Vielfältig herausgefordert : Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand

The anthology "Vielfältig herausgefordert" bundles central scientific results of the first funding phase within the federal program "Qualitätsoffensive Lehrerbildung" at the Tübingen School of Education. The publication, which is aimed equally at actors in teacher education in sc...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Schriftenreihe der Tübingen School of Education 02
HerausgeberIn:
Sonstige:
Year of Publication:2021
Language:German
Series:Schriftenreihe der Tübingen School of Education 02
Physical Description:1 electronic resource (308 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993546146604498
ctrlnum (CKB)5400000000045610
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/78900
(EXLCZ)995400000000045610
collection bib_alma
record_format marc
spelling Beck, Nina edt
Vielfältig herausgefordert Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand
Vielfältig herausgefordert
Vielfältig herausgefordert
Tübingen Tübingen University Press 2021
1 electronic resource (308 p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
Schriftenreihe der Tübingen School of Education 02
The anthology "Vielfältig herausgefordert" bundles central scientific results of the first funding phase within the federal program "Qualitätsoffensive Lehrerbildung" at the Tübingen School of Education. The publication, which is aimed equally at actors in teacher education in science, school practice and educational administration, is characterized not only by its thematic diversity, but also by the breadth of research methodological approaches, paradigms and discourses. The focus is on the following sub-themes: Modeling, diagnosis, promotion, and development of student teachers' competencies. Digital media in teacher education, school and teaching. Inclusion and exclusion in society and the educational system. Linguistic heterogeneity and language sensitivity in teacher education and teaching as well as professionalization processes in the first and third phase of teacher education.
Der Sammelband „Vielfältig herausgefordert“ bündelt zentrale wissenschaftliche Ergebnisse der ersten Förderphase innerhalb des Bundesprogramms „Qualitätsoffensive Lehrerbildung“ an der Tübingen School of Education. Die Publikation, die sich gleichermaßen an Akteure der Lehrerbildung in Wissenschaft, schulischer Praxis sowie in der Bildungsadministration richtet, zeichnet sich nicht nur durch ihre thematische Vielfalt, sondern auch durch die Breite an forschungsmethodischen Zugängen, Paradigmen und Diskursen aus. Im Fokus stehen folgende Teilthemen: Modellierung, Diagnose, Förderung und Entwicklung von Kompetenzen Lehramtsstudierender. Digitale Medien in Lehrerbildung, Schule und Unterricht. Inklusion und Exklusion in Gesellschaft und Bildungssystem. Sprachliche Heterogenität und Sprachsensibilität in Lehrerbildung und Unterricht sowie Professionalisierungsprozesse in der ersten und in der dritten Phase der Lehrerbildung.
German
Teaching skills & techniques bicssc
Teacher education
Research
Competence development
Digital media in instruction
Inclusion
Heterogenity
Advising/Counseling
Professional development
3-947251-30-0
Bohl, Thorsten edt
Meissner, Sibylle edt
Beck, Nina oth
Bohl, Thorsten oth
Meissner, Sibylle oth
language German
format eBook
author2 Bohl, Thorsten
Meissner, Sibylle
Beck, Nina
Bohl, Thorsten
Meissner, Sibylle
author_facet Bohl, Thorsten
Meissner, Sibylle
Beck, Nina
Bohl, Thorsten
Meissner, Sibylle
author2_variant n b nb
t b tb
s m sm
author2_role HerausgeberIn
HerausgeberIn
Sonstige
Sonstige
Sonstige
title Vielfältig herausgefordert Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand
spellingShingle Vielfältig herausgefordert Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand
Schriftenreihe der Tübingen School of Education
title_sub Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand
title_full Vielfältig herausgefordert Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand
title_fullStr Vielfältig herausgefordert Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand
title_full_unstemmed Vielfältig herausgefordert Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand
title_auth Vielfältig herausgefordert Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand
title_alt Vielfältig herausgefordert
Vielfältig herausgefordert
title_new Vielfältig herausgefordert
title_sort vielfältig herausgefordert forschungs- und entwicklungsfelder der lehrerbildung auf dem prüfstand
series Schriftenreihe der Tübingen School of Education
series2 Schriftenreihe der Tübingen School of Education
publisher Tübingen University Press
publishDate 2021
physical 1 electronic resource (308 p.)
