Inklusionsorientierte Schulentwicklung : Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke
The volume opens up an interdisciplinary approach to the topic of inclusion-oriented school development by examining and linking the dimensions of organizational, personnel and instructional development from the perspective of various (sub)disciplines and approaches. In addition to historically orie...
Saved in:
HerausgeberIn: | |
---|---|
Sonstige: | |
Year of Publication: | 2023 |
Language: | German |
Physical Description: | 1 electronic resource (274 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
993577373404498 |
---|---|
ctrlnum |
(CKB)5470000001633530 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/95964 (EXLCZ)995470000001633530 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Frohn, Julia edt Inklusionsorientierte Schulentwicklung Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke Inklusionsorientierte Schulentwicklung Bad Heilbrunn Verlag Julius Klinkhardt 2023 1 electronic resource (274 p.) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier The volume opens up an interdisciplinary approach to the topic of inclusion-oriented school development by examining and linking the dimensions of organizational, personnel and instructional development from the perspective of various (sub)disciplines and approaches. In addition to historically oriented inclusion research, which addresses questions of possible points of connection, path dependencies, or caesuras, the contributions to the volume are also devoted to analyzing the status quo of school inclusion, e.g., with regard to relevant characteristics of inclusion-oriented teaching or possible limits of inclusion research and implementation. In addition, future perspectives are derived from current scientific discourses and findings. Der Band eröffnet einen interdisziplinären Zugang zur Thematik der inklusionsorientierten Schulentwicklung, indem die Dimensionen der Organisations-, Personal- und Unterrichtsentwicklung aus Perspektive verschiedener (Sub-)Disziplinen und Zugänge betrachtet und miteinander verknüpft werden. Neben einer historisch orientierten Inklusionsforschung, mit der Fragen möglicher Anknüpfungspunkte, Pfadabhängigkeiten oder Zäsuren bearbeitet werden, widmen sich die Beiträge des Bandes u.a. der Analyse des Status quo schulischer Inklusion, z.B. hinsichtlich relevanter Merkmale inklusionsorientierten Unterrichts oder möglicher Grenzen der Inklusionsforschung und -implementierung. Zudem werden Zukunftsperspektiven aus gegenwärtigen wissenschaftlichen Diskursen und Erkenntnissen abgeleitet. German Teaching of specific groups & persons with special educational needs bicssc Schulentwicklung, Inklusion, Heterogenität, Diversität, Unterrichtsentwicklung, Festschrift Vera Moser, Lernmanagmentsysteme,Teilhabe, Exklusion, Lehrerausbildung, Lehrerbildung, Sonderpädagogik, Geschlecht Geschlechterperspektive 3-7815-2543-0 Bengel, Angelika edt Piezunka, Anne edt Simon, Toni edt Dietze, Torsten edt Frohn, Julia oth Bengel, Angelika oth Piezunka, Anne oth Simon, Toni oth Dietze, Torsten oth |
language |
German |
format |
eBook |
author2 |
Bengel, Angelika Piezunka, Anne Simon, Toni Dietze, Torsten Frohn, Julia Bengel, Angelika Piezunka, Anne Simon, Toni Dietze, Torsten |
author_facet |
Bengel, Angelika Piezunka, Anne Simon, Toni Dietze, Torsten Frohn, Julia Bengel, Angelika Piezunka, Anne Simon, Toni Dietze, Torsten |
author2_variant |
j f jf a b ab a p ap t s ts t d td |
author2_role |
HerausgeberIn HerausgeberIn HerausgeberIn HerausgeberIn Sonstige Sonstige Sonstige Sonstige Sonstige |
title |
Inklusionsorientierte Schulentwicklung Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke |
spellingShingle |
Inklusionsorientierte Schulentwicklung Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke |
title_sub |
Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke |
title_full |
Inklusionsorientierte Schulentwicklung Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke |
title_fullStr |
Inklusionsorientierte Schulentwicklung Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke |
title_full_unstemmed |
Inklusionsorientierte Schulentwicklung Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke |
title_auth |
Inklusionsorientierte Schulentwicklung Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke |
title_alt |
Inklusionsorientierte Schulentwicklung |
title_new |
Inklusionsorientierte Schulentwicklung |
title_sort |
inklusionsorientierte schulentwicklung interdisziplinäre rückblicke, einblicke und ausblicke |
publisher |
Verlag Julius Klinkhardt |
publishDate |
2023 |
physical |
1 electronic resource (274 p.) |
isbn |
3-7815-5983-1 3-7815-2543-0 |
illustrated |
Not Illustrated |
work_keys_str_mv |
