Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung

To cope with increasing school inclusion processes, (multi-)professional cooperation in inclusive schools is considered a central factor. Current studies show that school cooperation needs to be further developed and professionalized. This anthology addresses current issues regarding multi-professio...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
HerausgeberIn:
Sonstige:
Year of Publication:2022
Language:German
Physical Description:1 electronic resource (214 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993552349404498
ctrlnum (CKB)5580000000348197
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/90499
(EXLCZ)995580000000348197
collection bib_alma
record_format marc
spelling Serke, Björn edt
Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung
Bad Heilbrunn Verlag Julius Klinkhardt 2022
1 electronic resource (214 p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
To cope with increasing school inclusion processes, (multi-)professional cooperation in inclusive schools is considered a central factor. Current studies show that school cooperation needs to be further developed and professionalized. This anthology addresses current issues regarding multi-professional cooperation as well as professionalization for cooperation in the context of inclusive education. Theoretical concepts, empirical findings, practical insights as well as professionalization possibilities for school actors are presented.
Zur Bewältigung zunehmender schulischer Inklusionsprozesse gilt (multi-)professionelle Kooperation in inklusiven Schulen als ein zentraler Faktor. Die aktuelle Studienlage zeigt, dass die schulische Kooperation weiterhin auszubauen und zu professionalisieren ist. Dieser Sammelband greift aktuelle Fragen hinsichtlich der multiprofessionellen Kooperation sowie der Professionalisierung für Kooperation im Kontext inklusiver Bildung auf. Es werden theoretische Konzepte, empirische Befunde, Praxiseinblicke sowie Professionalisierungsmöglichkeiten für schulische Akteur:innen präsentiert.
German
Deutsche Forschungsgemeinschaft
Universität Bielefeld
Education bicssc
Inclusive education / mainstreaming bicssc
Inklusion; Integration; Kooperation; Sonderpädagogik; Lehrerbildung; Lehrerinnenbildung; inklusive Bildung; Lehrkräfte; Professionalisierung; schulische Kooperation
3-7815-2518-X
Streese, Bettina edt
Serke, Björn oth
Streese, Bettina oth
language German
format eBook
author2 Streese, Bettina
Serke, Björn
Streese, Bettina
author_facet Streese, Bettina
Serke, Björn
Streese, Bettina
author2_variant b s bs
b s bs
author2_role HerausgeberIn
Sonstige
Sonstige
title Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung
spellingShingle Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung
title_full Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung
title_fullStr Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung
title_full_unstemmed Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung
title_auth Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung
title_new Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung
title_sort wege der kooperation im kontext inklusiver bildung
publisher Verlag Julius Klinkhardt
publishDate 2022
physical 1 electronic resource (214 p.)
isbn 3-7815-5958-0
3-7815-2518-X
illustrated Not Illustrated
work_keys_str_mv AT serkebjorn wegederkooperationimkontextinklusiverbildung
AT streesebettina wegederkooperationimkontextinklusiverbildung
status_str n
ids_txt_mv (CKB)5580000000348197
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/90499
(EXLCZ)995580000000348197
carrierType_str_mv cr
is_hierarchy_title Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung
author2_original_writing_str_mv noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
_version_ 1796648777027682304
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>02434nam-a2200373z--4500</leader><controlfield tag="001">993552349404498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141237.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202208s2022 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">3-7815-5958-0</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5580000000348197</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/90499</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995580000000348197</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Serke, Björn</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Bad Heilbrunn</subfield><subfield code="b">Verlag Julius Klinkhardt</subfield><subfield code="c">2022</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (214 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">To cope with increasing school inclusion processes, (multi-)professional cooperation in inclusive schools is considered a central factor. Current studies show that school cooperation needs to be further developed and professionalized. This anthology addresses current issues regarding multi-professional cooperation as well as professionalization for cooperation in the context of inclusive education. Theoretical concepts, empirical findings, practical insights as well as professionalization possibilities for school actors are presented.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Zur Bewältigung zunehmender schulischer Inklusionsprozesse gilt (multi-)professionelle Kooperation in inklusiven Schulen als ein zentraler Faktor. Die aktuelle Studienlage zeigt, dass die schulische Kooperation weiterhin auszubauen und zu professionalisieren ist. Dieser Sammelband greift aktuelle Fragen hinsichtlich der multiprofessionellen Kooperation sowie der Professionalisierung für Kooperation im Kontext inklusiver Bildung auf. Es werden theoretische Konzepte, empirische Befunde, Praxiseinblicke sowie Professionalisierungsmöglichkeiten für schulische Akteur:innen präsentiert.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="536" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Deutsche Forschungsgemeinschaft</subfield></datafield><datafield tag="536" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Universität Bielefeld</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Education</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Inclusive education / mainstreaming</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Inklusion; Integration; Kooperation; Sonderpädagogik; Lehrerbildung; Lehrerinnenbildung; inklusive Bildung; Lehrkräfte; Professionalisierung; schulische Kooperation</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-7815-2518-X</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Streese, Bettina</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Serke, Björn</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Streese, Bettina</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:09:24 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2022-07-25 16:01:35 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5339344630004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5339344630004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5339344630004498</subfield></datafield></record></collection>