isbn 3-947251-30-0
illustrated Not Illustrated
work_keys_str_mv AT becknina vielfaltigherausgefordertforschungsundentwicklungsfelderderlehrerbildungaufdemprufstand
AT bohlthorsten vielfaltigherausgefordertforschungsundentwicklungsfelderderlehrerbildungaufdemprufstand
AT meissnersibylle vielfaltigherausgefordertforschungsundentwicklungsfelderderlehrerbildungaufdemprufstand
AT becknina vielfaltigherausgefordert
AT bohlthorsten vielfaltigherausgefordert
AT meissnersibylle vielfaltigherausgefordert
status_str n
ids_txt_mv (CKB)5400000000045610
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/78900
(EXLCZ)995400000000045610
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title Schriftenreihe der Tübingen School of Education 02
is_hierarchy_title Vielfältig herausgefordert Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand
container_title Schriftenreihe der Tübingen School of Education 02
author2_original_writing_str_mv noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
_version_ 1787552635422769154
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>03414nam-a2200469z--4500</leader><controlfield tag="001">993546146604498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141131.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202202s2021 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5400000000045610</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/78900</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995400000000045610</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Beck, Nina</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Vielfältig herausgefordert</subfield><subfield code="b">Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand</subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Vielfältig herausgefordert </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Vielfältig herausgefordert </subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Tübingen</subfield><subfield code="b">Tübingen University Press</subfield><subfield code="c">2021</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (308 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Schriftenreihe der Tübingen School of Education</subfield><subfield code="v">02</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">The anthology "Vielfältig herausgefordert" bundles central scientific results of the first funding phase within the federal program "Qualitätsoffensive Lehrerbildung" at the Tübingen School of Education. The publication, which is aimed equally at actors in teacher education in science, school practice and educational administration, is characterized not only by its thematic diversity, but also by the breadth of research methodological approaches, paradigms and discourses. The focus is on the following sub-themes: Modeling, diagnosis, promotion, and development of student teachers' competencies. Digital media in teacher education, school and teaching. Inclusion and exclusion in society and the educational system. Linguistic heterogeneity and language sensitivity in teacher education and teaching as well as professionalization processes in the first and third phase of teacher education.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Der Sammelband „Vielfältig herausgefordert“ bündelt zentrale wissenschaftliche Ergebnisse der ersten Förderphase innerhalb des Bundesprogramms „Qualitätsoffensive Lehrerbildung“ an der Tübingen School of Education. Die Publikation, die sich gleichermaßen an Akteure der Lehrerbildung in Wissenschaft, schulischer Praxis sowie in der Bildungsadministration richtet, zeichnet sich nicht nur durch ihre thematische Vielfalt, sondern auch durch die Breite an forschungsmethodischen Zugängen, Paradigmen und Diskursen aus. Im Fokus stehen folgende Teilthemen: Modellierung, Diagnose, Förderung und Entwicklung von Kompetenzen Lehramtsstudierender. Digitale Medien in Lehrerbildung, Schule und Unterricht. Inklusion und Exklusion in Gesellschaft und Bildungssystem. Sprachliche Heterogenität und Sprachsensibilität in Lehrerbildung und Unterricht sowie Professionalisierungsprozesse in der ersten und in der dritten Phase der Lehrerbildung.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Teaching skills &amp; techniques</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Teacher education</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Research</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Competence development</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Digital media in instruction</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Inclusion</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Heterogenity</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Advising/Counseling</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Professional development</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-947251-30-0</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Bohl, Thorsten</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Meissner, Sibylle</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Beck, Nina</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Bohl, Thorsten</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Meissner, Sibylle</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:06:15 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2022-04-04 09:22:53 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5338186470004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5338186470004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5338186470004498</subfield></datafield></record></collection>