Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico : Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione

Pedagogical work requires the willingness to engage with new situations and with people in their diversity. This book does not offer any simple recipes, but a gentle approach to important steps towards professionalisation in the teaching profession. These lead via an open attitude of perception and...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
HerausgeberIn:
Sonstige:
Year of Publication:2023
Edition:First edition.
Language:German
Italian
Physical Description:1 electronic resource (112 pages)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993581048604498
ctrlnum (CKB)26028755200041
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/96097
(EXLCZ)9926028755200041
collection bib_alma
record_format marc
spelling Agostini, Evi edt
Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione
First edition.
Verlag Barbara Budrich 2023
1 electronic resource (112 pages)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
Pedagogical work requires the willingness to engage with new situations and with people in their diversity. This book does not offer any simple recipes, but a gentle approach to important steps towards professionalisation in the teaching profession. These lead via an open attitude of perception and the inclusion of corporeality to an insight into how learning and teaching processes can be understood in a new or different way. With vignettes and examples from different pedagogical fields, the theoretical concepts are presented and reflected on their application.
Pädagogische Arbeit erfordert die Bereitschaft, sich auf immer neue Situationen und auf Menschen in ihrer Verschiedenheit einzulassen. Dieses Buch bietet dafür keine simplen Rezepte an, wohl aber wichtige Schritte zur Professionalisierung im pädagogischen Beruf. Diese führen über eine offene Haltung der Wahrnehmung und die Einbeziehung von Leiblichkeit hin zur Einsicht, wie Lern- und Lehrprozesse neu oder anders verstanden werden können. Mit Vignetten und Beispielen werden Konzepte dargelegt und auf ihre Anwendung hin reflektiert
German
Italian
Educational psychology bicssc
Wahrnehmungslernen gnd (DE-588)4124422-9
Pädagogische Handlung gnd (DE-588)4115484-8
Lehrerverhalten gnd (DE-588)4074110-2
Professionalisierung gnd (DE-588)4047376-4
Lehrmethoden;Teaching methods;Learning;Lernen;Vignette;Pedagogical professionalisation;pädagogische Professionalisierung;Reflection;Reflexion;Lehrer*innen;Teachers;Teaching;Unterricht;Phenomenology;Phänomenologie;Body;Leib
9783847427148
Peterlini, Hans Karl edt
Donlic, Jasmin edt
Kumpusch, Verena edt
Lehner, Daniela edt
Sandner, Isabella edt
Agostini, Evi oth
Peterlini, Hans Karl oth
Donlic, Jasmin oth
Kumpusch, Verena oth
Lehner, Daniela oth
Sandner, Isabella oth
language German
Italian
format eBook
author2 Peterlini, Hans Karl
Donlic, Jasmin
Kumpusch, Verena
Lehner, Daniela
Sandner, Isabella
Agostini, Evi
Peterlini, Hans Karl
Donlic, Jasmin
Kumpusch, Verena
Lehner, Daniela
Sandner, Isabella
author_facet Peterlini, Hans Karl
Donlic, Jasmin
Kumpusch, Verena
Lehner, Daniela
Sandner, Isabella
Agostini, Evi
Peterlini, Hans Karl
Donlic, Jasmin
Kumpusch, Verena
Lehner, Daniela
Sandner, Isabella
author2_variant e a ea
h k p hk hkp
j d jd
v k vk
d l dl
i s is
author2_role HerausgeberIn
HerausgeberIn
HerausgeberIn
HerausgeberIn
HerausgeberIn
Sonstige
Sonstige
Sonstige
Sonstige
Sonstige
Sonstige
title Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione
spellingShingle Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione
title_sub Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione
title_full Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione
title_fullStr Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione
title_full_unstemmed Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione
title_auth Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione
title_new Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico
title_sort die vignette als übung der wahrnehmung / nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico zur professionalisierung pädagogischen handelns / la vignetta come esercizio di percezione
publisher Verlag Barbara Budrich
publishDate 2023
physical 1 electronic resource (112 pages)
edition First edition.
