15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation : Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene?

This book deals with the role of media in the period of transition from youth to adulthood. It thus continues the (media) socialisation study with socially disadvantaged children and their families, and follows on from the previous volumes in this series. What has happened to those children, who wer...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Lebensweltbezogene Medienforschung: Angebote - Rezeption - Sozialisation Band 10
:
Year of Publication:2021
Language:German
Series:Lebensweltbezogene Medienforschung: Angebote - Rezeption - Sozialisation Band 10
Physical Description:1 electronic resource (318 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993545736704498
ctrlnum (CKB)5100000000117723
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/81278
(EXLCZ)995100000000117723
collection bib_alma
record_format marc
spelling Paus-Hasebrink, Ingrid auth
15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene?
15 Jahre Panelstudie zur
Baden-Baden Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG 2021
1 electronic resource (318 p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
Lebensweltbezogene Medienforschung: Angebote - Rezeption - Sozialisation Band 10
This book deals with the role of media in the period of transition from youth to adulthood. It thus continues the (media) socialisation study with socially disadvantaged children and their families, and follows on from the previous volumes in this series. What has happened to those children, who were five years old at the beginning of the study in 2005? How do young people position themselves in the face of new social challenges and new media offerings, in terms of not only their private lives, but also and in particular their professional careers? What courses of action and blueprints and capacity for action are now available to them as young adults? Furthermore, how are their closest attachment figures? On the basis of a 7th phase of research, which was conducted in 2020, this book deals with these questions.
Das Buch zielt auf die Frage nach der Rolle von Medien in der Übergangsphase von Jugend ins Erwachsenenleben. Es schließt damit an die vorherigen Bände der (Medien-)Sozialisationsstudie bei sozial benachteiligten Kindern und ihren Familien an. Was ist aus den zu Beginn der Panelstudie 2005 ca. fünf Jahre alten Kindern geworden? Wie positionieren sich die jungen Menschen angesichts neuer gesellschaftlicher Herausforderungen und neuer Medienangebote im Privatleben und vor allem auch im Beruf heute? Wie sehen nunmehr ihre Handlungsoptionen, Handlungsentwürfe und Handlungskompetenzen als junge Erwachsene aus? Und wie geht es ihren engsten Bezugspersonen? Diesen Fragen geht das Buch auf Basis einer 7. Erhebungswelle 2020 nach.
German
JFD bicssc
Bildung, Fernsehen, Jugendliche, Medienpädagogik, Milieu, Nutzung, Sozialisationsforschung, Mediengebrauch, soziale Benachteiligung, Familienforschung, Kindheits- und Jugendforschung, junges Erwachsenenalter
3-8487-8382-7
Sinner, Philip auth
language German
format eBook
author Paus-Hasebrink, Ingrid
spellingShingle Paus-Hasebrink, Ingrid
15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene?
Lebensweltbezogene Medienforschung: Angebote - Rezeption - Sozialisation
author_facet Paus-Hasebrink, Ingrid
Sinner, Philip
author_variant i p h iph
author2 Sinner, Philip
author2_variant p s ps
author_sort Paus-Hasebrink, Ingrid
title 15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene?
title_sub Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene?
title_full 15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene?
title_fullStr 15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene?
title_full_unstemmed 15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene?
title_auth 15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene?
title_alt 15 Jahre Panelstudie zur
title_new 15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation
title_sort 15 jahre panelstudie zur (medien-)sozialisation wie leben die kinder von damals heute als junge erwachsene?
series Lebensweltbezogene Medienforschung: Angebote - Rezeption - Sozialisation
series2 Lebensweltbezogene Medienforschung: Angebote - Rezeption - Sozialisation
publisher Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG
publishDate 2021
physical 1 electronic resource (318 p.)
isbn 3-7489-2772-X
3-8487-8382-7
illustrated Not Illustrated
work_keys_str_mv AT paushasebrinkingrid 15jahrepanelstudiezurmediensozialisationwielebendiekindervondamalsheutealsjungeerwachsene
AT sinnerphilip 15jahrepanelstudiezurmediensozialisationwielebendiekindervondamalsheutealsjungeerwachsene
AT paushasebrinkingrid 15jahrepanelstudiezur
AT sinnerphilip 15jahrepanelstudiezur
status_str n
ids_txt_mv (CKB)5100000000117723
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/81278
(EXLCZ)995100000000117723
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title Lebensweltbezogene Medienforschung: Angebote - Rezeption - Sozialisation Band 10
is_hierarchy_title 15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene?
container_title Lebensweltbezogene Medienforschung: Angebote - Rezeption - Sozialisation Band 10
author2_original_writing_str_mv noLinkedField
_version_ 1787551971941548032
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>02921nam-a2200337z--4500</leader><controlfield tag="001">993545736704498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141120.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202205s2021 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">3-7489-2772-X</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5100000000117723</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/81278</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995100000000117723</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Paus-Hasebrink, Ingrid</subfield><subfield code="4">auth</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation</subfield><subfield code="b">Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene?</subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">15 Jahre Panelstudie zur</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Baden-Baden</subfield><subfield code="b">Nomos Verlagsgesellschaft mbH &amp; Co. KG</subfield><subfield code="c">2021</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (318 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Lebensweltbezogene Medienforschung: Angebote - Rezeption - Sozialisation</subfield><subfield code="v">Band 10</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">This book deals with the role of media in the period of transition from youth to adulthood. It thus continues the (media) socialisation study with socially disadvantaged children and their families, and follows on from the previous volumes in this series. What has happened to those children, who were five years old at the beginning of the study in 2005? How do young people position themselves in the face of new social challenges and new media offerings, in terms of not only their private lives, but also and in particular their professional careers? What courses of action and blueprints and capacity for action are now available to them as young adults? Furthermore, how are their closest attachment figures? On the basis of a 7th phase of research, which was conducted in 2020, this book deals with these questions.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Das Buch zielt auf die Frage nach der Rolle von Medien in der Übergangsphase von Jugend ins Erwachsenenleben. Es schließt damit an die vorherigen Bände der (Medien-)Sozialisationsstudie bei sozial benachteiligten Kindern und ihren Familien an. Was ist aus den zu Beginn der Panelstudie 2005 ca. fünf Jahre alten Kindern geworden? Wie positionieren sich die jungen Menschen angesichts neuer gesellschaftlicher Herausforderungen und neuer Medienangebote im Privatleben und vor allem auch im Beruf heute? Wie sehen nunmehr ihre Handlungsoptionen, Handlungsentwürfe und Handlungskompetenzen als junge Erwachsene aus? Und wie geht es ihren engsten Bezugspersonen? Diesen Fragen geht das Buch auf Basis einer 7. Erhebungswelle 2020 nach.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">JFD</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Bildung, Fernsehen, Jugendliche, Medienpädagogik, Milieu, Nutzung, Sozialisationsforschung, Mediengebrauch, soziale Benachteiligung, Familienforschung, Kindheits- und Jugendforschung, junges Erwachsenenalter</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-8487-8382-7</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Sinner, Philip</subfield><subfield code="4">auth</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:04:38 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2021-12-11 21:44:03 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5338053570004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5338053570004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5338053570004498</subfield></datafield></record></collection>