Markenmanagement : : Lehrbuch der professionellen Markenführung / / Peter Runia, Frank Wahl.

A compact overview of all issues of brand management relevant to academia and practice. This book provides an overview of the pertinent brand management models, focusing on a brand’s identity-based perception. It intensively portrays both marketing and brand strategies, and links them to the operati...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG OWV ebook Paket Lehrbücher Wirtschaftswiss. 2022
VerfasserIn:
Place / Publishing House:München ;, Wien : : De Gruyter Oldenbourg, , [2022]
©2022
Year of Publication:2022
Language:German
Series:De Gruyter Studium
Online Access:
Physical Description:1 online resource (VII, 254 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 9783110526318
lccn 2022940053
ctrlnum (DE-B1597)474750
(OCoLC)1347247184
collection bib_alma
record_format marc
spelling Runia, Peter, author. aut http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut
Markenmanagement : Lehrbuch der professionellen Markenführung / Peter Runia, Frank Wahl.
München ; Wien : De Gruyter Oldenbourg, [2022]
©2022
1 online resource (VII, 254 p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
text file PDF rda
De Gruyter Studium
Frontmatter -- Inhaltsverzeichnis -- Vorwort -- 1 Marke: Begriff und historische Entwicklung -- 2 Einordnung des Markenmanagements in den Marketingprozess -- 3 Klassische Marketinganalyse -- 4 Konsumentenverhalten als Ausgangspunkt der Markenführung -- 5 Zieldimensionen im Marketing -- 6 Grundlegende Strategiemodelle -- 7 Markenidentität, Markenpositionierung, Markenimage -- 8 Markenstrategien -- 9 Markenwachstum -- 10 Operative Markenpolitik (Marke im Marketing-Mix) -- 11 Markenbewertung -- Literaturverzeichnis -- Abbildungsverzeichnis -- Tabellenverzeichnis -- Index
restricted access http://purl.org/coar/access_right/c_16ec online access with authorization star
A compact overview of all issues of brand management relevant to academia and practice. This book provides an overview of the pertinent brand management models, focusing on a brand’s identity-based perception. It intensively portrays both marketing and brand strategies, and links them to the operative level of the marketing mix. Moreover, it takes into account brand evaluation and controlling.
Marken sind aus dem Alltag der Konsumenten nicht mehr wegzudenken und haben weiter an Bedeutung gewonnen. Auch in der Marketingpraxis bildet die Marke den Dreh- und Angelpunkt des marktorientierten Handelns. Das vorliegende Lehrbuch schließt die Lücke zwischen Markenmanagement und Marketingprozess, indem die Markenperspektive in einer ganzheitlichen Betrachtung eingenommen wird. Insbesondere werden die Kernbegriffe Markenidentität, Markenpositionierung und Markenimage in einen klaren Zusammenhang gestellt. Zudem erfolgt eine grundlegende Unterscheidung in Marketing- und Markenstrategie. Abschließend werden Modelle zur Markenbewertung vorgestellt. Somit erhalten sowohl Studierende als auch Markenverantwortliche in der Praxis einen kompakten Überblick über alle Elemente der Markenführung.
Issued also in print.
Mode of access: Internet via World Wide Web.
In German.
Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 02. Mai 2023)
Marketing.
Product management.
Markenbewertung.
Markenführung.
Markenidentität.
Markenimage.
Markenmanagement.
Markenpositionierung.
BUSINESS & ECONOMICS / Marketing / General. bisacsh
Wahl, Frank, author. aut http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut
Title is part of eBook package: De Gruyter DG OWV ebook Paket Lehrbücher Wirtschaftswiss. 2022 9783110994674 ZDB-23-OLW
Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2022 Part 1 9783110766820
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE COMPLETE 2022 9783110994810 ZDB-23-DGG
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Economics 2022 9783110992922 ZDB-23-DBV
EPUB 9783110526356
print 9783110526301
https://doi.org/10.1515/9783110526318
https://www.degruyter.com/isbn/9783110526318
Cover https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110526318/original
language German
format eBook
author Runia, Peter,
Runia, Peter,
Wahl, Frank,
spellingShingle Runia, Peter,
Runia, Peter,
Wahl, Frank,
Markenmanagement : Lehrbuch der professionellen Markenführung /
De Gruyter Studium
Frontmatter --
Inhaltsverzeichnis --
Vorwort --
1 Marke: Begriff und historische Entwicklung --
2 Einordnung des Markenmanagements in den Marketingprozess --
3 Klassische Marketinganalyse --
4 Konsumentenverhalten als Ausgangspunkt der Markenführung --
5 Zieldimensionen im Marketing --
6 Grundlegende Strategiemodelle --
7 Markenidentität, Markenpositionierung, Markenimage --
8 Markenstrategien --
9 Markenwachstum --
10 Operative Markenpolitik (Marke im Marketing-Mix) --
11 Markenbewertung --
Literaturverzeichnis --
Abbildungsverzeichnis --
Tabellenverzeichnis --
Index
author_facet Runia, Peter,
Runia, Peter,
Wahl, Frank,
Wahl, Frank,
Wahl, Frank,
author_variant p r pr
p r pr
f w fw
author_role VerfasserIn
VerfasserIn
VerfasserIn
author2 Wahl, Frank,
Wahl, Frank,
author2_variant f w fw
author2_role VerfasserIn
VerfasserIn
author_sort Runia, Peter,
title Markenmanagement : Lehrbuch der professionellen Markenführung /
title_sub Lehrbuch der professionellen Markenführung /
title_full Markenmanagement : Lehrbuch der professionellen Markenführung / Peter Runia, Frank Wahl.
