«Ökonymie» : : Zur Produktnamen-Linguistik im Europäischen Binnenmarkt / / Christoph Platen.

Brand names like Astra, Vento or Freixenet are just three representatives of a new and powerful lingua franca that is understood in the remotest corners of the world. Over 10 million trade names are registered around the globe. Modern man comes into contact with an average of 300 product names every...

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Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Linguistics and Semiotics 1990 - 1999
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Tübingen : : Max Niemeyer Verlag, , [2013]
©1997
Year of Publication:2013
Edition:Reprint 2013
Language:German
Series:Beihefte zur Zeitschrift für romanische Philologie , 280
Online Access:
Physical Description:1 online resource (243 p.) :; 5 Taf.
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Table of Contents:
  • Frontmatter
  • Vorbemerkung
  • Inhaltsverzeichnis
  • 1. Einleitung
  • 2. Zum Zeichencharakter von Produktnamen
  • 3. Synchrone Aspekte
  • 4. Diachrone Aspekte
  • 5. Zwischen Werbung und Wörterbuch – Aspekte der Integration
  • 6. Global branding – Names without frontiers?
  • 7. In der Werkstatt der Wörterschmiede – Zur Kreation von Produktnamen
  • 8. Rückschau und Ausblick
  • 9. Anhang
  • Farbabbildungen