15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation : Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene?

This book deals with the role of media in the period of transition from youth to adulthood. It thus continues the (media) socialisation study with socially disadvantaged children and their families, and follows on from the previous volumes in this series. What has happened to those children, who wer...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Lebensweltbezogene Medienforschung: Angebote - Rezeption - Sozialisation Band 10
:
Year of Publication:2021
Language:German
Series:Lebensweltbezogene Medienforschung: Angebote - Rezeption - Sozialisation Band 10
Physical Description:1 electronic resource (318 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 02921nam-a2200337z--4500
001 993545736704498
005 20231214141120.0
006 m o d
007 cr|mn|---annan
008 202205s2021 xx |||||o ||| 0|ger d
020 |a 3-7489-2772-X 
035 |a (CKB)5100000000117723 
035 |a (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/81278 
035 |a (EXLCZ)995100000000117723 
041 0 |a deu 
100 1 |a Paus-Hasebrink, Ingrid  |4 auth 
245 1 0 |a 15 Jahre Panelstudie zur (Medien-)Sozialisation  |b Wie leben die Kinder von damals heute als junge Erwachsene? 
246 |a 15 Jahre Panelstudie zur 
260 |a Baden-Baden  |b Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG  |c 2021 
300 |a 1 electronic resource (318 p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 1 |a Lebensweltbezogene Medienforschung: Angebote - Rezeption - Sozialisation  |v Band 10 
520 |a This book deals with the role of media in the period of transition from youth to adulthood. It thus continues the (media) socialisation study with socially disadvantaged children and their families, and follows on from the previous volumes in this series. What has happened to those children, who were five years old at the beginning of the study in 2005? How do young people position themselves in the face of new social challenges and new media offerings, in terms of not only their private lives, but also and in particular their professional careers? What courses of action and blueprints and capacity for action are now available to them as young adults? Furthermore, how are their closest attachment figures? On the basis of a 7th phase of research, which was conducted in 2020, this book deals with these questions. 
520 |a Das Buch zielt auf die Frage nach der Rolle von Medien in der Übergangsphase von Jugend ins Erwachsenenleben. Es schließt damit an die vorherigen Bände der (Medien-)Sozialisationsstudie bei sozial benachteiligten Kindern und ihren Familien an. Was ist aus den zu Beginn der Panelstudie 2005 ca. fünf Jahre alten Kindern geworden? Wie positionieren sich die jungen Menschen angesichts neuer gesellschaftlicher Herausforderungen und neuer Medienangebote im Privatleben und vor allem auch im Beruf heute? Wie sehen nunmehr ihre Handlungsoptionen, Handlungsentwürfe und Handlungskompetenzen als junge Erwachsene aus? Und wie geht es ihren engsten Bezugspersonen? Diesen Fragen geht das Buch auf Basis einer 7. Erhebungswelle 2020 nach. 
546 |a German 
650 7 |a JFD  |2 bicssc 
653 |a Bildung, Fernsehen, Jugendliche, Medienpädagogik, Milieu, Nutzung, Sozialisationsforschung, Mediengebrauch, soziale Benachteiligung, Familienforschung, Kindheits- und Jugendforschung, junges Erwachsenenalter 
776 |z 3-8487-8382-7 
700 1 |a Sinner, Philip  |4 auth 
906 |a BOOK 
ADM |b 2023-12-15 06:04:38 Europe/Vienna  |f system  |c marc21  |a 2021-12-11 21:44:03 Europe/Vienna  |g false 
AVE |i DOAB Directory of Open Access Books  |P DOAB Directory of Open Access Books  |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5338053570004498&Force_direct=true  |Z 5338053570004498  |b Available  |8 5338053570004498