title_fullStr Markenmanagement : Lehrbuch der professionellen Markenführung / Peter Runia, Frank Wahl.
title_full_unstemmed Markenmanagement : Lehrbuch der professionellen Markenführung / Peter Runia, Frank Wahl.
title_auth Markenmanagement : Lehrbuch der professionellen Markenführung /
title_alt Frontmatter --
Inhaltsverzeichnis --
Vorwort --
1 Marke: Begriff und historische Entwicklung --
2 Einordnung des Markenmanagements in den Marketingprozess --
3 Klassische Marketinganalyse --
4 Konsumentenverhalten als Ausgangspunkt der Markenführung --
5 Zieldimensionen im Marketing --
6 Grundlegende Strategiemodelle --
7 Markenidentität, Markenpositionierung, Markenimage --
8 Markenstrategien --
9 Markenwachstum --
10 Operative Markenpolitik (Marke im Marketing-Mix) --
11 Markenbewertung --
Literaturverzeichnis --
Abbildungsverzeichnis --
Tabellenverzeichnis --
Index
title_new Markenmanagement :
title_sort markenmanagement : lehrbuch der professionellen markenführung /
series De Gruyter Studium
series2 De Gruyter Studium
publisher De Gruyter Oldenbourg,
publishDate 2022
physical 1 online resource (VII, 254 p.)
Issued also in print.
contents Frontmatter --
Inhaltsverzeichnis --
Vorwort --
1 Marke: Begriff und historische Entwicklung --
2 Einordnung des Markenmanagements in den Marketingprozess --
3 Klassische Marketinganalyse --
4 Konsumentenverhalten als Ausgangspunkt der Markenführung --
5 Zieldimensionen im Marketing --
6 Grundlegende Strategiemodelle --
7 Markenidentität, Markenpositionierung, Markenimage --
8 Markenstrategien --
9 Markenwachstum --
10 Operative Markenpolitik (Marke im Marketing-Mix) --
11 Markenbewertung --
Literaturverzeichnis --
Abbildungsverzeichnis --
Tabellenverzeichnis --
Index
isbn 9783110526318
9783110994674
9783110766820
9783110994810
9783110992922
9783110526356
9783110526301
callnumber-first H - Social Science
callnumber-subject HF - Commerce
callnumber-label HF5415
callnumber-sort HF 45415 R855 42022
url https://doi.org/10.1515/9783110526318
https://www.degruyter.com/isbn/9783110526318
https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110526318/original
illustrated Not Illustrated
doi_str_mv 10.1515/9783110526318
oclc_num 1347247184
work_keys_str_mv AT runiapeter markenmanagementlehrbuchderprofessionellenmarkenfuhrung
AT wahlfrank markenmanagementlehrbuchderprofessionellenmarkenfuhrung
status_str n
ids_txt_mv (DE-B1597)474750
(OCoLC)1347247184
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title Title is part of eBook package: De Gruyter DG OWV ebook Paket Lehrbücher Wirtschaftswiss. 2022
Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2022 Part 1
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE COMPLETE 2022
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Economics 2022
is_hierarchy_title Markenmanagement : Lehrbuch der professionellen Markenführung /
container_title Title is part of eBook package: De Gruyter DG OWV ebook Paket Lehrbücher Wirtschaftswiss. 2022
author2_original_writing_str_mv noLinkedField
noLinkedField
_version_ 1770177658212057088
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>04898nam a22008175i 4500</leader><controlfield tag="001">9783110526318</controlfield><controlfield tag="003">DE-B1597</controlfield><controlfield tag="005">20230502090707.0</controlfield><controlfield tag="006">m|||||o||d||||||||</controlfield><controlfield tag="007">cr || ||||||||</controlfield><controlfield tag="008">230502t20222022gw fo d z ger d</controlfield><datafield tag="010" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">2022940053</subfield></datafield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783110526318</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783110526318</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)474750</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1347247184</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1597</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="c">DE-B1597</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">gw</subfield><subfield code="c">DE</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">HF5415</subfield><subfield code="b">.R855 2022</subfield></datafield><datafield tag="072" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">BUS043000</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Runia, Peter, </subfield><subfield code="e">author.</subfield><subfield code="4">aut</subfield><subfield code="4">http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Markenmanagement :</subfield><subfield code="b">Lehrbuch der professionellen Markenführung /</subfield><subfield code="c">Peter Runia, Frank Wahl.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">München ;</subfield><subfield code="a">Wien : </subfield><subfield code="b">De Gruyter Oldenbourg, </subfield><subfield code="c">[2022]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2022</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (VII, 254 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="347" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text file</subfield><subfield code="b">PDF</subfield><subfield code="2">rda</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">De Gruyter Studium</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2="0"><subfield code="t">Frontmatter -- </subfield><subfield code="t">Inhaltsverzeichnis -- </subfield><subfield code="t">Vorwort -- </subfield><subfield code="t">1 Marke: Begriff und historische Entwicklung -- </subfield><subfield code="t">2 Einordnung des Markenmanagements in den Marketingprozess -- </subfield><subfield code="t">3 Klassische Marketinganalyse -- </subfield><subfield code="t">4 Konsumentenverhalten