Inklusionsorientierte Schulentwicklung : Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke

The volume opens up an interdisciplinary approach to the topic of inclusion-oriented school development by examining and linking the dimensions of organizational, personnel and instructional development from the perspective of various (sub)disciplines and approaches. In addition to historically orie...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
HerausgeberIn:
Sonstige:
Year of Publication:2023
Language:German
Physical Description:1 electronic resource (274 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993577373404498
ctrlnum (CKB)5470000001633530
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/95964
(EXLCZ)995470000001633530
collection bib_alma
record_format marc
spelling Frohn, Julia edt
Inklusionsorientierte Schulentwicklung Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke
Inklusionsorientierte Schulentwicklung
Bad Heilbrunn Verlag Julius Klinkhardt 2023
1 electronic resource (274 p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
The volume opens up an interdisciplinary approach to the topic of inclusion-oriented school development by examining and linking the dimensions of organizational, personnel and instructional development from the perspective of various (sub)disciplines and approaches. In addition to historically oriented inclusion research, which addresses questions of possible points of connection, path dependencies, or caesuras, the contributions to the volume are also devoted to analyzing the status quo of school inclusion, e.g., with regard to relevant characteristics of inclusion-oriented teaching or possible limits of inclusion research and implementation. In addition, future perspectives are derived from current scientific discourses and findings.
Der Band eröffnet einen interdisziplinären Zugang zur Thematik der inklusionsorientierten Schulentwicklung, indem die Dimensionen der Organisations-, Personal- und Unterrichtsentwicklung aus Perspektive verschiedener (Sub-)Disziplinen und Zugänge betrachtet und miteinander verknüpft werden. Neben einer historisch orientierten Inklusionsforschung, mit der Fragen möglicher Anknüpfungspunkte, Pfadabhängigkeiten oder Zäsuren bearbeitet werden, widmen sich die Beiträge des Bandes u.a. der Analyse des Status quo schulischer Inklusion, z.B. hinsichtlich relevanter Merkmale inklusionsorientierten Unterrichts oder möglicher Grenzen der Inklusionsforschung und -implementierung. Zudem werden Zukunftsperspektiven aus gegenwärtigen wissenschaftlichen Diskursen und Erkenntnissen abgeleitet.
German
Teaching of specific groups & persons with special educational needs bicssc
Schulentwicklung, Inklusion, Heterogenität, Diversität, Unterrichtsentwicklung, Festschrift Vera Moser, Lernmanagmentsysteme,Teilhabe, Exklusion, Lehrerausbildung, Lehrerbildung, Sonderpädagogik, Geschlecht Geschlechterperspektive
3-7815-2543-0
Bengel, Angelika edt
Piezunka, Anne edt
Simon, Toni edt
Dietze, Torsten edt
Frohn, Julia oth
Bengel, Angelika oth
Piezunka, Anne oth
Simon, Toni oth
Dietze, Torsten oth
language German
format eBook
author2 Bengel, Angelika
Piezunka, Anne
Simon, Toni
Dietze, Torsten
Frohn, Julia
Bengel, Angelika
Piezunka, Anne
Simon, Toni
Dietze, Torsten
author_facet Bengel, Angelika
Piezunka, Anne
Simon, Toni
Dietze, Torsten
Frohn, Julia
Bengel, Angelika
Piezunka, Anne
Simon, Toni
Dietze, Torsten
author2_variant j f jf
a b ab
a p ap
t s ts
t d td
author2_role HerausgeberIn
HerausgeberIn
HerausgeberIn
HerausgeberIn
Sonstige
Sonstige
Sonstige
Sonstige
Sonstige
title Inklusionsorientierte Schulentwicklung Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke
spellingShingle Inklusionsorientierte Schulentwicklung Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke
title_sub Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke
title_full Inklusionsorientierte Schulentwicklung Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke
title_fullStr Inklusionsorientierte Schulentwicklung Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke
title_full_unstemmed Inklusionsorientierte Schulentwicklung Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke
title_auth Inklusionsorientierte Schulentwicklung Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke
title_alt Inklusionsorientierte Schulentwicklung
title_new Inklusionsorientierte Schulentwicklung
title_sort inklusionsorientierte schulentwicklung interdisziplinäre rückblicke, einblicke und ausblicke
publisher Verlag Julius Klinkhardt
publishDate 2023
physical 1 electronic resource (274 p.)
