Vielfältig herausgefordert : Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand
The anthology "Vielfältig herausgefordert" bundles central scientific results of the first funding phase within the federal program "Qualitätsoffensive Lehrerbildung" at the Tübingen School of Education. The publication, which is aimed equally at actors in teacher education in sc...
Saved in:
Superior document: | Schriftenreihe der Tübingen School of Education 02 |
---|---|
HerausgeberIn: | |
Sonstige: | |
Year of Publication: | 2021 |
Language: | German |
Series: | Schriftenreihe der Tübingen School of Education
02 |
Physical Description: | 1 electronic resource (308 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
993546146604498 |
---|---|
ctrlnum |
(CKB)5400000000045610 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/78900 (EXLCZ)995400000000045610 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Beck, Nina edt Vielfältig herausgefordert Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand Vielfältig herausgefordert Vielfältig herausgefordert Tübingen Tübingen University Press 2021 1 electronic resource (308 p.) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier Schriftenreihe der Tübingen School of Education 02 The anthology "Vielfältig herausgefordert" bundles central scientific results of the first funding phase within the federal program "Qualitätsoffensive Lehrerbildung" at the Tübingen School of Education. The publication, which is aimed equally at actors in teacher education in science, school practice and educational administration, is characterized not only by its thematic diversity, but also by the breadth of research methodological approaches, paradigms and discourses. The focus is on the following sub-themes: Modeling, diagnosis, promotion, and development of student teachers' competencies. Digital media in teacher education, school and teaching. Inclusion and exclusion in society and the educational system. Linguistic heterogeneity and language sensitivity in teacher education and teaching as well as professionalization processes in the first and third phase of teacher education. Der Sammelband „Vielfältig herausgefordert“ bündelt zentrale wissenschaftliche Ergebnisse der ersten Förderphase innerhalb des Bundesprogramms „Qualitätsoffensive Lehrerbildung“ an der Tübingen School of Education. Die Publikation, die sich gleichermaßen an Akteure der Lehrerbildung in Wissenschaft, schulischer Praxis sowie in der Bildungsadministration richtet, zeichnet sich nicht nur durch ihre thematische Vielfalt, sondern auch durch die Breite an forschungsmethodischen Zugängen, Paradigmen und Diskursen aus. Im Fokus stehen folgende Teilthemen: Modellierung, Diagnose, Förderung und Entwicklung von Kompetenzen Lehramtsstudierender. Digitale Medien in Lehrerbildung, Schule und Unterricht. Inklusion und Exklusion in Gesellschaft und Bildungssystem. Sprachliche Heterogenität und Sprachsensibilität in Lehrerbildung und Unterricht sowie Professionalisierungsprozesse in der ersten und in der dritten Phase der Lehrerbildung. German Teaching skills & techniques bicssc Teacher education Research Competence development Digital media in instruction Inclusion Heterogenity Advising/Counseling Professional development 3-947251-30-0 Bohl, Thorsten edt Meissner, Sibylle edt Beck, Nina oth Bohl, Thorsten oth Meissner, Sibylle oth |
language |
German |
format |
eBook |
author2 |
Bohl, Thorsten Meissner, Sibylle Beck, Nina Bohl, Thorsten Meissner, Sibylle |
author_facet |
Bohl, Thorsten Meissner, Sibylle Beck, Nina Bohl, Thorsten Meissner, Sibylle |
author2_variant |
n b nb t b tb s m sm |
author2_role |
HerausgeberIn HerausgeberIn Sonstige Sonstige Sonstige |
title |
Vielfältig herausgefordert Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand |
spellingShingle |
Vielfältig herausgefordert Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand Schriftenreihe der Tübingen School of Education |
title_sub |
Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand |
title_full |
Vielfältig herausgefordert Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand |
title_fullStr |
Vielfältig herausgefordert Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand |
title_full_unstemmed |
Vielfältig herausgefordert Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand |
title_auth |
Vielfältig herausgefordert Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand |
title_alt |
Vielfältig herausgefordert Vielfältig herausgefordert |
title_new |
Vielfältig herausgefordert |
title_sort |
vielfältig herausgefordert forschungs- und entwicklungsfelder der lehrerbildung auf dem prüfstand |
series |
Schriftenreihe der Tübingen School of Education |
series2 |
Schriftenreihe der Tübingen School of Education |
publisher |
Tübingen University Press |
publishDate |
2021 |
physical |
1 electronic resource (308 p.) |
isbn |
3-947251-30-0 |
illustrated |
Not Illustrated |
work_keys_str_mv |
AT becknina vielfaltigherausgefordertforschungsundentwicklungsfelderderlehrerbildungaufdemprufstand AT bohlthorsten vielfaltigherausgefordertforschungsundentwicklungsfelderderlehrerbildungaufdemprufstand AT meissnersibylle vielfaltigherausgefordertforschungsundentwicklungsfelderderlehrerbildungaufdemprufstand AT becknina vielfaltigherausgefordert AT bohlthorsten vielfaltigherausgefordert AT meissnersibylle vielfaltigherausgefordert |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(CKB)5400000000045610 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/78900 (EXLCZ)995400000000045610 |
