Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception : : Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices.
Pedagogical work requires the willingness to engage with new situations and with people in their diversity. This book does not offer any simple recipes, but a gentle approach to important steps towards professionalisation in the teaching profession. These lead via an open attitude of perception and...
Saved in:
: | |
---|---|
TeilnehmendeR: | |
Place / Publishing House: | Leverkusen-Opladen : : Verlag Barbara Budrich,, 2023. ©2023. |
Year of Publication: | 2023 |
Edition: | First edition. |
Language: | German English |
Physical Description: | 1 electronic resource (112 pages) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
993581048804498 |
---|---|
ctrlnum |
(CKB)25998097100041 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/96093 (MiAaPQ)EBC30333809 (Au-PeEL)EBL30333809 (EXLCZ)9925998097100041 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Agostini, Evi. Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception : Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices. First edition. Leverkusen-Opladen : Verlag Barbara Budrich, 2023. ©2023. 1 electronic resource (112 pages) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier Pedagogical work requires the willingness to engage with new situations and with people in their diversity. This book does not offer any simple recipes, but a gentle approach to important steps towards professionalisation in the teaching profession. These lead via an open attitude of perception and the inclusion of corporeality to an insight into how learning and teaching processes can be understood in a new or different way. With vignettes and examples from different pedagogical fields, the theoretical concepts are presented and reflected on their application. The book contains a German-language and an English-language version. Pädagogische Arbeit erfordert die Bereitschaft, sich auf immer neue Situationen und auf Menschen in ihrer Verschiedenheit einzulassen. Dieses Buch bietet dafür keine simplen Rezepte an, wohl aber wichtige Schritte zur Professionalisierung im pädagogischen Beruf. Diese führen über eine offene Haltung der Wahrnehmung und die Einbeziehung von Leiblichkeit hin zur Einsicht, wie Lern- und Lehrprozesse neu oder anders verstanden werden können. Mit Vignetten und Beispielen werden Konzepte dargelegt und auf ihre Anwendung hin reflektiert. Das Buch enthält den Text in einer deutschsprachigen und in einer englischsprachigen Version. German English Description based on publisher supplied metadata and other sources. Educational psychology bicssc Lehrmethoden;Teaching methods;Learning;Lernen;Vignette;Pedagogical professionalisation;pädagogische Professionalisierung;Reflection;Reflexion;Lehrer*innen;Teachers;Teaching;Unterricht;Phenomenology;Phänomenologie;Body;Leib Peterlini, Hans Karl, 1961- Donlic, Jasmin, 1990- Kumpusch, Verena. Lehner, Daniela, 1980- Sandner, Isabella. 3-8474-2662-1 |
language |
German English |
format |
eBook |
author |
Agostini, Evi. |
spellingShingle |
Agostini, Evi. Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception : Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices. |
author_facet |
Agostini, Evi. Peterlini, Hans Karl, 1961- Donlic, Jasmin, 1990- Kumpusch, Verena. Lehner, Daniela, 1980- Sandner, Isabella. |
author_variant |
e a ea |
author2 |
Peterlini, Hans Karl, 1961- Donlic, Jasmin, 1990- Kumpusch, Verena. Lehner, Daniela, 1980- Sandner, Isabella. |
author2_variant |
h k p hk hkp j d jd v k vk d l dl i s is |
author2_role |
TeilnehmendeR TeilnehmendeR TeilnehmendeR TeilnehmendeR TeilnehmendeR |
author_sort |
Agostini, Evi. |
title |
Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception : Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices. |
title_sub |
Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices. |
title_full |
Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception : Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices. |
title_fullStr |
Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception : Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices. |
title_full_unstemmed |
Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception : Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices. |
title_auth |
Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception : Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices. |
title_new |
Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception : |
title_sort |
die vignette als übung der wahrnehmung / the vignette as an exercise in perception : zur professionalisierung pädagogischen handelns / on the professionalisation of educational practices. |
publisher |
Verlag Barbara Budrich, |
publishDate |
2023 |
physical |
1 electronic resource (112 pages) |
edition |
First edition. |
isbn |
3-8474-1824-6 3-8474-2662-1 |
illustrated |
Not Illustrated |
work_keys_str_mv |
