Worauf ich mich verlassen kann. : Kognition und Affekt in Schülereinstellungen zu Schöpfung und Evolution / / Band 74 : / Sabine Hermisson.

Whether young people can reconcile the Christian creation belief with scientific theories on the origins of the world and life does not depend solely on their knowledge and cognitive abilities - whether they recognize the biblical creation texts as myths and understand the meaning of creation. Emoti...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Arbeiten zur Religionspädagogik ; Band 74
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Göttingen : : V&R unipress,, 2023.
Year of Publication:2023
Language:German
Series:Arbeiten zur Religionspädagogik ; Band 74.
Physical Description:1 online resource (439 pages) :; illustrations.
Notes:Includes index.
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993598368604498
ctrlnum (CKB)5600000000598461
(NjHacI)995600000000598461
(EXLCZ)995600000000598461
collection bib_alma
record_format marc
spelling Hermisson, Sabine, author.
Worauf ich mich verlassen kann. Band 74 : Kognition und Affekt in Schülereinstellungen zu Schöpfung und Evolution / Sabine Hermisson.
Worauf ich mich verlassen kann
Göttingen : V&R unipress, 2023.
1 online resource (439 pages) : illustrations.
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
Arbeiten zur Religionspädagogik ; Band 74
Description based on publisher supplied metadata and other sources.
Whether young people can reconcile the Christian creation belief with scientific theories on the origins of the world and life does not depend solely on their knowledge and cognitive abilities - whether they recognize the biblical creation texts as myths and understand the meaning of creation. Emotional and existential factors are at least as important. What offers reassurance and orientation in the world? What meets the desire for autonomy? What provides purpose and identity? For young people, these are essential questions that shape their attitudes towards creation and evolution.
Ob Jugendliche den christlichen Schöpfungsglauben mit dem naturwissenschaftlichen Weltbild vereinbaren können, hängt nicht allein von ihren Kenntnissen und kognitiven Fähigkeiten ab. Mindestens ebenso wichtig sind emotionale und existenzielle Faktoren. Was bietet Sicherheit und Orientierung in der Welt? Was entspricht dem Wunsch nach selbstbestimmtem Denken und Handeln? Was stiftet Sinn und Identität? Für Jugendliche sind dies wesentliche Fragen, die in der Auseinandersetzung mit Schöpfungsglauben und naturwissenschaftlichen Weltentstehungstheorien ihre Einstellungen prägen.
Includes index.
Religion and civil society.
3-8471-1504-9
Arbeiten zur Religionspädagogik ; Band 74.
language German
format eBook
author Hermisson, Sabine,
spellingShingle Hermisson, Sabine,
Worauf ich mich verlassen kann. Kognition und Affekt in Schülereinstellungen zu Schöpfung und Evolution /
Arbeiten zur Religionspädagogik ;
author_facet Hermisson, Sabine,
author_variant s h sh
author_role VerfasserIn
author_sort Hermisson, Sabine,
title Worauf ich mich verlassen kann. Kognition und Affekt in Schülereinstellungen zu Schöpfung und Evolution /
title_sub Kognition und Affekt in Schülereinstellungen zu Schöpfung und Evolution /
title_full Worauf ich mich verlassen kann. Band 74 : Kognition und Affekt in Schülereinstellungen zu Schöpfung und Evolution / Sabine Hermisson.
title_fullStr Worauf ich mich verlassen kann. Band 74 : Kognition und Affekt in Schülereinstellungen zu Schöpfung und Evolution / Sabine Hermisson.
title_full_unstemmed Worauf ich mich verlassen kann. Band 74 : Kognition und Affekt in Schülereinstellungen zu Schöpfung und Evolution / Sabine Hermisson.
title_auth Worauf ich mich verlassen kann. Kognition und Affekt in Schülereinstellungen zu Schöpfung und Evolution /
title_alt Worauf ich mich verlassen kann
title_new Worauf ich mich verlassen kann.
title_sort worauf ich mich verlassen kann. kognition und affekt in schülereinstellungen zu schöpfung und evolution /
series Arbeiten zur Religionspädagogik ;
series2 Arbeiten zur Religionspädagogik ;
publisher V&R unipress,
publishDate 2023
physical 1 online resource (439 pages) : illustrations.
