Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico : Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione
Pedagogical work requires the willingness to engage with new situations and with people in their diversity. This book does not offer any simple recipes, but a gentle approach to important steps towards professionalisation in the teaching profession. These lead via an open attitude of perception and...
Saved in:
HerausgeberIn: | |
---|---|
Sonstige: | |
Year of Publication: | 2023 |
Edition: | First edition. |
Language: | German Italian |
Physical Description: | 1 electronic resource (112 pages) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
993581048604498 |
---|---|
ctrlnum |
(CKB)26028755200041 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/96097 (EXLCZ)9926028755200041 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Agostini, Evi edt Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione First edition. Verlag Barbara Budrich 2023 1 electronic resource (112 pages) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier Pedagogical work requires the willingness to engage with new situations and with people in their diversity. This book does not offer any simple recipes, but a gentle approach to important steps towards professionalisation in the teaching profession. These lead via an open attitude of perception and the inclusion of corporeality to an insight into how learning and teaching processes can be understood in a new or different way. With vignettes and examples from different pedagogical fields, the theoretical concepts are presented and reflected on their application. Pädagogische Arbeit erfordert die Bereitschaft, sich auf immer neue Situationen und auf Menschen in ihrer Verschiedenheit einzulassen. Dieses Buch bietet dafür keine simplen Rezepte an, wohl aber wichtige Schritte zur Professionalisierung im pädagogischen Beruf. Diese führen über eine offene Haltung der Wahrnehmung und die Einbeziehung von Leiblichkeit hin zur Einsicht, wie Lern- und Lehrprozesse neu oder anders verstanden werden können. Mit Vignetten und Beispielen werden Konzepte dargelegt und auf ihre Anwendung hin reflektiert German Italian Educational psychology bicssc Wahrnehmungslernen gnd (DE-588)4124422-9 Pädagogische Handlung gnd (DE-588)4115484-8 Lehrerverhalten gnd (DE-588)4074110-2 Professionalisierung gnd (DE-588)4047376-4 Lehrmethoden;Teaching methods;Learning;Lernen;Vignette;Pedagogical professionalisation;pädagogische Professionalisierung;Reflection;Reflexion;Lehrer*innen;Teachers;Teaching;Unterricht;Phenomenology;Phänomenologie;Body;Leib 9783847427148 Peterlini, Hans Karl edt Donlic, Jasmin edt Kumpusch, Verena edt Lehner, Daniela edt Sandner, Isabella edt Agostini, Evi oth Peterlini, Hans Karl oth Donlic, Jasmin oth Kumpusch, Verena oth Lehner, Daniela oth Sandner, Isabella oth |
language |
German Italian |
format |
eBook |
author2 |
Peterlini, Hans Karl Donlic, Jasmin Kumpusch, Verena Lehner, Daniela Sandner, Isabella Agostini, Evi Peterlini, Hans Karl Donlic, Jasmin Kumpusch, Verena Lehner, Daniela Sandner, Isabella |
author_facet |
Peterlini, Hans Karl Donlic, Jasmin Kumpusch, Verena Lehner, Daniela Sandner, Isabella Agostini, Evi Peterlini, Hans Karl Donlic, Jasmin Kumpusch, Verena Lehner, Daniela Sandner, Isabella |
author2_variant |
e a ea h k p hk hkp j d jd v k vk d l dl i s is |
author2_role |
HerausgeberIn HerausgeberIn HerausgeberIn HerausgeberIn HerausgeberIn Sonstige Sonstige Sonstige Sonstige Sonstige Sonstige |
title |
Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione |
spellingShingle |
Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione |
title_sub |
Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione |
title_full |
Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione |
title_fullStr |
Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione |
title_full_unstemmed |
Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione |
title_auth |
Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione |
title_new |
Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico |
title_sort |
die vignette als übung der wahrnehmung / nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico zur professionalisierung pädagogischen handelns / la vignetta come esercizio di percezione |
publisher |
Verlag Barbara Budrich |
publishDate |
2023 |
physical |
1 electronic resource (112 pages) |
edition |
First edition. |
isbn |
3-8474-1884-X 9783847427148 |
illustrated |
Not Illustrated |
work_keys_str_mv |
AT agostinievi dievignettealsubungderwahrnehmungnuoveprospettivediprofessionalizzazionedellagirepedagogicozurprofessionalisierungpadagogischenhandelnslavignettacomeeserciziodipercezione AT peterlinihanskarl dievignettealsubungderwahrnehmungnuoveprospettivediprofessionalizzazionedellagirepedagogicozurprofessionalisierungpadagogischenhandelnslavignettacomeeserciziodipercezione AT donlicjasmin dievignettealsubungderwahrnehmungnuoveprospettivediprofessionalizzazionedellagirepedagogicozurprofessionalisierungpadagogischenhandelnslavignettacomeeserciziodipercezione AT kumpuschverena dievignettealsubungderwahrnehmungnuoveprospettivediprofessionalizzazionedellagirepedagogicozurprofessionalisierungpadagogischenhandelnslavignettacomeeserciziodipercezione AT lehnerdaniela dievignettealsubungderwahrnehmungnuoveprospettivediprofessionalizzazionedellagirepedagogicozurprofessionalisierungpadagogischenhandelnslavignettacomeeserciziodipercezione AT sandnerisabella dievignettealsubungderwahrnehmungnuoveprospettivediprofessionalizzazionedellagirepedagogicozurprofessionalisierungpadagogischenhandelnslavignettacomeeserciziodipercezione |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(CKB)26028755200041 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/96097 (EXLCZ)9926028755200041 |
