Literaturdidaktik / / Martin Leubner, Anja Saupe, Matthias Richter.
How can we impart a joy for reading to students while promoting their reading comprehension? This textbook offers a practical introduction to literary didactics and also develops an innovative competency model for reading comprehension. Several chapters have been completely revised for the new editi...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus DeG Package 2016 Part 1 |
---|---|
VerfasserIn: | |
Place / Publishing House: | Berlin ;, Boston : : De Gruyter, , [2016] ©2016 |
Year of Publication: | 2016 |
Edition: | 3., überarbeitete und ergänzte Auflage |
Language: | German |
Series: | De Gruyter Studium
|
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (320 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Other title: | Frontmatter -- Literaturdidaktik -- 1. Was ist Literaturdidaktik? -- I. ZIELE -- 2. Ziele des Literaturunterrichts -- 3. Literarische Textverstehenskompetenz erwerben -- 4 Literarische Sozialisation -- II. GEGENSTÄNDE -- 5. Epische Texte -- 6. Lyrische Texte -- 7. Dramatische Texte -- 8. Mediale Texte -- 9. Literaturgeschichte und Kanon -- III. VERFAHREN: LERNPROZESSE GESTALTEN -- 10. Methoden: Das Wie des Unterrichts -- 11. Phasierung des Unterrichts -- 12. Aufgaben -- 13. Schreiben -- 14. Unterrichtseinheiten -- IV. HERAUSFORDERUNGEN -- 15. Herausforderungen -- V. SERVICETEIL UND ANHANG -- 16. Serviceteil -- 17. Anhang |
---|---|
Summary: | How can we impart a joy for reading to students while promoting their reading comprehension? This textbook offers a practical introduction to literary didactics and also develops an innovative competency model for reading comprehension. Several chapters have been completely revised for the new edition, with new chapters added on "writing" and "instructional units." Lesen erweitert den Horizont. Lesen macht Spaß! Doch wie kann man das Lesen literarischer Texte lernen? Wie lassen sich Lesefreude und Lesemotivation im Literaturunterricht vermitteln, wie Lesekompetenz und Textverstehen gezielt fördern? Dieses Studienbuch ist eine praxisorientierte Einführung in die Literaturdidaktik und entwickelt zugleich ein innovatives Kompetenzmodell für das Verstehen von Texten. Für die Neuauflage des eingeführten Studienbuchs wurde ein Teil der Kapitel grundlegend überarbeitet und die Abschnitte über „Schreiben" und „Unterrichtseinheiten" neu eingefügt. |
Format: | Mode of access: Internet via World Wide Web. |
ISBN: | 9783110457612 9783110762501 9783110701005 9783110485103 9783110485264 |
DOI: | 10.1515/9783110457612 |
Access: | restricted access |
Hierarchical level: | Monograph |
Statement of Responsibility: | Martin Leubner, Anja Saupe, Matthias Richter. |