Markenmanagement : : Lehrbuch der professionellen Markenführung / / Peter Runia, Frank Wahl.

A compact overview of all issues of brand management relevant to academia and practice. This book provides an overview of the pertinent brand management models, focusing on a brand’s identity-based perception. It intensively portrays both marketing and brand strategies, and links them to the operati...

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Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG OWV ebook Paket Lehrbücher Wirtschaftswiss. 2022
VerfasserIn:
Place / Publishing House:München ;, Wien : : De Gruyter Oldenbourg, , [2022]
©2022
Year of Publication:2022
Language:German
Series:De Gruyter Studium
Online Access:
Physical Description:1 online resource (VII, 254 p.)
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Table of Contents:
  • Frontmatter
  • Inhaltsverzeichnis
  • Vorwort
  • 1 Marke: Begriff und historische Entwicklung
  • 2 Einordnung des Markenmanagements in den Marketingprozess
  • 3 Klassische Marketinganalyse
  • 4 Konsumentenverhalten als Ausgangspunkt der Markenführung
  • 5 Zieldimensionen im Marketing
  • 6 Grundlegende Strategiemodelle
  • 7 Markenidentität, Markenpositionierung, Markenimage
  • 8 Markenstrategien
  • 9 Markenwachstum
  • 10 Operative Markenpolitik (Marke im Marketing-Mix)
  • 11 Markenbewertung
  • Literaturverzeichnis
  • Abbildungsverzeichnis
  • Tabellenverzeichnis
  • Index