Literaturdidaktik / / Martin Leubner, Anja Saupe, Matthias Richter.

How can we impart a joy for reading to students while promoting their reading comprehension? This textbook offers a practical introduction to literary didactics and also develops an innovative competency model for reading comprehension. Several chapters have been completely revised for the new editi...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2016 Part 1
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2016]
©2016
Year of Publication:2016
Edition:3., überarbeitete und ergänzte Auflage
Language:German
Series:De Gruyter Studium
Online Access:
Physical Description:1 online resource (320 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Other title:Frontmatter --
Literaturdidaktik --
1. Was ist Literaturdidaktik? --
I. ZIELE --
2. Ziele des Literaturunterrichts --
3. Literarische Textverstehenskompetenz erwerben --
4 Literarische Sozialisation --
II. GEGENSTÄNDE --
5. Epische Texte --
6. Lyrische Texte --
7. Dramatische Texte --
8. Mediale Texte --
9. Literaturgeschichte und Kanon --
III. VERFAHREN: LERNPROZESSE GESTALTEN --
10. Methoden: Das Wie des Unterrichts --
11. Phasierung des Unterrichts --
12. Aufgaben --
13. Schreiben --
14. Unterrichtseinheiten --
IV. HERAUSFORDERUNGEN --
15. Herausforderungen --
V. SERVICETEIL UND ANHANG --
16. Serviceteil --
17. Anhang
Summary:How can we impart a joy for reading to students while promoting their reading comprehension? This textbook offers a practical introduction to literary didactics and also develops an innovative competency model for reading comprehension. Several chapters have been completely revised for the new edition, with new chapters added on "writing" and "instructional units."
Lesen erweitert den Horizont. Lesen macht Spaß! Doch wie kann man das Lesen literarischer Texte lernen? Wie lassen sich Lesefreude und Lesemotivation im Literaturunterricht vermitteln, wie Lesekompetenz und Textverstehen gezielt fördern? Dieses Studienbuch ist eine praxisorientierte Einführung in die Literaturdidaktik und entwickelt zugleich ein innovatives Kompetenzmodell für das Verstehen von Texten. Für die Neuauflage des eingeführten Studienbuchs wurde ein Teil der Kapitel grundlegend überarbeitet und die Abschnitte über „Schreiben" und „Unterrichtseinheiten" neu eingefügt.
Format:Mode of access: Internet via World Wide Web.
ISBN:9783110457612
9783110762501
9783110701005
9783110485103
9783110485264
DOI:10.1515/9783110457612
Access:restricted access
Hierarchical level:Monograph
Statement of Responsibility: Martin Leubner, Anja Saupe, Matthias Richter.