AT frohnjulia inklusionsorientierteschulentwicklunginterdisziplinareruckblickeeinblickeundausblicke AT bengelangelika inklusionsorientierteschulentwicklunginterdisziplinareruckblickeeinblickeundausblicke AT piezunkaanne inklusionsorientierteschulentwicklunginterdisziplinareruckblickeeinblickeundausblicke AT simontoni inklusionsorientierteschulentwicklunginterdisziplinareruckblickeeinblickeundausblicke AT dietzetorsten inklusionsorientierteschulentwicklunginterdisziplinareruckblickeeinblickeundausblicke AT frohnjulia inklusionsorientierteschulentwicklung AT bengelangelika inklusionsorientierteschulentwicklung AT piezunkaanne inklusionsorientierteschulentwicklung AT simontoni inklusionsorientierteschulentwicklung AT dietzetorsten inklusionsorientierteschulentwicklung |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(CKB)5470000001633530 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/95964 (EXLCZ)995470000001633530 |
carrierType_str_mv |
cr |
is_hierarchy_title |
Inklusionsorientierte Schulentwicklung Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke |
author2_original_writing_str_mv |
noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField |
_version_ |
1796652733057466368 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>03135nam-a2200421z--4500</leader><controlfield tag="001">993577373404498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141227.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202301s2023 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">3-7815-5983-1</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5470000001633530</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/95964</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995470000001633530</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Frohn, Julia</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Inklusionsorientierte Schulentwicklung</subfield><subfield code="b">Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke</subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Inklusionsorientierte Schulentwicklung </subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Bad Heilbrunn</subfield><subfield code="b">Verlag Julius Klinkhardt</subfield><subfield code="c">2023</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (274 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">The volume opens up an interdisciplinary approach to the topic of inclusion-oriented school development by examining and linking the dimensions of organizational, personnel and instructional development from the perspective of various (sub)disciplines and approaches. In addition to historically oriented inclusion research, which addresses questions of possible points of connection, path dependencies, or caesuras, the contributions to the volume are also devoted to analyzing the status quo of school inclusion, e.g., with regard to relevant characteristics of inclusion-oriented teaching or possible limits of inclusion research and implementation. In addition, future perspectives are derived from current scientific discourses and findings.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Der Band eröffnet einen interdisziplinären Zugang zur Thematik der inklusionsorientierten Schulentwicklung, indem die Dimensionen der Organisations-, Personal- und Unterrichtsentwicklung aus Perspektive verschiedener (Sub-)Disziplinen und Zugänge betrachtet und miteinander verknüpft werden. Neben einer historisch orientierten Inklusionsforschung, mit der Fragen möglicher Anknüpfungspunkte, Pfadabhängigkeiten oder Zäsuren bearbeitet werden, widmen sich die Beiträge des Bandes u.a. der Analyse des Status quo schulischer Inklusion, z.B. hinsichtlich relevanter Merkmale inklusionsorientierten Unterrichts oder möglicher Grenzen der Inklusionsforschung und -implementierung. Zudem werden Zukunftsperspektiven aus gegenwärtigen wissenschaftlichen Diskursen und Erkenntnissen abgeleitet.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Teaching of specific groups & persons with special educational needs</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Schulentwicklung, Inklusion, Heterogenität, Diversität, Unterrichtsentwicklung, Festschrift Vera Moser, Lernmanagmentsysteme,Teilhabe, Exklusion, Lehrerausbildung, Lehrerbildung, Sonderpädagogik, Geschlecht Geschlechterperspektive</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-7815-2543-0</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Bengel, Angelika</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Piezunka, Anne</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Simon, Toni</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Dietze, Torsten</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Frohn, Julia</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Bengel, Angelika</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Piezunka, Anne</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Simon, Toni</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Dietze, Torsten</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:08:25 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2023-01-18 06:03:23 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5342571170004498&Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5342571170004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5342571170004498</subfield></datafield></record></collection> |