als Ausgangspunkt der Markenführung -- </subfield><subfield code="t">5 Zieldimensionen im Marketing -- </subfield><subfield code="t">6 Grundlegende Strategiemodelle -- </subfield><subfield code="t">7 Markenidentität, Markenpositionierung, Markenimage -- </subfield><subfield code="t">8 Markenstrategien -- </subfield><subfield code="t">9 Markenwachstum -- </subfield><subfield code="t">10 Operative Markenpolitik (Marke im Marketing-Mix) -- </subfield><subfield code="t">11 Markenbewertung -- </subfield><subfield code="t">Literaturverzeichnis -- </subfield><subfield code="t">Abbildungsverzeichnis -- </subfield><subfield code="t">Tabellenverzeichnis -- </subfield><subfield code="t">Index</subfield></datafield><datafield tag="506" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">restricted access</subfield><subfield code="u">http://purl.org/coar/access_right/c_16ec</subfield><subfield code="f">online access with authorization</subfield><subfield code="2">star</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">A compact overview of all issues of brand management relevant to academia and practice. This book provides an overview of the pertinent brand management models, focusing on a brand’s identity-based perception. It intensively portrays both marketing and brand strategies, and links them to the operative level of the marketing mix. Moreover, it takes into account brand evaluation and controlling.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Marken sind aus dem Alltag der Konsumenten nicht mehr wegzudenken und haben weiter an Bedeutung gewonnen. Auch in der Marketingpraxis bildet die Marke den Dreh- und Angelpunkt des marktorientierten Handelns. Das vorliegende Lehrbuch schließt die Lücke zwischen Markenmanagement und Marketingprozess, indem die Markenperspektive in einer ganzheitlichen Betrachtung eingenommen wird. Insbesondere werden die Kernbegriffe Markenidentität, Markenpositionierung und Markenimage in einen klaren Zusammenhang gestellt. Zudem erfolgt eine grundlegende Unterscheidung in Marketing- und Markenstrategie. Abschließend werden Modelle zur Markenbewertung vorgestellt. Somit erhalten sowohl Studierende als auch Markenverantwortliche in der Praxis einen kompakten Überblick über alle Elemente der Markenführung.</subfield></datafield><datafield tag="530" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Issued also in print.</subfield></datafield><datafield tag="538" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mode of access: Internet via World Wide Web.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 02. Mai 2023)</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Marketing.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Product management.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Markenbewertung.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Markenführung.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Markenidentität.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Markenimage.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Markenmanagement.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Markenpositionierung.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">BUSINESS &amp; ECONOMICS / Marketing / General.</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Wahl, Frank, </subfield><subfield code="e">author.</subfield><subfield code="4">aut</subfield><subfield code="4">http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">DG OWV ebook Paket Lehrbücher Wirtschaftswiss. 2022</subfield><subfield code="z">9783110994674</subfield><subfield code="o">ZDB-23-OLW</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">DG Plus DeG Package 2022 Part 1</subfield><subfield code="z">9783110766820</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">EBOOK PACKAGE COMPLETE 2022</subfield><subfield code="z">9783110994810</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DGG</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">EBOOK PACKAGE Economics 2022</subfield><subfield code="z">9783110992922</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DBV</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2=" "><subfield code="c">EPUB</subfield><subfield code="z">9783110526356</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2=" "><subfield code="c">print</subfield><subfield code="z">9783110526301</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783110526318</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://www.degruyter.com/isbn/9783110526318</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="3">Cover</subfield><subfield code="u">https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783110526318/original</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">978-3-11-076682-0 DG Plus DeG Package 2022 Part 1</subfield><subfield code="b">2022</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_CL_LAEC</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_DGALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_EBKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_SSHALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_STMALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV-deGruyter-alles</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA11SSHE</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA12STME</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA5EBK</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DBV</subfield><subfield code="b">2022</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="b">2022</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-OLW</subfield><subfield code="b">2022</subfield></datafield></record></collection>