Emotion gestalten : : Methodik und Strategie für Designer / / Mareike Roth, Oliver Saiz.

A firm’s brands, products, and market entry communicate a wealth of emotions. Emotionally targeted communication and design are a challenge for firms and designers. This book gives them a way to overcome their insecurity based on the latest findings of research, particularly in the neurosciences and...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2017
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Basel : : Birkhäuser, , [2017]
©2017
Year of Publication:2017
Edition:2. Aufl.
Language:German
Online Access:
Physical Description:1 online resource (224 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 04481nam a22008055i 4500
001 9783035613315
003 DE-B1597
005 20200826040535.0
006 m|||||o||d||||||||
007 cr || ||||||||
008 200826t20172017sz fo d z ger d
019 |a (OCoLC)1002222446 
019 |a (OCoLC)1004868138 
019 |a (OCoLC)1011439440 
019 |a (OCoLC)979631907 
019 |a (OCoLC)999362267 
020 |a 9783035613315 
024 7 |a 10.1515/9783035613315  |2 doi 
035 |a (DE-B1597)478789 
035 |a (OCoLC)973832521 
040 |a DE-B1597  |b eng  |c DE-B1597  |e rda 
041 0 |a ger 
044 |a sz  |c CH 
050 4 |a NC1000 
072 7 |a DES011000  |2 bisacsh 
082 0 4 |a 741.6  |2 23 
084 |a LH 79500  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/95119: 
100 1 |a Roth, Mareike,   |e author.  |4 aut  |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut 
245 1 0 |a Emotion gestalten :  |b Methodik und Strategie für Designer /  |c Mareike Roth, Oliver Saiz. 
250 |a 2. Aufl. 
264 1 |a Basel :   |b Birkhäuser,   |c [2017] 
264 4 |c ©2017 
300 |a 1 online resource (224 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
347 |a text file  |b PDF  |2 rda 
505 0 0 |t Frontmatter --   |t Sinn und Verstand --   |t Inhaltsverzeichnis --   |t A. Das Paket öffnet sich --   |t B. Emotionen unter der Lupe --   |t C. Emotionen: hochexplosiv! --   |t EMOTIONSSTRATEGIE: Tools --   |t D. Transfer: eine interdisziplinäre Infusion --   |t E. Evolution und Entwicklung der Emotionen --   |t F. Emotion und Design: eine Dauerbaustelle --   |t Anhang  
506 0 |a restricted access  |u http://purl.org/coar/access_right/c_16ec  |f online access with authorization  |2 star 
520 |a A firm’s brands, products, and market entry communicate a wealth of emotions. Emotionally targeted communication and design are a challenge for firms and designers. This book gives them a way to overcome their insecurity based on the latest findings of research, particularly in the neurosciences and psychology. The “emotion grid” and “design elements” tools aid practical implementation of fundamental design components (form, color, materials).  
520 |a Marken, Produkte und der komplette Unternehmensauftritt kommunizieren ein ganzes Spektrum an Emotionen. Deren gezielte Kommunikation und Gestaltung stellt eine besondere Herausforderung für Unternehmen und Designer dar.Emotion gestalten gibt in dem breiten und für die meisten noch unsicheren Feld praktische Hilfestellung. Das Buch stützt sich auf die neuesten Forschungsergebnisse, insbesondere aus den Neurowissenschaften und der Psychologie, und setzt die grundlegenden Komponenten der Gestaltung – Form, Farbe, Material – mit Hilfe der Tools „Emotion Grid“ und „Design Elements“ in einen praxisnahen Bezug.Dieses Praxis-Handbuch macht Emotionen für die Gestaltung systematisch analysierbar und damit steuerbar. Es wird so zu einem wichtigen Instrument im Designprozess.  
538 |a Mode of access: Internet via World Wide Web. 
546 |a In German. 
588 0 |a Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 26. Aug 2020) 
650 0 |a Advertising  |x Psychological aspects. 
650 0 |a Commercial art  |x Technique. 
650 0 |a Consumer behavior. 
650 4 |a Design. 
650 7 |a DESIGN / Product.  |2 bisacsh 
700 1 |a Saiz, Oliver,   |e author.  |4 aut  |4 http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t DG Plus eBook-Package 2017  |z 9783110719543 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t EBOOK PACKAGE Architecture and Design 2017  |z 9783110547719  |o ZDB-23-DAD 
773 0 8 |i Title is part of eBook package:  |d De Gruyter  |t EBOOK PACKAGE COMPLETE 2017  |z 9783110540550  |o ZDB-23-DGG 
776 0 |c print  |z 9783035613285 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1515/9783035613315 
856 4 0 |u https://www.degruyter.com/isbn/9783035613315 
856 4 2 |3 Cover  |u https://www.degruyter.com/cover/covers/9783035613315.jpg 
912 |a 978-3-11-071954-3 DG Plus eBook-Package 2017  |b 2017 
912 |a EBA_BACKALL 
912 |a EBA_CL_AD 
912 |a EBA_DGALL 
912 |a EBA_EBKALL 
912 |a EBA_SSHALL 
912 |a EBA_STMALL 
912 |a GBV-deGruyter-alles 
912 |a PDA11SSHE 
912 |a PDA12STME 
912 |a PDA5EBK 
912 |a ZDB-23-DAD  |b 2017 
912 |a ZDB-23-DGG  |b 2017