Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception : : Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices.

Pedagogical work requires the willingness to engage with new situations and with people in their diversity. This book does not offer any simple recipes, but a gentle approach to important steps towards professionalisation in the teaching profession. These lead via an open attitude of perception and...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
:
TeilnehmendeR:
Place / Publishing House:Leverkusen-Opladen : : Verlag Barbara Budrich,, 2023.
©2023.
Year of Publication:2023
Edition:First edition.
Language:German
English
Physical Description:1 electronic resource (112 pages)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993581048804498
ctrlnum (CKB)25998097100041
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/96093
(MiAaPQ)EBC30333809
(Au-PeEL)EBL30333809
(EXLCZ)9925998097100041
collection bib_alma
record_format marc
spelling Agostini, Evi.
Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception : Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices.
First edition.
Leverkusen-Opladen : Verlag Barbara Budrich, 2023.
©2023.
1 electronic resource (112 pages)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
Pedagogical work requires the willingness to engage with new situations and with people in their diversity. This book does not offer any simple recipes, but a gentle approach to important steps towards professionalisation in the teaching profession. These lead via an open attitude of perception and the inclusion of corporeality to an insight into how learning and teaching processes can be understood in a new or different way. With vignettes and examples from different pedagogical fields, the theoretical concepts are presented and reflected on their application. The book contains a German-language and an English-language version.
Pädagogische Arbeit erfordert die Bereitschaft, sich auf immer neue Situationen und auf Menschen in ihrer Verschiedenheit einzulassen. Dieses Buch bietet dafür keine simplen Rezepte an, wohl aber wichtige Schritte zur Professionalisierung im pädagogischen Beruf. Diese führen über eine offene Haltung der Wahrnehmung und die Einbeziehung von Leiblichkeit hin zur Einsicht, wie Lern- und Lehrprozesse neu oder anders verstanden werden können. Mit Vignetten und Beispielen werden Konzepte dargelegt und auf ihre Anwendung hin reflektiert. Das Buch enthält den Text in einer deutschsprachigen und in einer englischsprachigen Version.
German
English
Description based on publisher supplied metadata and other sources.
Educational psychology bicssc
Lehrmethoden;Teaching methods;Learning;Lernen;Vignette;Pedagogical professionalisation;pädagogische Professionalisierung;Reflection;Reflexion;Lehrer*innen;Teachers;Teaching;Unterricht;Phenomenology;Phänomenologie;Body;Leib
Peterlini, Hans Karl, 1961-
Donlic, Jasmin, 1990-
Kumpusch, Verena.
Lehner, Daniela, 1980-
Sandner, Isabella.
3-8474-2662-1
language German
English
format eBook
author Agostini, Evi.
spellingShingle Agostini, Evi.
Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception : Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices.
author_facet Agostini, Evi.
Peterlini, Hans Karl, 1961-
Donlic, Jasmin, 1990-
Kumpusch, Verena.
Lehner, Daniela, 1980-
Sandner, Isabella.
author_variant e a ea
author2 Peterlini, Hans Karl, 1961-
Donlic, Jasmin, 1990-
Kumpusch, Verena.
Lehner, Daniela, 1980-
Sandner, Isabella.
author2_variant h k p hk hkp
j d jd
v k vk
d l dl
i s is
author2_role TeilnehmendeR
TeilnehmendeR
TeilnehmendeR
TeilnehmendeR
TeilnehmendeR
author_sort Agostini, Evi.
title Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception : Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices.
title_sub Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices.
title_full Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception : Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices.
title_fullStr Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception : Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices.
title_full_unstemmed Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception : Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices.
title_auth Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception : Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices.
title_new Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception :
title_sort die vignette als übung der wahrnehmung / the vignette as an exercise in perception : zur professionalisierung pädagogischen handelns / on the professionalisation of educational practices.
publisher Verlag Barbara Budrich,
publishDate 2023
physical 1 electronic resource (112 pages)
edition First edition.
