15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation : Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene?
This book deals with the role of media in the period of transition from youth to adulthood. It thus continues the (media) socialisation study with socially disadvantaged children and their families, and follows on from the previous volumes in this series. What has happened to those children, who wer...
Saved in:
Superior document: | Lebensweltbezogene Medienforschung: Angebote - Rezeption - Sozialisation Band 10 |
---|---|
: | |
Year of Publication: | 2021 |
Language: | German |
Series: | Lebensweltbezogene Medienforschung: Angebote - Rezeption - Sozialisation
Band 10 |
Physical Description: | 1 electronic resource (318 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
993545736704498 |
---|---|
ctrlnum |
(CKB)5100000000117723 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/81278 (EXLCZ)995100000000117723 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Paus-Hasebrink, Ingrid auth 15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene? 15 Jahre Panelstudie zur Baden-Baden Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG 2021 1 electronic resource (318 p.) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier Lebensweltbezogene Medienforschung: Angebote - Rezeption - Sozialisation Band 10 This book deals with the role of media in the period of transition from youth to adulthood. It thus continues the (media) socialisation study with socially disadvantaged children and their families, and follows on from the previous volumes in this series. What has happened to those children, who were five years old at the beginning of the study in 2005? How do young people position themselves in the face of new social challenges and new media offerings, in terms of not only their private lives, but also and in particular their professional careers? What courses of action and blueprints and capacity for action are now available to them as young adults? Furthermore, how are their closest attachment figures? On the basis of a 7th phase of research, which was conducted in 2020, this book deals with these questions. Das Buch zielt auf die Frage nach der Rolle von Medien in der Übergangsphase von Jugend ins Erwachsenenleben. Es schließt damit an die vorherigen Bände der (Medien-)Sozialisationsstudie bei sozial benachteiligten Kindern und ihren Familien an. Was ist aus den zu Beginn der Panelstudie 2005 ca. fünf Jahre alten Kindern geworden? Wie positionieren sich die jungen Menschen angesichts neuer gesellschaftlicher Herausforderungen und neuer Medienangebote im Privatleben und vor allem auch im Beruf heute? Wie sehen nunmehr ihre Handlungsoptionen, Handlungsentwürfe und Handlungskompetenzen als junge Erwachsene aus? Und wie geht es ihren engsten Bezugspersonen? Diesen Fragen geht das Buch auf Basis einer 7. Erhebungswelle 2020 nach. German JFD bicssc Bildung, Fernsehen, Jugendliche, Medienpädagogik, Milieu, Nutzung, Sozialisationsforschung, Mediengebrauch, soziale Benachteiligung, Familienforschung, Kindheits- und Jugendforschung, junges Erwachsenenalter 3-8487-8382-7 Sinner, Philip auth |
language |
German |
format |
eBook |
author |
Paus-Hasebrink, Ingrid |
spellingShingle |
Paus-Hasebrink, Ingrid 15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene? Lebensweltbezogene Medienforschung: Angebote - Rezeption - Sozialisation |
author_facet |
Paus-Hasebrink, Ingrid Sinner, Philip |
author_variant |
i p h iph |
author2 |
Sinner, Philip |
author2_variant |
p s ps |
author_sort |
Paus-Hasebrink, Ingrid |
title |
15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene? |
title_sub |
Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene? |
title_full |
15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene? |
title_fullStr |
15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene? |
title_full_unstemmed |
15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene? |
title_auth |
15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene? |
title_alt |
15 Jahre Panelstudie zur |
title_new |
15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation |
title_sort |
15 jahre panelstudie zur (medien-)sozialisation wie leben die kinder von damals heute als junge erwachsene? |
series |
Lebensweltbezogene Medienforschung: Angebote - Rezeption - Sozialisation |
series2 |
Lebensweltbezogene Medienforschung: Angebote - Rezeption - Sozialisation |
publisher |
Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG |
publishDate |
2021 |
physical |
1 electronic resource (318 p.) |
isbn |
3-7489-2772-X 3-8487-8382-7 |
illustrated |
Not Illustrated |
work_keys_str_mv |
AT paushasebrinkingrid 15jahrepanelstudiezurmediensozialisationwielebendiekindervondamalsheutealsjungeerwachsene AT sinnerphilip 15jahrepanelstudiezurmediensozialisationwielebendiekindervondamalsheutealsjungeerwachsene AT paushasebrinkingrid 15jahrepanelstudiezur AT sinnerphilip 15jahrepanelstudiezur |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(CKB)5100000000117723 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/81278 (EXLCZ)995100000000117723 |
carrierType_str_mv |
cr |
hierarchy_parent_title |
Lebensweltbezogene Medienforschung: Angebote - Rezeption - Sozialisation Band 10 |
is_hierarchy_title |
15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene? |
container_title |
Lebensweltbezogene Medienforschung: Angebote - Rezeption - Sozialisation Band 10 |
author2_original_writing_str_mv |
noLinkedField |
_version_ |
1787551971941548032 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>02921nam-a2200337z--4500</leader><controlfield tag="001">993545736704498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141120.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202205s2021 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">3-7489-2772-X</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5100000000117723</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/81278</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995100000000117723</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Paus-Hasebrink, Ingrid</subfield><subfield code="4">auth</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation</subfield><subfield code="b">Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene?</subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">15 Jahre Panelstudie zur</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Baden-Baden</subfield><subfield code="b">Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG</subfield><subfield code="c">2021</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (318 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Lebensweltbezogene Medienforschung: Angebote - Rezeption - Sozialisation</subfield><subfield code="v">Band 10</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">This book deals with the role of media in the period of transition from youth to adulthood. It thus continues the (media) socialisation study with socially disadvantaged children and their families, and follows on from the previous volumes in this series. What has happened to those children, who were five years old at the beginning of the study in 2005? How do young people position themselves in the face of new social challenges and new media offerings, in terms of not only their private lives, but also and in particular their professional careers? What courses of action and blueprints and capacity for action are now available to them as young adults? Furthermore, how are their closest attachment figures? On the basis of a 7th phase of research, which was conducted in 2020, this book deals with these questions.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Das Buch zielt auf die Frage nach der Rolle von Medien in der Übergangsphase von Jugend ins Erwachsenenleben. Es schließt damit an die vorherigen Bände der (Medien-)Sozialisationsstudie bei sozial benachteiligten Kindern und ihren Familien an. Was ist aus den zu Beginn der Panelstudie 2005 ca. fünf Jahre alten Kindern geworden? Wie positionieren sich die jungen Menschen angesichts neuer gesellschaftlicher Herausforderungen und neuer Medienangebote im Privatleben und vor allem auch im Beruf heute? Wie sehen nunmehr ihre Handlungsoptionen, Handlungsentwürfe und Handlungskompetenzen als junge Erwachsene aus? Und wie geht es ihren engsten Bezugspersonen? Diesen Fragen geht das Buch auf Basis einer 7. Erhebungswelle 2020 nach.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">JFD</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Bildung, Fernsehen, Jugendliche, Medienpädagogik, Milieu, Nutzung, Sozialisationsforschung, Mediengebrauch, soziale Benachteiligung, Familienforschung, Kindheits- und Jugendforschung, junges Erwachsenenalter</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-8487-8382-7</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Sinner, Philip</subfield><subfield code="4">auth</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:04:38 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2021-12-11 21:44:03 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5338053570004498&Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5338053570004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5338053570004498</subfield></datafield></record></collection> |