wie kann es unendlich kleine reelle und unendlich große natürliche Zahlen geben? Und wie können wir solche Zahlen für die Lehre der Analysis nutzen und gleichzeitig Reflexionen über die Grundlagen der Mathematik anregen? Dieses Werk gibt detailliert Antworten und zeigt, dass die Nonstandard-Analysis nicht nur für die Lehre, sondern auch für das Verständnis der Standard-Analysis und der Mathematik insgesamt außerordentlich wertvoll ist. Issued also in print. Mode of access: Internet via World Wide Web. In German. Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 02. Jun 2024) Analysis. Grundlagen der Mathematik. Infinitesimalkalkül. Nichtstandardanalysis. Philosophien der Mathematik. MATHEMATICS / Mathematical Analysis. bisacsh . Foundations of Mathematics. Infinitesimal Calculus. Nonstandard Analysis. Philosophy of Mathematics. Teaching of Analysis. Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2024 Part 1 9783111332192 Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE COMPLETE 2023 9783111318912 ZDB-23-DGG Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Mathematics 2023 9783111318608 ZDB-23-DMA EPUB 9783111230214 print 9783111224251 https://doi.org/10.1515/9783111229027 https://www.degruyter.com/isbn/9783111229027 Cover https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783111229027/original |
language |
German |
format |
eBook |
author |
Kuhlemann, Karl, Kuhlemann, Karl, |
spellingShingle |
Kuhlemann, Karl, Kuhlemann, Karl, Nonstandard-Analysis : In der Hochschul-Didaktik, Logik und Philosophie / Frontmatter -- Vorwort -- Inhalt -- Abbildungsverzeichnis -- Tabellenverzeichnis -- 1 Einleitung -- 2 Elemente einer vorlesungsergänzenden Veranstaltung -- 3 Ein Überblick zur Nonstandard-Analysis -- 4 Zur Praxis und Akzeptanz in der Lehre -- 5 Philosophische Fragen und mathematische Herausforderungen -- 6 Aus den mathematischen Grundlagen: Zum Status der Nichtstandardzahlen -- 7 Schlussbetrachtung -- Literatur -- Stichwortverzeichnis |
author_facet |
Kuhlemann, Karl, Kuhlemann, Karl, |
author_variant |
k k kk k k kk |
author_role |
VerfasserIn VerfasserIn |
author_sort |
Kuhlemann, Karl, |
title |
Nonstandard-Analysis : In der Hochschul-Didaktik, Logik und Philosophie / |
title_sub |
In der Hochschul-Didaktik, Logik und Philosophie / |
title_full |
Nonstandard-Analysis : In der Hochschul-Didaktik, Logik und Philosophie / Karl Kuhlemann. |
title_fullStr |
Nonstandard-Analysis : In der Hochschul-Didaktik, Logik und Philosophie / Karl Kuhlemann. |
title_full_unstemmed |
Nonstandard-Analysis : In der Hochschul-Didaktik, Logik und Philosophie / Karl Kuhlemann. |
title_auth |
Nonstandard-Analysis : In der Hochschul-Didaktik, Logik und Philosophie / |
title_alt |
Frontmatter -- Vorwort -- Inhalt -- Abbildungsverzeichnis -- Tabellenverzeichnis -- 1 Einleitung -- 2 Elemente einer vorlesungsergänzenden Veranstaltung -- 3 Ein Überblick zur Nonstandard-Analysis -- 4 Zur Praxis und Akzeptanz in der Lehre -- 5 Philosophische Fragen und mathematische Herausforderungen -- 6 Aus den mathematischen Grundlagen: Zum Status der Nichtstandardzahlen -- 7 Schlussbetrachtung -- Literatur -- Stichwortverzeichnis |
title_new |
Nonstandard-Analysis : |
title_sort |
nonstandard-analysis : in der hochschul-didaktik, logik und philosophie / |
publisher |
De Gruyter, |
publishDate |
2023 |
physical |
1 online resource (XVIII, 222 p.) Issued also in print. |
contents |
Frontmatter -- Vorwort -- Inhalt -- Abbildungsverzeichnis -- Tabellenverzeichnis -- 1 Einleitung -- 2 Elemente einer vorlesungsergänzenden Veranstaltung -- 3 Ein Überblick zur Nonstandard-Analysis -- 4 Zur Praxis und Akzeptanz in der Lehre -- 5 Philosophische Fragen und mathematische Herausforderungen -- 6 Aus den mathematischen Grundlagen: Zum Status der Nichtstandardzahlen -- 7 Schlussbetrachtung -- Literatur -- Stichwortverzeichnis |
isbn |
9783111229027 9783111332192 9783111318912 9783111318608 9783111230214 9783111224251 |
url |
https://doi.org/10.1515/9783111229027 https://www.degruyter.com/isbn/9783111229027 https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783111229027/original |
illustrated |
Not Illustrated |
dewey-hundreds |
500 - Science |
dewey-tens |
510 - Mathematics |
dewey-ones |
510 - Mathematics |
dewey-full |
510 |
dewey-sort |
3510 |
dewey-raw |
510 |
dewey-search |
510 |
doi_str_mv |
10.1515/9783111229027 |
oclc_num |
1409676546 |
work_keys_str_mv |
AT kuhlemannkarl nonstandardanalysisinderhochschuldidaktiklogikundphilosophie |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(DE-B1597)650485 (OCoLC)1409676546 |
carrierType_str_mv |
cr |
hierarchy_parent_title |
Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2024 Part 1 Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE COMPLETE 2023 Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Mathematics 2023 |
is_hierarchy_title |
Nonstandard-Analysis : In der Hochschul-Didaktik, Logik und Philosophie / |
container_title |
Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2024 Part 1 |
_version_ |
1806144937828286464 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>04171nam a2200769Ia 4500</leader><controlfield tag="001">9783111229027</controlfield><controlfield tag="003">DE-B1597</controlfield><controlfield tag="005">20240602123719.0</controlfield><controlfield tag="006">m|||||o||d||||||||</controlfield><controlfield tag="007">cr || ||||||||</controlfield><controlfield tag="008">240602t20232024gw fo d z ger d</controlfield><datafield tag="010" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">2023942996</subfield></datafield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783111229027</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783111229027</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)650485</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1409676546</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1597</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="c">DE-B1597</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">gw</subfield><subfield code="c">DE</subfield></datafield><datafield tag="072" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">MAT034000</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2="4"><subfield code="a">510</subfield><subfield code="q">OCoLC</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">SK 400</subfield><subfield code="q">SEPA</subfield><subfield code="2">rvk</subfield><subfield code="0">(DE-625)rvk/143237:</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Kuhlemann, Karl, </subfield><subfield code="e">author.