isbn 3-8474-1824-6
3-8474-2662-1
illustrated Not Illustrated
work_keys_str_mv AT agostinievi dievignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices
AT peterlinihanskarl dievignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices
AT donlicjasmin dievignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices
AT kumpuschverena dievignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices
AT lehnerdaniela dievignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices
AT sandnerisabella dievignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices
AT agostinievi vignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices
AT peterlinihanskarl vignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices
AT donlicjasmin vignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices
AT kumpuschverena vignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices
AT lehnerdaniela vignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices
AT sandnerisabella vignettealsubungderwahrnehmungthevignetteasanexerciseinperceptionzurprofessionalisierungpadagogischenhandelnsontheprofessionalisationofeducationalpractices
status_str n
ids_txt_mv (CKB)25998097100041
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/96093
(MiAaPQ)EBC30333809
(Au-PeEL)EBL30333809
(EXLCZ)9925998097100041
carrierType_str_mv cr
is_hierarchy_title Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception : Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices.
author2_original_writing_str_mv noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
_version_ 1803330119654178816
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>03056nam a22004453i 4500</leader><controlfield tag="001">993581048804498</controlfield><controlfield tag="005">20240614153715.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d | </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">240607s2023 xx o ||||0 ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">3-8474-1824-6</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)25998097100041</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/96093</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(MiAaPQ)EBC30333809</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(Au-PeEL)EBL30333809</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)9925998097100041</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">MiAaPQ</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="e">rda</subfield><subfield code="e">pn</subfield><subfield code="c">MiAaPQ</subfield><subfield code="d">MiAaPQ</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield><subfield code="a">eng</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Agostini, Evi.</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="4"><subfield code="a">Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception :</subfield><subfield code="b">Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices.</subfield></datafield><datafield tag="250" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">First edition.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Leverkusen-Opladen :</subfield><subfield code="b">Verlag Barbara Budrich,</subfield><subfield code="c">2023.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2023.</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (112 pages)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Pedagogical work requires the willingness to engage with new situations and with people in their diversity. This book does not offer any simple recipes, but a gentle approach to important steps towards professionalisation in the teaching profession. These lead via an open attitude of perception and the inclusion of corporeality to an insight into how learning and teaching processes can be understood in a new or different way. With vignettes and examples from different pedagogical fields, the theoretical concepts are presented and reflected on their application. The book contains a German-language and an English-language version.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Pädagogische Arbeit erfordert die Bereitschaft, sich auf immer neue Situationen und auf Menschen in ihrer Verschiedenheit einzulassen. Dieses Buch bietet dafür keine simplen Rezepte an, wohl aber wichtige Schritte zur Professionalisierung im pädagogischen Beruf. Diese führen über eine offene Haltung der Wahrnehmung und die Einbeziehung von Leiblichkeit hin zur Einsicht, wie Lern- und Lehrprozesse neu oder anders verstanden werden können. Mit Vignetten und Beispielen werden Konzepte dargelegt und auf ihre Anwendung hin reflektiert. Das Buch enthält den Text in einer deutschsprachigen und in einer englischsprachigen Version.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">English</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Description based on publisher supplied metadata and other sources.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Educational psychology</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Lehrmethoden;Teaching methods;Learning;Lernen;Vignette;Pedagogical professionalisation;pädagogische Professionalisierung;Reflection;Reflexion;Lehrer*innen;Teachers;Teaching;Unterricht;Phenomenology;Phänomenologie;Body;Leib</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Peterlini, Hans Karl,</subfield><subfield code="d">1961-</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Donlic, Jasmin,</subfield><subfield code="d">1990-</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Kumpusch, Verena.</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Lehner, Daniela,</subfield><subfield code="d">1980-</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Sandner, Isabella.</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-8474-2662-1</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2024-07-01 00:29:13 Europe/Vienna</subfield><subfield code="d">00</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2023-01-15 16:13:33 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5342964470004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5342964470004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5342964470004498</subfield></datafield></record></collection>