Inklusionsorientierte Schulentwicklung : Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke

The volume opens up an interdisciplinary approach to the topic of inclusion-oriented school development by examining and linking the dimensions of organizational, personnel and instructional development from the perspective of various (sub)disciplines and approaches. In addition to historically orie...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
HerausgeberIn:
Sonstige:
Year of Publication:2023
Language:German
Physical Description:1 electronic resource (274 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 03135nam-a2200421z--4500
001 993577373404498
005 20231214141227.0
006 m o d
007 cr|mn|---annan
008 202301s2023 xx |||||o ||| 0|ger d
020 |a 3-7815-5983-1 
035 |a (CKB)5470000001633530 
035 |a (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/95964 
035 |a (EXLCZ)995470000001633530 
041 0 |a deu 
100 1 |a Frohn, Julia  |4 edt 
245 1 0 |a Inklusionsorientierte Schulentwicklung  |b Interdisziplinäre Rückblicke, Einblicke und Ausblicke 
246 |a Inklusionsorientierte Schulentwicklung  
260 |a Bad Heilbrunn  |b Verlag Julius Klinkhardt  |c 2023 
300 |a 1 electronic resource (274 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
520 |a The volume opens up an interdisciplinary approach to the topic of inclusion-oriented school development by examining and linking the dimensions of organizational, personnel and instructional development from the perspective of various (sub)disciplines and approaches. In addition to historically oriented inclusion research, which addresses questions of possible points of connection, path dependencies, or caesuras, the contributions to the volume are also devoted to analyzing the status quo of school inclusion, e.g., with regard to relevant characteristics of inclusion-oriented teaching or possible limits of inclusion research and implementation. In addition, future perspectives are derived from current scientific discourses and findings. 
520 |a Der Band eröffnet einen interdisziplinären Zugang zur Thematik der inklusionsorientierten Schulentwicklung, indem die Dimensionen der Organisations-, Personal- und Unterrichtsentwicklung aus Perspektive verschiedener (Sub-)Disziplinen und Zugänge betrachtet und miteinander verknüpft werden. Neben einer historisch orientierten Inklusionsforschung, mit der Fragen möglicher Anknüpfungspunkte, Pfadabhängigkeiten oder Zäsuren bearbeitet werden, widmen sich die Beiträge des Bandes u.a. der Analyse des Status quo schulischer Inklusion, z.B. hinsichtlich relevanter Merkmale inklusionsorientierten Unterrichts oder möglicher Grenzen der Inklusionsforschung und -implementierung. Zudem werden Zukunftsperspektiven aus gegenwärtigen wissenschaftlichen Diskursen und Erkenntnissen abgeleitet. 
546 |a German 
650 7 |a Teaching of specific groups & persons with special educational needs  |2 bicssc 
653 |a Schulentwicklung, Inklusion, Heterogenität, Diversität, Unterrichtsentwicklung, Festschrift Vera Moser, Lernmanagmentsysteme,Teilhabe, Exklusion, Lehrerausbildung, Lehrerbildung, Sonderpädagogik, Geschlecht Geschlechterperspektive 
776 |z 3-7815-2543-0 
700 1 |a Bengel, Angelika  |4 edt 
700 1 |a Piezunka, Anne  |4 edt 
700 1 |a Simon, Toni  |4 edt 
700 1 |a Dietze, Torsten  |4 edt 
700 1 |a Frohn, Julia  |4 oth 
700 1 |a Bengel, Angelika  |4 oth 
700 1 |a Piezunka, Anne  |4 oth 
700 1 |a Simon, Toni  |4 oth 
700 1 |a Dietze, Torsten  |4 oth 
906 |a BOOK 
ADM |b 2023-12-15 06:08:25 Europe/Vienna  |f system  |c marc21  |a 2023-01-18 06:03:23 Europe/Vienna  |g false 
AVE |i DOAB Directory of Open Access Books  |P DOAB Directory of Open Access Books  |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5342571170004498&Force_direct=true  |Z 5342571170004498  |b Available  |8 5342571170004498