Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception : : Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices.

Pedagogical work requires the willingness to engage with new situations and with people in their diversity. This book does not offer any simple recipes, but a gentle approach to important steps towards professionalisation in the teaching profession. These lead via an open attitude of perception and...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
:
TeilnehmendeR:
Place / Publishing House:Leverkusen-Opladen : : Verlag Barbara Budrich,, 2023.
©2023.
Year of Publication:2023
Edition:First edition.
Language:German
English
Physical Description:1 electronic resource (112 pages)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 03056nam a22004453i 4500
001 993581048804498
005 20240614153715.0
006 m o d |
007 cr|mn|---annan
008 240607s2023 xx o ||||0 ger d
020 |a 3-8474-1824-6 
035 |a (CKB)25998097100041 
035 |a (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/96093 
035 |a (MiAaPQ)EBC30333809 
035 |a (Au-PeEL)EBL30333809 
035 |a (EXLCZ)9925998097100041 
040 |a MiAaPQ  |b eng  |e rda  |e pn  |c MiAaPQ  |d MiAaPQ 
041 0 |a deu  |a eng 
100 1 |a Agostini, Evi. 
245 1 4 |a Die Vignette Als Übung der Wahrnehmung / the Vignette As an Exercise in Perception :  |b Zur Professionalisierung Pädagogischen Handelns / on the Professionalisation of Educational Practices. 
250 |a First edition. 
264 1 |a Leverkusen-Opladen :  |b Verlag Barbara Budrich,  |c 2023. 
264 4 |c ©2023. 
300 |a 1 electronic resource (112 pages) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
520 |a Pedagogical work requires the willingness to engage with new situations and with people in their diversity. This book does not offer any simple recipes, but a gentle approach to important steps towards professionalisation in the teaching profession. These lead via an open attitude of perception and the inclusion of corporeality to an insight into how learning and teaching processes can be understood in a new or different way. With vignettes and examples from different pedagogical fields, the theoretical concepts are presented and reflected on their application. The book contains a German-language and an English-language version. 
520 |a Pädagogische Arbeit erfordert die Bereitschaft, sich auf immer neue Situationen und auf Menschen in ihrer Verschiedenheit einzulassen. Dieses Buch bietet dafür keine simplen Rezepte an, wohl aber wichtige Schritte zur Professionalisierung im pädagogischen Beruf. Diese führen über eine offene Haltung der Wahrnehmung und die Einbeziehung von Leiblichkeit hin zur Einsicht, wie Lern- und Lehrprozesse neu oder anders verstanden werden können. Mit Vignetten und Beispielen werden Konzepte dargelegt und auf ihre Anwendung hin reflektiert. Das Buch enthält den Text in einer deutschsprachigen und in einer englischsprachigen Version. 
546 |a German 
546 |a English 
588 |a Description based on publisher supplied metadata and other sources. 
650 7 |a Educational psychology  |2 bicssc 
653 |a Lehrmethoden;Teaching methods;Learning;Lernen;Vignette;Pedagogical professionalisation;pädagogische Professionalisierung;Reflection;Reflexion;Lehrer*innen;Teachers;Teaching;Unterricht;Phenomenology;Phänomenologie;Body;Leib 
700 1 |a Peterlini, Hans Karl,  |d 1961- 
700 1 |a Donlic, Jasmin,  |d 1990- 
700 1 |a Kumpusch, Verena. 
700 1 |a Lehner, Daniela,  |d 1980- 
700 1 |a Sandner, Isabella. 
776 |z 3-8474-2662-1 
906 |a BOOK 
ADM |b 2024-07-01 00:29:13 Europe/Vienna  |d 00  |f system  |c marc21  |a 2023-01-15 16:13:33 Europe/Vienna  |g false 
AVE |i DOAB Directory of Open Access Books  |P DOAB Directory of Open Access Books  |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5342964470004498&Force_direct=true  |Z 5342964470004498  |b Available  |8 5342964470004498