carrierType_str_mv |
cr |
is_hierarchy_title |
Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione |
author2_original_writing_str_mv |
noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField |
_version_ |
1796652756116701184 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>03084nam-a2200505z--4500</leader><controlfield tag="001">993581048604498</controlfield><controlfield tag="005">20240216161643.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202301s2023 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">3-8474-1884-X</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)26028755200041</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/96097</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)9926028755200041</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield><subfield code="a">ita</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Agostini, Evi</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico</subfield><subfield code="b">Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione</subfield></datafield><datafield tag="250" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">First edition.</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">Verlag Barbara Budrich</subfield><subfield code="c">2023</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (112 pages)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Pedagogical work requires the willingness to engage with new situations and with people in their diversity. This book does not offer any simple recipes, but a gentle approach to important steps towards professionalisation in the teaching profession. These lead via an open attitude of perception and the inclusion of corporeality to an insight into how learning and teaching processes can be understood in a new or different way. With vignettes and examples from different pedagogical fields, the theoretical concepts are presented and reflected on their application.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Pädagogische Arbeit erfordert die Bereitschaft, sich auf immer neue Situationen und auf Menschen in ihrer Verschiedenheit einzulassen. Dieses Buch bietet dafür keine simplen Rezepte an, wohl aber wichtige Schritte zur Professionalisierung im pädagogischen Beruf. Diese führen über eine offene Haltung der Wahrnehmung und die Einbeziehung von Leiblichkeit hin zur Einsicht, wie Lern- und Lehrprozesse neu oder anders verstanden werden können. Mit Vignetten und Beispielen werden Konzepte dargelegt und auf ihre Anwendung hin reflektiert</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Italian</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Educational psychology</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Wahrnehmungslernen</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="0">(DE-588)4124422-9</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Pädagogische Handlung</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="0">(DE-588)4115484-8</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Lehrerverhalten</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="0">(DE-588)4074110-2</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Professionalisierung</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="0">(DE-588)4047376-4</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Lehrmethoden;Teaching methods;Learning;Lernen;Vignette;Pedagogical professionalisation;pädagogische Professionalisierung;Reflection;Reflexion;Lehrer*innen;Teachers;Teaching;Unterricht;Phenomenology;Phänomenologie;Body;Leib</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">9783847427148</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Peterlini, Hans Karl</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Donlic, Jasmin</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Kumpusch, Verena</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Lehner, Daniela</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Sandner, Isabella</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Agostini, Evi</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Peterlini, Hans Karl</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Donlic, Jasmin</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Kumpusch, Verena</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Lehner, Daniela</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Sandner, Isabella</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2024-02-17 06:19:23 Europe/Vienna</subfield><subfield code="d">00</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2023-01-23 04:05:56 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5342964410004498&Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5342964410004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5342964410004498</subfield></datafield></record></collection> |