Macht in der Schule : Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache

With a diversity-sensitive and discrimination-critical view, the anthology addresses the significance of power relations within school cultures, structures, and practices. A variety of perspectives are presented in plain and simple language as well as in specialized language. The texts by authors wi...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
HerausgeberIn:
Sonstige:
Year of Publication:2023
Language:German
Physical Description:1 electronic resource (306 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 02904nam-a2200421z--4500
001 993573678004498
005 20231214141237.0
006 m o d
007 cr|mn|---annan
008 202212s2023 xx |||||o ||| 0|ger d
020 |a 3-7815-5980-7 
035 |a (CKB)5580000000492994 
035 |a (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/95633 
035 |a (EXLCZ)995580000000492994 
041 0 |a deu 
100 1 |a Leonhardt, Nico  |4 edt 
245 1 0 |a Macht in der Schule  |b Wissen – Sichtweisen – Erfahrungen. Texte in Leichter Sprache, Einfacher Sprache und Fachsprache 
246 |a Macht in der Schule  
260 |a Bad Heilbrunn  |b Verlag Julius Klinkhardt  |c 2023 
300 |a 1 electronic resource (306 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
520 |a With a diversity-sensitive and discrimination-critical view, the anthology addresses the significance of power relations within school cultures, structures, and practices. A variety of perspectives are presented in plain and simple language as well as in specialized language. The texts by authors with very different experiences of inclusion and exclusion in the field of education provide stimuli for reflection for lecturers and students in the context of teacher education, practicing teachers, (former) students, and all other interested parties. The volume is intended to encourage readers to engage in (language-)barrier-sensitive reflection and exchange on issues of power in the context of inclusive school development. 
520 |a Mit einem diversitätssensiblen und diskriminierungskritischen Blick thematisiert der Sammelband die Bedeutung von Machtverhältnissen innerhalb schulischer Kulturen, Strukturen und Praktiken. Dabei werden vielfältige Perspektiven in Leichter und Einfacher Sprache sowie Fachsprache aufbereitet. Die Texte von Autor:innen mit sehr verschiedenen Ein- und Ausschlusserfahrungen im Bildungsbereich geben Anregung zur Reflexion für Dozierende und Studierende im Kontext der Lehrer:innenbildung, praktizierende Lehrer:innen, (ehemalige) Schüler:innen sowie alle weiteren Interessierten. Der Band soll Leser:innen dazu aufrufen, sich (sprach-)barrieresensibel über Fragen von Macht im Kontext inklusiver Schulentwicklung zu informieren und auszutauschen. 
546 |a German 
536 |a Universität Leipzig 
650 7 |a Schools  |2 bicssc 
650 7 |a Teaching of specific groups & persons with special educational needs  |2 bicssc 
653 |a Schule; school 
776 |z 3-7815-2540-6 
700 1 |a Goldbach, Anne  |4 edt 
700 1 |a Staib, Lucia  |4 edt 
700 1 |a Schuppener, Saskia  |4 edt 
700 1 |a Leonhardt, Nico  |4 oth 
700 1 |a Goldbach, Anne  |4 oth 
700 1 |a Staib, Lucia  |4 oth 
700 1 |a Schuppener, Saskia  |4 oth 
906 |a BOOK 
ADM |b 2023-12-15 06:09:24 Europe/Vienna  |f system  |c marc21  |a 2022-12-05 16:10:45 Europe/Vienna  |g false 
AVE |i DOAB Directory of Open Access Books  |P DOAB Directory of Open Access Books  |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5341822670004498&Force_direct=true  |Z 5341822670004498  |b Available  |8 5341822670004498