isbn 3-7815-5983-1
3-7815-2543-0
illustrated Not Illustrated
work_keys_str_mv AT frohnjulia inklusionsorientierteschulentwicklunginterdisziplinareruckblickeeinblickeundausblicke
AT bengelangelika inklusionsorientierteschulentwicklunginterdisziplinareruckblickeeinblickeundausblicke
AT piezunkaanne inklusionsorientierteschulentwicklunginterdisziplinareruckblickeeinblickeundausblicke
AT simontoni inklusionsorientierteschulentwicklunginterdisziplinareruckblickeeinblickeundausblicke
AT dietzetorsten inklusionsorientierteschulentwicklunginterdisziplinareruckblickeeinblickeundausblicke
AT frohnjulia inklusionsorientierteschulentwicklung
AT bengelangelika inklusionsorientierteschulentwicklung
AT piezunkaanne inklusionsorientierteschulentwicklung
AT simontoni inklusionsorientierteschulentwicklung
AT dietzetorsten inklusionsorientierteschulentwicklung
status_str n
ids_txt_mv (CKB)5470000001633530
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/95964
(EXLCZ)995470000001633530
carrierType_str_mv cr
is_hierarchy_title Inklusionsorientierte Schulentwicklung Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke
author2_original_writing_str_mv noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
_version_ 1796652733057466368
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>03135nam-a2200421z--4500</leader><controlfield tag="001">993577373404498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141227.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202301s2023 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">3-7815-5983-1</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5470000001633530</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/95964</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995470000001633530</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Frohn, Julia</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Inklusionsorientierte Schulentwicklung</subfield><subfield code="b">Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke</subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Inklusionsorientierte Schulentwicklung </subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Bad Heilbrunn</subfield><subfield code="b">Verlag Julius Klinkhardt</subfield><subfield code="c">2023</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (274 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">The volume opens up an interdisciplinary approach to the topic of inclusion-oriented school development by examining and linking the dimensions of organizational, personnel and instructional development from the perspective of various (sub)disciplines and approaches. In addition to historically oriented inclusion research, which addresses questions of possible points of connection, path dependencies, or caesuras, the contributions to the volume are also devoted to analyzing the status quo of school inclusion, e.g., with regard to relevant characteristics of inclusion-oriented teaching or possible limits of inclusion research and implementation. In addition, future perspectives are derived from current scientific discourses and findings.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Der Band eröffnet einen interdisziplinären Zugang zur Thematik der inklusionsorientierten Schulentwicklung, indem die Dimensionen der Organisations-, Personal- und Unterrichtsentwicklung aus Perspektive verschiedener (Sub-)Disziplinen und Zugänge betrachtet und miteinander verknüpft werden. Neben einer historisch orientierten Inklusionsforschung, mit der Fragen möglicher Anknüpfungspunkte, Pfadabhängigkeiten oder Zäsuren bearbeitet werden, widmen sich die Beiträge des Bandes u.a. der Analyse des Status quo schulischer Inklusion, z.B. hinsichtlich relevanter Merkmale inklusionsorientierten Unterrichts oder möglicher Grenzen der Inklusionsforschung und -implementierung. Zudem werden Zukunftsperspektiven aus gegenwärtigen wissenschaftlichen Diskursen und Erkenntnissen abgeleitet.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Teaching of specific groups &amp; persons with special educational needs</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Schulentwicklung, Inklusion, Heterogenität, Diversität, Unterrichtsentwicklung, Festschrift Vera Moser, Lernmanagmentsysteme,Teilhabe, Exklusion, Lehrerausbildung, Lehrerbildung, Sonderpädagogik, Geschlecht Geschlechterperspektive</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-7815-2543-0</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Bengel, Angelika</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Piezunka, Anne</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Simon, Toni</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Dietze, Torsten</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Frohn, Julia</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Bengel, Angelika</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Piezunka, Anne</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Simon, Toni</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Dietze, Torsten</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:08:25 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2023-01-18 06:03:23 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5342571170004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5342571170004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5342571170004498</subfield></datafield></record></collection>