Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung

To cope with increasing school inclusion processes, (multi-)professional cooperation in inclusive schools is considered a central factor. Current studies show that school cooperation needs to be further developed and professionalized. This anthology addresses current issues regarding multi-professio...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
HerausgeberIn:
Sonstige:
Year of Publication:2022
Language:German
Physical Description:1 electronic resource (214 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 02434nam-a2200373z--4500
001 993552349404498
005 20231214141237.0
006 m o d
007 cr|mn|---annan
008 202208s2022 xx |||||o ||| 0|ger d
020 |a 3-7815-5958-0 
035 |a (CKB)5580000000348197 
035 |a (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/90499 
035 |a (EXLCZ)995580000000348197 
041 0 |a deu 
100 1 |a Serke, Björn  |4 edt 
245 1 0 |a Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung 
260 |a Bad Heilbrunn  |b Verlag Julius Klinkhardt  |c 2022 
300 |a 1 electronic resource (214 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
520 |a To cope with increasing school inclusion processes, (multi-)professional cooperation in inclusive schools is considered a central factor. Current studies show that school cooperation needs to be further developed and professionalized. This anthology addresses current issues regarding multi-professional cooperation as well as professionalization for cooperation in the context of inclusive education. Theoretical concepts, empirical findings, practical insights as well as professionalization possibilities for school actors are presented. 
520 |a Zur Bewältigung zunehmender schulischer Inklusionsprozesse gilt (multi-)professionelle Kooperation in inklusiven Schulen als ein zentraler Faktor. Die aktuelle Studienlage zeigt, dass die schulische Kooperation weiterhin auszubauen und zu professionalisieren ist. Dieser Sammelband greift aktuelle Fragen hinsichtlich der multiprofessionellen Kooperation sowie der Professionalisierung für Kooperation im Kontext inklusiver Bildung auf. Es werden theoretische Konzepte, empirische Befunde, Praxiseinblicke sowie Professionalisierungsmöglichkeiten für schulische Akteur:innen präsentiert. 
546 |a German 
536 |a Deutsche Forschungsgemeinschaft 
536 |a Universität Bielefeld 
650 7 |a Education  |2 bicssc 
650 7 |a Inclusive education / mainstreaming  |2 bicssc 
653 |a Inklusion; Integration; Kooperation; Sonderpädagogik; Lehrerbildung; Lehrerinnenbildung; inklusive Bildung; Lehrkräfte; Professionalisierung; schulische Kooperation 
776 |z 3-7815-2518-X 
700 1 |a Streese, Bettina  |4 edt 
700 1 |a Serke, Björn  |4 oth 
700 1 |a Streese, Bettina  |4 oth 
906 |a BOOK 
ADM |b 2023-12-15 06:09:24 Europe/Vienna  |f system  |c marc21  |a 2022-07-25 16:01:35 Europe/Vienna  |g false 
AVE |i DOAB Directory of Open Access Books  |P DOAB Directory of Open Access Books  |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5339344630004498&Force_direct=true  |Z 5339344630004498  |b Available  |8 5339344630004498