Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico : Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione

Pedagogical work requires the willingness to engage with new situations and with people in their diversity. This book does not offer any simple recipes, but a gentle approach to important steps towards professionalisation in the teaching profession. These lead via an open attitude of perception and...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
HerausgeberIn:
Sonstige:
Year of Publication:2023
Edition:First edition.
Language:German
Italian
Physical Description:1 electronic resource (112 pages)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 03084nam-a2200505z--4500
001 993581048604498
005 20240216161643.0
006 m o d
007 cr|mn|---annan
008 202301s2023 xx |||||o ||| 0|ger d
020 |a 3-8474-1884-X 
035 |a (CKB)26028755200041 
035 |a (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/96097 
035 |a (EXLCZ)9926028755200041 
041 0 |a deu  |a ita 
100 1 |a Agostini, Evi  |4 edt 
245 1 0 |a Die Vignette als Übung der Wahrnehmung / Nuove prospettive di professionalizzazione dell’agire pedagogico  |b Zur Professionalisierung pädagogischen Handelns / La vignetta come esercizio di percezione 
250 |a First edition. 
260 |b Verlag Barbara Budrich  |c 2023 
300 |a 1 electronic resource (112 pages) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
520 |a Pedagogical work requires the willingness to engage with new situations and with people in their diversity. This book does not offer any simple recipes, but a gentle approach to important steps towards professionalisation in the teaching profession. These lead via an open attitude of perception and the inclusion of corporeality to an insight into how learning and teaching processes can be understood in a new or different way. With vignettes and examples from different pedagogical fields, the theoretical concepts are presented and reflected on their application. 
520 |a Pädagogische Arbeit erfordert die Bereitschaft, sich auf immer neue Situationen und auf Menschen in ihrer Verschiedenheit einzulassen. Dieses Buch bietet dafür keine simplen Rezepte an, wohl aber wichtige Schritte zur Professionalisierung im pädagogischen Beruf. Diese führen über eine offene Haltung der Wahrnehmung und die Einbeziehung von Leiblichkeit hin zur Einsicht, wie Lern- und Lehrprozesse neu oder anders verstanden werden können. Mit Vignetten und Beispielen werden Konzepte dargelegt und auf ihre Anwendung hin reflektiert 
546 |a German 
546 |a Italian 
650 7 |a Educational psychology  |2 bicssc 
650 7 |a Wahrnehmungslernen  |2 gnd  |0 (DE-588)4124422-9 
650 7 |a Pädagogische Handlung  |2 gnd  |0 (DE-588)4115484-8 
650 7 |a Lehrerverhalten  |2 gnd  |0 (DE-588)4074110-2 
650 7 |a Professionalisierung  |2 gnd  |0 (DE-588)4047376-4 
653 |a Lehrmethoden;Teaching methods;Learning;Lernen;Vignette;Pedagogical professionalisation;pädagogische Professionalisierung;Reflection;Reflexion;Lehrer*innen;Teachers;Teaching;Unterricht;Phenomenology;Phänomenologie;Body;Leib 
776 |z 9783847427148 
700 1 |a Peterlini, Hans Karl  |4 edt 
700 1 |a Donlic, Jasmin  |4 edt 
700 1 |a Kumpusch, Verena  |4 edt 
700 1 |a Lehner, Daniela  |4 edt 
700 1 |a Sandner, Isabella  |4 edt 
700 1 |a Agostini, Evi  |4 oth 
700 1 |a Peterlini, Hans Karl  |4 oth 
700 1 |a Donlic, Jasmin  |4 oth 
700 1 |a Kumpusch, Verena  |4 oth 
700 1 |a Lehner, Daniela  |4 oth 
700 1 |a Sandner, Isabella  |4 oth 
906 |a BOOK 
ADM |b 2024-02-17 06:19:23 Europe/Vienna  |d 00  |f system  |c marc21  |a 2023-01-23 04:05:56 Europe/Vienna  |g false 
AVE |i DOAB Directory of Open Access Books  |P DOAB Directory of Open Access Books  |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5342964410004498&Force_direct=true  |Z 5342964410004498  |b Available  |8 5342964410004498