</subfield><subfield code="4">aut</subfield><subfield code="4">http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Nonstandard-Analysis :</subfield><subfield code="b">In der Hochschul-Didaktik, Logik und Philosophie /</subfield><subfield code="c">Karl Kuhlemann.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Berlin ;</subfield><subfield code="a">Boston : </subfield><subfield code="b">De Gruyter, </subfield><subfield code="c">[2023]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2024</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (XVIII, 222 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="347" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text file</subfield><subfield code="b">PDF</subfield><subfield code="2">rda</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2="0"><subfield code="t">Frontmatter -- </subfield><subfield code="t">Vorwort -- </subfield><subfield code="t">Inhalt -- </subfield><subfield code="t">Abbildungsverzeichnis -- </subfield><subfield code="t">Tabellenverzeichnis -- </subfield><subfield code="t">1 Einleitung -- </subfield><subfield code="t">2 Elemente einer vorlesungsergänzenden Veranstaltung -- </subfield><subfield code="t">3 Ein Überblick zur Nonstandard-Analysis -- </subfield><subfield code="t">4 Zur Praxis und Akzeptanz in der Lehre -- </subfield><subfield code="t">5 Philosophische Fragen und mathematische Herausforderungen -- </subfield><subfield code="t">6 Aus den mathematischen Grundlagen: Zum Status der Nichtstandardzahlen -- </subfield><subfield code="t">7 Schlussbetrachtung -- </subfield><subfield code="t">Literatur -- </subfield><subfield code="t">Stichwortverzeichnis</subfield></datafield><datafield tag="506" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">restricted access</subfield><subfield code="u">http://purl.org/coar/access_right/c_16ec</subfield><subfield code="f">online access with authorization</subfield><subfield code="2">star</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">How can there be infinitesimally real and infinitely large natural numbers? And how can we use these numbers to teach analysis while also providing interesting insights into the principles of mathematics? This volume provides detailed answers. Nonstandard analysis is not just for teaching but is also especially valuable for understanding standard analysis and mathematics in general.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Wie kann es unendlich kleine reelle und unendlich große natürliche Zahlen geben? Und wie können wir solche Zahlen für die Lehre der Analysis nutzen und gleichzeitig Reflexionen über die Grundlagen der Mathematik anregen? Dieses Werk gibt detailliert Antworten und zeigt, dass die Nonstandard-Analysis nicht nur für die Lehre, sondern auch für das Verständnis der Standard-Analysis und der Mathematik insgesamt außerordentlich wertvoll ist.</subfield></datafield><datafield tag="530" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Issued also in print.</subfield></datafield><datafield tag="538" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mode of access: Internet via World Wide Web.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 02. Jun 2024)</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Analysis.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Grundlagen der Mathematik.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Infinitesimalkalkül.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Nichtstandardanalysis.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Philosophien der Mathematik.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">MATHEMATICS / Mathematical Analysis.</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Foundations of Mathematics.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Infinitesimal Calculus.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Nonstandard Analysis.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Philosophy of Mathematics.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Teaching of Analysis.</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">DG Plus DeG Package 2024 Part 1</subfield><subfield code="z">9783111332192</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">EBOOK PACKAGE COMPLETE 2023</subfield><subfield code="z">9783111318912</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DGG</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">EBOOK PACKAGE Mathematics 2023</subfield><subfield code="z">9783111318608</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DMA</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2=" "><subfield code="c">EPUB</subfield><subfield code="z">9783111230214</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2=" "><subfield code="c">print</subfield><subfield code="z">9783111224251</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783111229027</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://www.degruyter.com/isbn/9783111229027</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="3">Cover</subfield><subfield code="u">https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783111229027/original</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">978-3-11-133219-2 DG Plus DeG Package 2024 Part 1</subfield><subfield code="b">2024</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_CL_MTPY</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_DGALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_EBKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_STMALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV-deGruyter-alles</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="b">2023</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DMA</subfield><subfield code="b">2023</subfield></datafield></record></collection> |