Werbespot als Fernsehtext : : Mimikry, Adaptation und kulturelle Variation / / Eva Lia Wyss.

Commercials are an integral part of television 'text' and can no longer be appropriately described as 'external' to it. Instead they need to be regarded in their interrelation with the text varieties encountered on the various TV channels, both public and private. The discourse-a...

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Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Library Information Science 1990 - 1999
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Tübingen : : Max Niemeyer Verlag, , [2010]
©1998
Year of Publication:2010
Edition:Reprint 2010
Language:German
Series:Medien in Forschung und Unterricht. Serie A , 49
Online Access:
Physical Description:1 online resource (287 p.)
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Table of Contents:
  • I-X
  • Vorwort
  • 1. Werbung
  • 2. Der TV-Spot ist Fernsehtext
  • 3. Der Ort des Spots
  • 4. Publikum, Audience, Rezeption
  • 5. Die Aneignung von TV-Spots
  • 6. Der TV-Spot und seine Mimikry
  • 7. Kulturelle Variation
  • 8. Werbe spots-Mimikry und Adaptation
  • 9. Literaturverzeichnis
  • Dank
  • Anhang