Quality and Impact in Global Education : Empirical and Conceptual Perspectives for Planning and Evaluation / Claudia Bergmüller, Susanne Höck, Bernward Causemann, Jean-Marie Krier, Eva Quiring
For several years now, the demand for increased impact orientation has also affected the field of Global Education (GE) / Development Education and Awareness Raising (DEAR). In this context, a vivid discussion is still ongoing regarding what can be considered an ›impact‹ in GE/DEAR and how these imp...
Saved in:
VerfasserIn: | |
---|---|
Year of Publication: | 2021 |
Edition: | 1st, New ed. |
Language: | English |
Series: | Erziehungswissenschaft und Weltgesellschaft
14 |
Physical Description: | 1 online resource (220 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
LEADER | 04706cam a2200589 c 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 993546458904498 | ||
005 | 20220221094418.0 | ||
006 | m o d | ||
007 | cr nnunnnannuu | ||
008 | 220221s2021 gw o ||| 0 eng d | ||
020 | |a 3-8309-9219-X | ||
024 | 3 | |a 9783830992196 | |
035 | |a (CKB)5470000000557277 | ||
035 | |a (Waxmann)9783830992196 | ||
035 | |a (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/72310 | ||
035 | |a (EXLCZ)995470000000557277 | ||
040 | |a Waxmann |b eng |c Waxmann | ||
041 | 0 | |a eng | |
072 | 7 | |a JNAM |2 thema | |
072 | 7 | |a GTP |2 thema | |
072 | 7 | |a JPS |2 thema | |
072 | 7 | |a 1572 |2 wsb | |
100 | 1 | |8 1\u |a Bergmüller, Claudia |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Quality and Impact in Global Education |b Empirical and Conceptual Perspectives for Planning and Evaluation |h [electronic resource] |c Claudia Bergmüller, Susanne Höck, Bernward Causemann, Jean-Marie Krier, Eva Quiring |
250 | |a 1st, New ed. | ||
260 | |a Münster |b Waxmann |c 2021 | ||
300 | |a 1 online resource (220 p.) | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a computer |b c |2 rdamedia | ||
338 | |a online resource |b cr |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Erziehungswissenschaft und Weltgesellschaft |v 14 | |
520 | |a For several years now, the demand for increased impact orientation has also affected the field of Global Education (GE) / Development Education and Awareness Raising (DEAR). In this context, a vivid discussion is still ongoing regarding what can be considered an ›impact‹ in GE/DEAR and how these impacts can be analysed. Both questions are dealt with within the scope of the research project ›Impacts and methods of impact monitoring in development education and awareness raising‹, which was financed by the German Federal Ministry for Economic Cooperation and Development (BMZ) and which is to be presented in this volume. Against the backdrop of the empirical findings of this research project, this publication shows which effects can be targeted in the planning and evaluation of GE-/DEAR-projects and which contextual conditions can influence their effectiveness. | ||
545 | 0 | |8 1\u |a Claudia Bergmüller, M.A., Dr. phil., ist Professorin für Erziehungswissenschaft mit Schwerpunkt Schultheorie/historische Bildungsforschung an der Pädagogischen Hochschule Weingarten. Zu ihren Arbeitsschwerpunkten gehören Bildung im Kontext globaler Gerechtigkeit, Evaluationsforschung sowie Schul- und Unterrichtsentwicklung. Sie begleitet seit vielen Jahren Nichtregierungsorganisationen bei der wirkungsorientierten Planung und Evaluation von Bildungsprojekten. Seit 2007 koordiniert sie das Netzwerk "Evaluation entwicklungsbezogener Inlandsarbeit". | |
545 | 0 | |8 2\u |a Susanne Höck, M.A., Dipl. Development Policy / Economics (UK), evaluiert seit Gründung von EOP 2002 (www.eop-evaluation.de) vor allem Projekte in den Bereichen entwicklungspolitische Bildung, Globales Lernen und BNE. Sie begleitet Selbstevaluationen und Organisationsentwicklungen und ist als Trainerin tätig. | |
545 | 0 | |8 3\u |a Bernward Causemann ist freier Berater in der Entwicklungszusammenarbeit und assoziiert mit der Firma FAKT gGmbH. Er berät, evaluiert und trainiert in der entwicklungspolitischen Inlands- und Auslandsarbeit. Zu seinen Schwerpunkten gehören Methoden der Wirkungserfassung und systemische Ansätze der Evaluation. | |
545 | 0 | |8 4\u |a Jean-Marie Krier, Dr., Erziehungswissenschaftler / Soziologe (Univ.), Betriebswirt (Univ.), ist Mitarbeiter der KommEnt GmbH in Salzburg, Österreich. Er evaluiert und berät seit vielen Jahren in den Bereichen entwicklungspolitische Bildungsarbeit, Globales Lernen und Fairer Handel im In- und Ausland. | |
545 | 0 | |8 5\u |a Eva Quiring, Dipl. Kulturwirtin (Univ.), M. Eval. (Univ.), ist Geschäftsführerin der EQ EvaluationsGmbH (www.eq-eval.de). Sie hat als freie Projektgutachterin für das Förderprogramm Entwicklungspolitische Bildung gearbeitet und ist heute als unabhängige Evaluatorin und Trainerin im In- und Ausland tätig. | |
546 | |a English | ||
650 | 4 | |a Evaluation | |
650 | 4 | |a Entwicklungspolitik | |
650 | 4 | |a Bildung für Nachhaltige Entwicklung | |
650 | 4 | |a BNE | |
650 | 4 | |a sustainable development goals | |
650 | 4 | |a Empirische Bildungsforschung | |
650 | 4 | |a Medien- und Umweltpädagogik | |
653 | |a Evaluation | ||
653 | |a Entwicklungspolitik | ||
653 | |a Bildung für Nachhaltige Entwicklung | ||
653 | |a sustainable development goals | ||
776 | |z 3-8309-4219-2 | ||
700 | 1 | |8 2\u |a Höck, Susanne |4 aut | |
700 | 1 | |8 3\u |a Causemann, Bernward |4 aut | |
700 | 1 | |8 4\u |a Krier, Jean-Marie |4 aut | |
700 | 1 | |8 5\u |a Quiring, Eva |4 aut | |
906 | |a BOOK | ||
ADM | |b 2023-02-22 19:58:50 Europe/Vienna |f system |c marc21 |a 2021-06-12 22:12:12 Europe/Vienna |g false | ||
AVE | |P DOAB Directory of Open Access Books |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5338250190004498&Force_direct=true |Z 5338250190004498 |8 5338250190004498 |