Macht in der Schule : Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache

With a diversity-sensitive and discrimination-critical view, the anthology addresses the significance of power relations within school cultures, structures, and practices. A variety of perspectives are presented in plain and simple language as well as in specialized language. The texts by authors wi...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
HerausgeberIn:
Sonstige:
Year of Publication:2023
Language:German
Physical Description:1 electronic resource (306 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993573678004498
ctrlnum (CKB)5580000000492994
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/95633
(EXLCZ)995580000000492994
collection bib_alma
record_format marc
spelling Leonhardt, Nico edt
Macht in der Schule Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache
Macht in der Schule
Bad Heilbrunn Verlag Julius Klinkhardt 2023
1 electronic resource (306 p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
With a diversity-sensitive and discrimination-critical view, the anthology addresses the significance of power relations within school cultures, structures, and practices. A variety of perspectives are presented in plain and simple language as well as in specialized language. The texts by authors with very different experiences of inclusion and exclusion in the field of education provide stimuli for reflection for lecturers and students in the context of teacher education, practicing teachers, (former) students, and all other interested parties. The volume is intended to encourage readers to engage in (language-)barrier-sensitive reflection and exchange on issues of power in the context of inclusive school development.
Mit einem diversitätssensiblen und diskriminierungskritischen Blick thematisiert der Sammelband die Bedeutung von Machtverhältnissen innerhalb schulischer Kulturen, Strukturen und Praktiken. Dabei werden vielfältige Perspektiven in Leichter und Einfacher Sprache sowie Fachsprache aufbereitet. Die Texte von Autor:innen mit sehr verschiedenen Ein- und Ausschlusserfahrungen im Bildungsbereich geben Anregung zur Reflexion für Dozierende und Studierende im Kontext der Lehrer:innenbildung, praktizierende Lehrer:innen, (ehemalige) Schüler:innen sowie alle weiteren Interessierten. Der Band soll Leser:innen dazu aufrufen, sich (sprach-)barrieresensibel über Fragen von Macht im Kontext inklusiver Schulentwicklung zu informieren und auszutauschen.
German
Universität Leipzig
Schools bicssc
Teaching of specific groups & persons with special educational needs bicssc
Schule; school
3-7815-2540-6
Goldbach, Anne edt
Staib, Lucia edt
Schuppener, Saskia edt
Leonhardt, Nico oth
Goldbach, Anne oth
Staib, Lucia oth
Schuppener, Saskia oth
language German
format eBook
author2 Goldbach, Anne
Staib, Lucia
Schuppener, Saskia
Leonhardt, Nico
Goldbach, Anne
Staib, Lucia
Schuppener, Saskia
author_facet Goldbach, Anne
Staib, Lucia
Schuppener, Saskia
Leonhardt, Nico
Goldbach, Anne
Staib, Lucia
Schuppener, Saskia
author2_variant n l nl
a g ag
l s ls
s s ss
author2_role HerausgeberIn
HerausgeberIn
HerausgeberIn
Sonstige
Sonstige
Sonstige
Sonstige
title Macht in der Schule Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache
spellingShingle Macht in der Schule Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache
title_sub Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache
title_full Macht in der Schule Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache
title_fullStr Macht in der Schule Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache
title_full_unstemmed Macht in der Schule Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache
title_auth Macht in der Schule Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache
title_alt Macht in der Schule
title_new Macht in der Schule
title_sort macht in der schule wissen – sichtweisen – erfahrungen. texte in leichter sprache, einfacher sprache und fachsprache
publisher Verlag Julius Klinkhardt
publishDate 2023
physical 1 electronic resource (306 p.)
isbn 3-7815-5980-7
3-7815-2540-6
illustrated Not Illustrated
work_keys_str_mv AT leonhardtnico machtinderschulewissensichtweisenerfahrungentexteinleichterspracheeinfacherspracheundfachsprache
AT goldbachanne machtinderschulewissensichtweisenerfahrungentexteinleichterspracheeinfacherspracheundfachsprache
AT staiblucia machtinderschulewissensichtweisenerfahrungentexteinleichterspracheeinfacherspracheundfachsprache
AT schuppenersaskia machtinderschulewissensichtweisenerfahrungentexteinleichterspracheeinfacherspracheundfachsprache
AT leonhardtnico machtinderschule
AT goldbachanne machtinderschule
AT staiblucia machtinderschule
AT schuppenersaskia machtinderschule
status_str n
ids_txt_mv (CKB)5580000000492994
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/95633
(EXLCZ)995580000000492994
carrierType_str_mv cr
is_hierarchy_title Macht in der Schule Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache
author2_original_writing_str_mv noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
_version_ 1796652572864413697
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>02904nam-a2200421z--4500</leader><controlfield tag="001">993573678004498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141237.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202212s2023 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">3-7815-5980-7</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5580000000492994</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/95633</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995580000000492994</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Leonhardt, Nico</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Macht in der Schule</subfield><subfield code="b">Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache</subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Macht in der Schule </subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Bad Heilbrunn</subfield><subfield code="b">Verlag Julius Klinkhardt</subfield><subfield code="c">2023</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (306 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">With a diversity-sensitive and discrimination-critical view, the anthology addresses the significance of power relations within school cultures, structures, and practices. A variety of perspectives are presented in plain and simple language as well as in specialized language. The texts by authors with very different experiences of inclusion and exclusion in the field of education provide stimuli for reflection for lecturers and students in the context of teacher education, practicing teachers, (former) students, and all other interested parties. The volume is intended to encourage readers to engage in (language-)barrier-sensitive reflection and exchange on issues of power in the context of inclusive school development.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mit einem diversitätssensiblen und diskriminierungskritischen Blick thematisiert der Sammelband die Bedeutung von Machtverhältnissen innerhalb schulischer Kulturen, Strukturen und Praktiken. Dabei werden vielfältige Perspektiven in Leichter und Einfacher Sprache sowie Fachsprache aufbereitet. Die Texte von Autor:innen mit sehr verschiedenen Ein- und Ausschlusserfahrungen im Bildungsbereich geben Anregung zur Reflexion für Dozierende und Studierende im Kontext der Lehrer:innenbildung, praktizierende Lehrer:innen, (ehemalige) Schüler:innen sowie alle weiteren Interessierten. Der Band soll Leser:innen dazu aufrufen, sich (sprach-)barrieresensibel über Fragen von Macht im Kontext inklusiver Schulentwicklung zu informieren und auszutauschen.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="536" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Universität Leipzig</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Schools</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Teaching of specific groups &amp; persons with special educational needs</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Schule; school</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-7815-2540-6</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Goldbach, Anne</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Staib, Lucia</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Schuppener, Saskia</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Leonhardt, Nico</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Goldbach, Anne</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Staib, Lucia</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Schuppener, Saskia</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:09:24 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2022-12-05 16:10:45 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5341822670004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5341822670004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5341822670004498</subfield></datafield></record></collection>