isbn 3-8474-1884-X
9783847427148
illustrated Not Illustrated
work_keys_str_mv AT agostinievi dievignettealsubungderwahrnehmungnuoveprospettivediprofessionalizzazionedellagirepedagogicozurprofessionalisierungpadagogischenhandelnslavignettacomeeserciziodipercezione
AT peterlinihanskarl dievignettealsubungderwahrnehmungnuoveprospettivediprofessionalizzazionedellagirepedagogicozurprofessionalisierungpadagogischenhandelnslavignettacomeeserciziodipercezione
AT donlicjasmin dievignettealsubungderwahrnehmungnuoveprospettivediprofessionalizzazionedellagirepedagogicozurprofessionalisierungpadagogischenhandelnslavignettacomeeserciziodipercezione
AT kumpuschverena dievignettealsubungderwahrnehmungnuoveprospettivediprofessionalizzazionedellagirepedagogicozurprofessionalisierungpadagogischenhandelnslavignettacomeeserciziodipercezione
AT lehnerdaniela dievignettealsubungderwahrnehmungnuoveprospettivediprofessionalizzazionedellagirepedagogicozurprofessionalisierungpadagogischenhandelnslavignettacomeeserciziodipercezione
AT sandnerisabella dievignettealsubungderwahrnehmungnuoveprospettivediprofessionalizzazionedellagirepedagogicozurprofessionalisierungpadagogischenhandelnslavignettacomeeserciziodipercezione
status_str n
ids_txt_mv (CKB)26028755200041
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/96097
(EXLCZ)9926028755200041
carrierType_str_mv cr
is_hierarchy_title Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione
author2_original_writing_str_mv noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
_version_ 1796652756116701184
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>03084nam-a2200505z--4500</leader><controlfield tag="001">993581048604498</controlfield><controlfield tag="005">20240216161643.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202301s2023 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">3-8474-1884-X</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)26028755200041</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/96097</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)9926028755200041</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield><subfield code="a">ita</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Agostini, Evi</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico</subfield><subfield code="b">Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione</subfield></datafield><datafield tag="250" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">First edition.</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">Verlag Barbara Budrich</subfield><subfield code="c">2023</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (112 pages)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Pedagogical work requires the willingness to engage with new situations and with people in their diversity. This book does not offer any simple recipes, but a gentle approach to important steps towards professionalisation in the teaching profession. These lead via an open attitude of perception and the inclusion of corporeality to an insight into how learning and teaching processes can be understood in a new or different way. With vignettes and examples from different pedagogical fields, the theoretical concepts are presented and reflected on their application.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Pädagogische Arbeit erfordert die Bereitschaft, sich auf immer neue Situationen und auf Menschen in ihrer Verschiedenheit einzulassen. Dieses Buch bietet dafür keine simplen Rezepte an, wohl aber wichtige Schritte zur Professionalisierung im pädagogischen Beruf. Diese führen über eine offene Haltung der Wahrnehmung und die Einbeziehung von Leiblichkeit hin zur Einsicht, wie Lern- und Lehrprozesse neu oder anders verstanden werden können. Mit Vignetten und Beispielen werden Konzepte dargelegt und auf ihre Anwendung hin reflektiert</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Italian</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Educational psychology</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Wahrnehmungslernen</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="0">(DE-588)4124422-9</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Pädagogische Handlung</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="0">(DE-588)4115484-8</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Lehrerverhalten</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="0">(DE-588)4074110-2</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Professionalisierung</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="0">(DE-588)4047376-4</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Lehrmethoden;Teaching methods;Learning;Lernen;Vignette;Pedagogical professionalisation;pädagogische Professionalisierung;Reflection;Reflexion;Lehrer*innen;Teachers;Teaching;Unterricht;Phenomenology;Phänomenologie;Body;Leib</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">9783847427148</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Peterlini, Hans Karl</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Donlic, Jasmin</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Kumpusch, Verena</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Lehner, Daniela</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Sandner, Isabella</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Agostini, Evi</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Peterlini, Hans Karl</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Donlic, Jasmin</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Kumpusch, Verena</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Lehner, Daniela</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Sandner, Isabella</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2024-02-17 06:19:23 Europe/Vienna</subfield><subfield code="d">00</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2023-01-23 04:05:56 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5342964410004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5342964410004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5342964410004498</subfield></datafield></record></collection>