carrierType_str_mv |
cr |
hierarchy_parent_title |
Schriftenreihe der Tübingen School of Education 02 |
is_hierarchy_title |
Vielfältig herausgefordert Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand |
container_title |
Schriftenreihe der Tübingen School of Education 02 |
author2_original_writing_str_mv |
noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField |
_version_ |
1787552635422769154 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>03414nam-a2200469z--4500</leader><controlfield tag="001">993546146604498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141131.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202202s2021 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5400000000045610</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/78900</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995400000000045610</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Beck, Nina</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Vielfältig herausgefordert</subfield><subfield code="b">Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand</subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Vielfältig herausgefordert </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Vielfältig herausgefordert </subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Tübingen</subfield><subfield code="b">Tübingen University Press</subfield><subfield code="c">2021</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (308 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Schriftenreihe der Tübingen School of Education</subfield><subfield code="v">02</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">The anthology "Vielfältig herausgefordert" bundles central scientific results of the first funding phase within the federal program "Qualitätsoffensive Lehrerbildung" at the Tübingen School of Education. The publication, which is aimed equally at actors in teacher education in science, school practice and educational administration, is characterized not only by its thematic diversity, but also by the breadth of research methodological approaches, paradigms and discourses. The focus is on the following sub-themes: Modeling, diagnosis, promotion, and development of student teachers' competencies. Digital media in teacher education, school and teaching. Inclusion and exclusion in society and the educational system. Linguistic heterogeneity and language sensitivity in teacher education and teaching as well as professionalization processes in the first and third phase of teacher education.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Der Sammelband „Vielfältig herausgefordert“ bündelt zentrale wissenschaftliche Ergebnisse der ersten Förderphase innerhalb des Bundesprogramms „Qualitätsoffensive Lehrerbildung“ an der Tübingen School of Education. Die Publikation, die sich gleichermaßen an Akteure der Lehrerbildung in Wissenschaft, schulischer Praxis sowie in der Bildungsadministration richtet, zeichnet sich nicht nur durch ihre thematische Vielfalt, sondern auch durch die Breite an forschungsmethodischen Zugängen, Paradigmen und Diskursen aus. Im Fokus stehen folgende Teilthemen: Modellierung, Diagnose, Förderung und Entwicklung von Kompetenzen Lehramtsstudierender. Digitale Medien in Lehrerbildung, Schule und Unterricht. Inklusion und Exklusion in Gesellschaft und Bildungssystem. Sprachliche Heterogenität und Sprachsensibilität in Lehrerbildung und Unterricht sowie Professionalisierungsprozesse in der ersten und in der dritten Phase der Lehrerbildung.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Teaching skills & techniques</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Teacher education</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Research</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Competence development</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Digital media in instruction</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Inclusion</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Heterogenity</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Advising/Counseling</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Professional development</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-947251-30-0</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Bohl, Thorsten</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Meissner, Sibylle</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Beck, Nina</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Bohl, Thorsten</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Meissner, Sibylle</subfield><subfield code="4">oth</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:06:15 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2022-04-04 09:22:53 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5338186470004498&Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5338186470004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5338186470004498</subfield></datafield></record></collection> |