AT agostinievi dievignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices AT peterlinihanskarl dievignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices AT donlicjasmin dievignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices AT kumpuschverena dievignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices AT lehnerdaniela dievignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices AT sandnerisabella dievignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices AT agostinievi vignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices AT peterlinihanskarl vignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices AT donlicjasmin vignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices AT kumpuschverena vignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices AT lehnerdaniela vignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices AT sandnerisabella vignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(CKB)25998097100041 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/96093 (MiAaPQ)EBC30333809 (Au-PeEL)EBL30333809 (EXLCZ)9925998097100041 |
carrierType_str_mv |
cr |
is_hierarchy_title |
Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception : Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices. |
author2_original_writing_str_mv |
noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField |
_version_ |
1803330119654178816 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>03056nam a22004453i 4500</leader><controlfield tag="001">993581048804498</controlfield><controlfield tag="005">20240614153715.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d | </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">240607s2023 xx o ||||0 ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">3-8474-1824-6</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)25998097100041</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/96093</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(MiAaPQ)EBC30333809</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(Au-PeEL)EBL30333809</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)9925998097100041</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">MiAaPQ</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="e">rda</subfield><subfield code="e">pn</subfield><subfield code="c">MiAaPQ</subfield><subfield code="d">MiAaPQ</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield><subfield code="a">eng</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Agostini, Evi.</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="4"><subfield code="a">Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception :</subfield><subfield code="b">Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices.</subfield></datafield><datafield tag="250" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">First edition.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Leverkusen-Opladen :</subfield><subfield code="b">Verlag Barbara Budrich,</subfield><subfield code="c">2023.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2023.</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (112 pages)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Pedagogical work requires the willingness to engage with new situations and with people in their diversity. This book does not offer any simple recipes, but a gentle approach to important steps towards professionalisation in the teaching profession. These lead via an open attitude of perception and the inclusion of corporeality to an insight into how learning and teaching processes can be understood in a new or different way. With vignettes and examples from different pedagogical fields, the theoretical concepts are presented and reflected on their application. The book contains a German-language and an English-language version.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Pädagogische Arbeit erfordert die Bereitschaft, sich auf immer neue Situationen und auf Menschen in ihrer Verschiedenheit einzulassen. Dieses Buch bietet dafür keine simplen Rezepte an, wohl aber wichtige Schritte zur Professionalisierung im pädagogischen Beruf. Diese führen über eine offene Haltung der Wahrnehmung und die Einbeziehung von Leiblichkeit hin zur Einsicht, wie Lern- und Lehrprozesse neu oder anders verstanden werden können. Mit Vignetten und Beispielen werden Konzepte dargelegt und auf ihre Anwendung hin reflektiert. Das Buch enthält den Text in einer deutschsprachigen und in einer englischsprachigen Version.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">English</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Description based on publisher supplied metadata and other sources.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Educational psychology</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Lehrmethoden;Teaching methods;Learning;Lernen;Vignette;Pedagogical professionalisation;pädagogische Professionalisierung;Reflection;Reflexion;Lehrer*innen;Teachers;Teaching;Unterricht;Phenomenology;Phänomenologie;Body;Leib</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Peterlini, Hans Karl,</subfield><subfield code="d">1961-</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Donlic, Jasmin,</subfield><subfield code="d">1990-</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Kumpusch, Verena.</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Lehner, Daniela,</subfield><subfield code="d">1980-</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Sandner, Isabella.</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-8474-2662-1</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2024-07-01 00:29:13 Europe/Vienna</subfield><subfield code="d">00</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2023-01-15 16:13:33 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5342964470004498&Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5342964470004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5342964470004498</subfield></datafield></record></collection> |