isbn 3-7370-1504-X
3-8471-1504-9
callnumber-first B - Philosophy, Psychology, Religion
callnumber-subject BL - Religions, Mythology, Rationalism
callnumber-label BL65
callnumber-sort BL 265 C62 H476 42023
illustrated Illustrated
dewey-hundreds 200 - Religion
dewey-tens 200 - Religion
dewey-ones 201 - Religious mythology & social theology
dewey-full 201.7
dewey-sort 3201.7
dewey-raw 201.7
dewey-search 201.7
work_keys_str_mv AT hermissonsabine woraufichmichverlassenkannband74kognitionundaffektinschulereinstellungenzuschopfungundevolution
AT hermissonsabine woraufichmichverlassenkann
status_str n
ids_txt_mv (CKB)5600000000598461
(NjHacI)995600000000598461
(EXLCZ)995600000000598461
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title Arbeiten zur Religionspädagogik ; Band 74
hierarchy_sequence Band 74.
is_hierarchy_title Worauf ich mich verlassen kann. Kognition und Affekt in Schülereinstellungen zu Schöpfung und Evolution /
container_title Arbeiten zur Religionspädagogik ; Band 74
_version_ 1796653142350233600
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>02361nam a2200337 i 4500</leader><controlfield tag="001">993598368604498</controlfield><controlfield tag="005">20230529233208.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield><controlfield tag="008">230529s2023 gw a o 001 0 ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">3-7370-1504-X</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5600000000598461</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(NjHacI)995600000000598461</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995600000000598461</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">NjHacI</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="e">rda</subfield><subfield code="c">NjHacl</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">BL65.C62</subfield><subfield code="b">.H476 2023</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2="4"><subfield code="a">201.7</subfield><subfield code="2">23</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Hermisson, Sabine,</subfield><subfield code="e">author.</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Worauf ich mich verlassen kann.</subfield><subfield code="n">Band 74 :</subfield><subfield code="b">Kognition und Affekt in Schülereinstellungen zu Schöpfung und Evolution /</subfield><subfield code="c">Sabine Hermisson.</subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Worauf ich mich verlassen kann </subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Göttingen :</subfield><subfield code="b">V&amp;R unipress,</subfield><subfield code="c">2023.</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (439 pages) :</subfield><subfield code="b">illustrations.</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Arbeiten zur Religionspädagogik ;</subfield><subfield code="v">Band 74</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Description based on publisher supplied metadata and other sources.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Whether young people can reconcile the Christian creation belief with scientific theories on the origins of the world and life does not depend solely on their knowledge and cognitive abilities - whether they recognize the biblical creation texts as myths and understand the meaning of creation. Emotional and existential factors are at least as important. What offers reassurance and orientation in the world? What meets the desire for autonomy? What provides purpose and identity? For young people, these are essential questions that shape their attitudes towards creation and evolution.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Ob Jugendliche den christlichen Schöpfungsglauben mit dem naturwissenschaftlichen Weltbild vereinbaren können, hängt nicht allein von ihren Kenntnissen und kognitiven Fähigkeiten ab. Mindestens ebenso wichtig sind emotionale und existenzielle Faktoren. Was bietet Sicherheit und Orientierung in der Welt? Was entspricht dem Wunsch nach selbstbestimmtem Denken und Handeln? Was stiftet Sinn und Identität? Für Jugendliche sind dies wesentliche Fragen, die in der Auseinandersetzung mit Schöpfungsglauben und naturwissenschaftlichen Weltentstehungstheorien ihre Einstellungen prägen.</subfield></datafield><datafield tag="500" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Includes index.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Religion and civil society.</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-8471-1504-9</subfield></datafield><datafield tag="830" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Arbeiten zur Religionspädagogik ;</subfield><subfield code="v">Band 74.</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-06-10 04:34:56 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2023-05-13 19:28:35 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">Vandenhoeck &amp; Ruprecht Journals</subfield><subfield code="P">Vandenhoeck And Ruprecht Complete</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5345470390004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5345470390004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5345470390004498</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5351736880004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5351736880004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5351736880004498</subfield></datafield></record></collection>