„Man kann Bergleute nicht grotesk schnitzen“ : : Bergmännische Darstellungen in der Kunstsammlung des Bochumer Bergbau-Museums (1928–1966) / / Anna-Magdalena Heide.
How did the German Mining Museum in Bochum, originally founded as the Technology Museum, come to acquire a collection of paintings, drawings, and sculptures alongside its other collections? This book traces the questions of the formation and historical functions of this art collection by looking at...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2023 Part 1 |
---|---|
VerfasserIn: | |
Place / Publishing House: | München ;, Wien : : De Gruyter Oldenbourg, , [2023] ©2023 |
Year of Publication: | 2023 |
Language: | German |
Series: | Veröffentlichungen aus dem Deutschen Bergbau-Museum Bochum ,
252 |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (X, 704 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Table of Contents:
- Frontmatter
- Inhalt
- Danksagung
- 1 Eine „Darstellung niedrigster Kulturstufe“ – Kunst im Technikmuseum?
- 2 Woher der Wind weht – Theoretischer Rahmen und methodisches Vorgehen
- 3 Der Reihe nach – Genese und Funktion der Kunstsammlung des Bergbau-Museums in der Ära Winkelmann
- 4 Für den Bergmann nur das Beste – Ikonologie von Bergleuten in der Kunstsammlung der Ära Winkelmann
- 5 Eine Kunstsammlung im Bergbau-Museum? – Eine Frage der Perspektive
- Anhang
- Zitierte Literatur
- Archiv-Quellen
- Verwendete Internetseiten und Datenbanken
- Bildtafeln
- Grafiken
- Tabellen
- Abkürzungsverzeichnis
- Abbildungsverzeichnis
- Register