Vielfältig herausgefordert : Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand

The anthology "Vielfältig herausgefordert" bundles central scientific results of the first funding phase within the federal program "Qualitätsoffensive Lehrerbildung" at the Tübingen School of Education. The publication, which is aimed equally at actors in teacher education in sc...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Schriftenreihe der Tübingen School of Education 02
HerausgeberIn:
Sonstige:
Year of Publication:2021
Language:German
Series:Schriftenreihe der Tübingen School of Education 02
Physical Description:1 electronic resource (308 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 03414nam-a2200469z--4500
001 993546146604498
005 20231214141131.0
006 m o d
007 cr|mn|---annan
008 202202s2021 xx |||||o ||| 0|ger d
035 |a (CKB)5400000000045610 
035 |a (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/78900 
035 |a (EXLCZ)995400000000045610 
041 0 |a deu 
100 1 |a Beck, Nina  |4 edt 
245 1 0 |a Vielfältig herausgefordert  |b Forschungs- und Entwicklungsfelder der Lehrerbildung auf dem Prüfstand 
246 |a Vielfältig herausgefordert  
246 |a Vielfältig herausgefordert  
260 |a Tübingen  |b Tübingen University Press  |c 2021 
300 |a 1 electronic resource (308 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 1 |a Schriftenreihe der Tübingen School of Education  |v 02 
520 |a The anthology "Vielfältig herausgefordert" bundles central scientific results of the first funding phase within the federal program "Qualitätsoffensive Lehrerbildung" at the Tübingen School of Education. The publication, which is aimed equally at actors in teacher education in science, school practice and educational administration, is characterized not only by its thematic diversity, but also by the breadth of research methodological approaches, paradigms and discourses. The focus is on the following sub-themes: Modeling, diagnosis, promotion, and development of student teachers' competencies. Digital media in teacher education, school and teaching. Inclusion and exclusion in society and the educational system. Linguistic heterogeneity and language sensitivity in teacher education and teaching as well as professionalization processes in the first and third phase of teacher education. 
520 |a Der Sammelband „Vielfältig herausgefordert“ bündelt zentrale wissenschaftliche Ergebnisse der ersten Förderphase innerhalb des Bundesprogramms „Qualitätsoffensive Lehrerbildung“ an der Tübingen School of Education. Die Publikation, die sich gleichermaßen an Akteure der Lehrerbildung in Wissenschaft, schulischer Praxis sowie in der Bildungsadministration richtet, zeichnet sich nicht nur durch ihre thematische Vielfalt, sondern auch durch die Breite an forschungsmethodischen Zugängen, Paradigmen und Diskursen aus. Im Fokus stehen folgende Teilthemen: Modellierung, Diagnose, Förderung und Entwicklung von Kompetenzen Lehramtsstudierender. Digitale Medien in Lehrerbildung, Schule und Unterricht. Inklusion und Exklusion in Gesellschaft und Bildungssystem. Sprachliche Heterogenität und Sprachsensibilität in Lehrerbildung und Unterricht sowie Professionalisierungsprozesse in der ersten und in der dritten Phase der Lehrerbildung. 
546 |a German 
650 7 |a Teaching skills & techniques  |2 bicssc 
653 |a Teacher education 
653 |a Research 
653 |a Competence development 
653 |a Digital media in instruction 
653 |a Inclusion 
653 |a Heterogenity 
653 |a Advising/Counseling 
653 |a Professional development 
776 |z 3-947251-30-0 
700 1 |a Bohl, Thorsten  |4 edt 
700 1 |a Meissner, Sibylle  |4 edt 
700 1 |a Beck, Nina  |4 oth 
700 1 |a Bohl, Thorsten  |4 oth 
700 1 |a Meissner, Sibylle  |4 oth 
906 |a BOOK 
ADM |b 2023-12-15 06:06:15 Europe/Vienna  |f system  |c marc21  |a 2022-04-04 09:22:53 Europe/Vienna  |g false 
AVE |i DOAB Directory of Open Access Books  |P DOAB Directory of Open Access Books  |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5338186470004498&Force_direct=true  |Z 5338186470004498  |b Available  |8 5338186470004498