Realitätsnahe Bewertung des Einflusses der Oberflächenspannung flüssiger Zwischenmedien auf den maximalen Reibschluss zwischen Reifen und Fahrbahn

After a certain spell of dry weather, rain on the road can make the surface even more slippery. This is due mainly to surface contamination such as oil or dust, polluting the water and resulting in poor gripping of the road by the tires. In fact, as the contaminants substantially influence the visco...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
:
Year of Publication:2019
Language:German
Series:Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
Physical Description:1 electronic resource (XII, 202 p. p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993548506104498
ctrlnum (CKB)4920000000094660
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/57692
(EXLCZ)994920000000094660
collection bib_alma
record_format marc
spelling Bürckert, Matthias auth
Realitätsnahe Bewertung des Einflusses der Oberflächenspannung flüssiger Zwischenmedien auf den maximalen Reibschluss zwischen Reifen und Fahrbahn
KIT Scientific Publishing 2019
1 electronic resource (XII, 202 p. p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
After a certain spell of dry weather, rain on the road can make the surface even more slippery. This is due mainly to surface contamination such as oil or dust, polluting the water and resulting in poor gripping of the road by the tires. In fact, as the contaminants substantially influence the viscosity and/or the surface tension, they also affect the surface-wetting property of the water; and this will eventually cause a severe decrease in the tire/road grip.
German
nasse Fahrbahn
Reifen-Fahrbahn-Reibung
wet surface
Zwischenmedium
intermediary substance
wetting behaviour
Oberflächenspannung
surface tension
Benetzungsverhalten
tire-road-friction
3-7315-0891-5
language German
format eBook
author Bürckert, Matthias
spellingShingle Bürckert, Matthias
Realitätsnahe Bewertung des Einflusses der Oberflächenspannung flüssiger Zwischenmedien auf den maximalen Reibschluss zwischen Reifen und Fahrbahn
Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
author_facet Bürckert, Matthias
author_variant m b mb
author_sort Bürckert, Matthias
title Realitätsnahe Bewertung des Einflusses der Oberflächenspannung flüssiger Zwischenmedien auf den maximalen Reibschluss zwischen Reifen und Fahrbahn
title_full Realitätsnahe Bewertung des Einflusses der Oberflächenspannung flüssiger Zwischenmedien auf den maximalen Reibschluss zwischen Reifen und Fahrbahn
title_fullStr Realitätsnahe Bewertung des Einflusses der Oberflächenspannung flüssiger Zwischenmedien auf den maximalen Reibschluss zwischen Reifen und Fahrbahn
title_full_unstemmed Realitätsnahe Bewertung des Einflusses der Oberflächenspannung flüssiger Zwischenmedien auf den maximalen Reibschluss zwischen Reifen und Fahrbahn
title_auth Realitätsnahe Bewertung des Einflusses der Oberflächenspannung flüssiger Zwischenmedien auf den maximalen Reibschluss zwischen Reifen und Fahrbahn
title_new Realitätsnahe Bewertung des Einflusses der Oberflächenspannung flüssiger Zwischenmedien auf den maximalen Reibschluss zwischen Reifen und Fahrbahn
title_sort realitätsnahe bewertung des einflusses der oberflächenspannung flüssiger zwischenmedien auf den maximalen reibschluss zwischen reifen und fahrbahn
series Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
series2 Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
publisher KIT Scientific Publishing
publishDate 2019
physical 1 electronic resource (XII, 202 p. p.)
isbn 1000090300
3-7315-0891-5
illustrated Not Illustrated
work_keys_str_mv AT burckertmatthias realitatsnahebewertungdeseinflussesderoberflachenspannungflussigerzwischenmedienaufdenmaximalenreibschlusszwischenreifenundfahrbahn
status_str n
ids_txt_mv (CKB)4920000000094660
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/57692
(EXLCZ)994920000000094660
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
is_hierarchy_title Realitätsnahe Bewertung des Einflusses der Oberflächenspannung flüssiger Zwischenmedien auf den maximalen Reibschluss zwischen Reifen und Fahrbahn
container_title Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
_version_ 1796651914653335553
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>01815nam-a2200397z--4500</leader><controlfield tag="001">993548506104498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141112.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202102s2019 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1000090300</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)4920000000094660</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/57692</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)994920000000094660</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Bürckert, Matthias</subfield><subfield code="4">auth</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Realitätsnahe Bewertung des Einflusses der Oberflächenspannung flüssiger Zwischenmedien auf den maximalen Reibschluss zwischen Reifen und Fahrbahn</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">KIT Scientific Publishing</subfield><subfield code="c">2019</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (XII, 202 p. p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">After a certain spell of dry weather, rain on the road can make the surface even more slippery. This is due mainly to surface contamination such as oil or dust, polluting the water and resulting in poor gripping of the road by the tires. In fact, as the contaminants substantially influence the viscosity and/or the surface tension, they also affect the surface-wetting property of the water; and this will eventually cause a severe decrease in the tire/road grip.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">nasse Fahrbahn</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Reifen-Fahrbahn-Reibung</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">wet surface</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Zwischenmedium</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">intermediary substance</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">wetting behaviour</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Oberflächenspannung</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">surface tension</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Benetzungsverhalten</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">tire-road-friction</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-7315-0891-5</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:03:24 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2019-11-10 04:18:40 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5338834360004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5338834360004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5338834360004498</subfield></datafield></record></collection>