Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung
To cope with increasing school inclusion processes, (multi-)professional cooperation in inclusive schools is considered a central factor. Current studies show that school cooperation needs to be further developed and professionalized. This anthology addresses current issues regarding multi-professio...
Saved in:
HerausgeberIn: | |
---|---|
Sonstige: | |
Year of Publication: | 2022 |
Language: | German |
Physical Description: | 1 electronic resource (214 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
993552349404498 |
---|---|
ctrlnum |
(CKB)5580000000348197 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/90499 (EXLCZ)995580000000348197 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Serke, Björn edt Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung Bad Heilbrunn Verlag Julius Klinkhardt 2022 1 electronic resource (214 p.) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier To cope with increasing school inclusion processes, (multi-)professional cooperation in inclusive schools is considered a central factor. Current studies show that school cooperation needs to be further developed and professionalized. This anthology addresses current issues regarding multi-professional cooperation as well as professionalization for cooperation in the context of inclusive education. Theoretical concepts, empirical findings, practical insights as well as professionalization possibilities for school actors are presented. Zur Bewältigung zunehmender schulischer Inklusionsprozesse gilt (multi-)professionelle Kooperation in inklusiven Schulen als ein zentraler Faktor. Die aktuelle Studienlage zeigt, dass die schulische Kooperation weiterhin auszubauen und zu professionalisieren ist. Dieser Sammelband greift aktuelle Fragen hinsichtlich der multiprofessionellen Kooperation sowie der Professionalisierung für Kooperation im Kontext inklusiver Bildung auf. Es werden theoretische Konzepte, empirische Befunde, Praxiseinblicke sowie Professionalisierungsmöglichkeiten für schulische Akteur:innen präsentiert. German Deutsche Forschungsgemeinschaft Universität Bielefeld Education bicssc Inclusive education / mainstreaming bicssc Inklusion; Integration; Kooperation; Sonderpädagogik; Lehrerbildung; Lehrerinnenbildung; inklusive Bildung; Lehrkräfte; Professionalisierung; schulische Kooperation 3-7815-2518-X Streese, Bettina edt Serke, Björn oth Streese, Bettina oth |
language |
German |
format |
eBook |
author2 |
Streese, Bettina Serke, Björn Streese, Bettina |
author_facet |
Streese, Bettina Serke, Björn Streese, Bettina |
author2_variant |
b s bs b s bs |
author2_role |
HerausgeberIn Sonstige Sonstige |
title |
Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung |
spellingShingle |
Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung |
title_full |
Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung |
title_fullStr |
Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung |
title_full_unstemmed |
Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung |
title_auth |
Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung |
title_new |
Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung |
title_sort |
wege der kooperation im kontext inklusiver bildung |
publisher |
Verlag Julius Klinkhardt |
publishDate |
2022 |
physical |
1 electronic resource (214 p.) |
isbn |
3-7815-5958-0 3-7815-2518-X |
illustrated |
Not Illustrated |
work_keys_str_mv |
AT serkebjorn wegederkooperationimkontextinklusiverbildung AT streesebettina wegederkooperationimkontextinklusiverbildung |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(CKB)5580000000348197 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/90499 (EXLCZ)995580000000348197 |
carrierType_str_mv |
cr |
is_hierarchy_title |
Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung |
author2_original_writing_str_mv |
noLinkedField noLinkedField noLinkedField |
_version_ |
1796648777027682304 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>02434nam-a2200373z--4500</leader><controlfield tag="001">993552349404498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141237.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202208s2022 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">3-7815-5958-0</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5580000000348197</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/90499</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995580000000348197</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Serke, Björn</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Bad Heilbrunn</subfield><subfield code="b">Verlag Julius Klinkhardt</subfield><subfield code="c">2022</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (214 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">To cope with increasing school inclusion processes, (multi-)professional cooperation in inclusive schools is considered a central factor. Current studies show that school cooperation needs to be further developed and professionalized. This anthology addresses current issues regarding multi-professional cooperation as well as professionalization for cooperation in the context of inclusive education. Theoretical concepts, empirical findings, practical insights as well as professionalization possibilities for school actors are presented.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Zur Bewältigung zunehmender schulischer Inklusionsprozesse gilt (multi-)professionelle Kooperation in inklusiven Schulen als ein zentraler Faktor. Die aktuelle Studienlage zeigt, dass die schulische Kooperation weiterhin auszubauen und zu professionalisieren ist. Dieser Sammelband greift aktuelle Fragen hinsichtlich der multiprofessionellen Kooperation sowie der Professionalisierung für Kooperation im Kontext inklusiver Bildung auf. Es werden theoretische Konzepte, empirische Befunde, Praxiseinblicke sowie Professionalisierungsmöglichkeiten für schulische Akteur:innen präsentiert.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="536" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Deutsche Forschungsgemeinschaft</subfield></datafield><datafield tag="536" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Universität Bielefeld</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Education</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Inclusive education / mainstreaming</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Inklusion; Integration; Kooperation; Sonderpädagogik; Lehrerbildung; Lehrerinnenbildung; inklusive Bildung; Lehrkräfte; Professionalisierung; schulische Kooperation</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-7815-2518-X</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Streese, Bettina</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Serke, Björn</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Streese, Bettina</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:09:24 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2022-07-25 16:01:35 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5339344630004498&Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5339344630004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5339344630004498</subfield></datafield></record></collection> |