Objektive Bewertung querdynamischer Reifeneigenschaften im Gesamtfahrzeugversuch

Tire properties show significant impact on the driving behavior of a modern passenger car. Today tires are being optimized in their driving function and adapted to the vehicle in close cooperation by vehicle and tire manufacturers. To meet all requirements, support of the test drive engineers by a t...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
:
Year of Publication:2014
Language:German
Series:Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
Physical Description:1 electronic resource (XII, 209 p. p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993545658304498
ctrlnum (CKB)4920000000101955
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/55089
(EXLCZ)994920000000101955
collection bib_alma
record_format marc
spelling Gutjahr, David auth
Objektive Bewertung querdynamischer Reifeneigenschaften im Gesamtfahrzeugversuch
KIT Scientific Publishing 2014
1 electronic resource (XII, 209 p. p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
Tire properties show significant impact on the driving behavior of a modern passenger car. Today tires are being optimized in their driving function and adapted to the vehicle in close cooperation by vehicle and tire manufacturers. To meet all requirements, support of the test drive engineers by a tire test system based pre-selection, with help of a virtual evaluation method, becomes necessary. Therefore the root cause between driver, vehicle and tire characteristics has been examined.
German
Fahrverhalten
Fahrzeugbewegung
Reifen
Subjektivbeurteilung
Objektivierung
3-7315-0153-8
language German
format eBook
author Gutjahr, David
spellingShingle Gutjahr, David
Objektive Bewertung querdynamischer Reifeneigenschaften im Gesamtfahrzeugversuch
Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
author_facet Gutjahr, David
author_variant d g dg
author_sort Gutjahr, David
title Objektive Bewertung querdynamischer Reifeneigenschaften im Gesamtfahrzeugversuch
title_full Objektive Bewertung querdynamischer Reifeneigenschaften im Gesamtfahrzeugversuch
title_fullStr Objektive Bewertung querdynamischer Reifeneigenschaften im Gesamtfahrzeugversuch
title_full_unstemmed Objektive Bewertung querdynamischer Reifeneigenschaften im Gesamtfahrzeugversuch
title_auth Objektive Bewertung querdynamischer Reifeneigenschaften im Gesamtfahrzeugversuch
title_new Objektive Bewertung querdynamischer Reifeneigenschaften im Gesamtfahrzeugversuch
title_sort objektive bewertung querdynamischer reifeneigenschaften im gesamtfahrzeugversuch
series Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
series2 Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
publisher KIT Scientific Publishing
publishDate 2014
physical 1 electronic resource (XII, 209 p. p.)
isbn 1000037752
3-7315-0153-8
illustrated Not Illustrated
work_keys_str_mv AT gutjahrdavid objektivebewertungquerdynamischerreifeneigenschaftenimgesamtfahrzeugversuch
status_str n
ids_txt_mv (CKB)4920000000101955
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/55089
(EXLCZ)994920000000101955
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
is_hierarchy_title Objektive Bewertung querdynamischer Reifeneigenschaften im Gesamtfahrzeugversuch
container_title Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik
_version_ 1787548708868456449
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>01566nam-a2200337z--4500</leader><controlfield tag="001">993545658304498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141235.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202102s2014 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1000037752</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)4920000000101955</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/55089</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)994920000000101955</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Gutjahr, David</subfield><subfield code="4">auth</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Objektive Bewertung querdynamischer Reifeneigenschaften im Gesamtfahrzeugversuch</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">KIT Scientific Publishing</subfield><subfield code="c">2014</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (XII, 209 p. p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik / Institut für Fahrzeugsystemtechnik</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Tire properties show significant impact on the driving behavior of a modern passenger car. Today tires are being optimized in their driving function and adapted to the vehicle in close cooperation by vehicle and tire manufacturers. To meet all requirements, support of the test drive engineers by a tire test system based pre-selection, with help of a virtual evaluation method, becomes necessary. Therefore the root cause between driver, vehicle and tire characteristics has been examined.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Fahrverhalten</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Fahrzeugbewegung</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Reifen</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Subjektivbeurteilung</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Objektivierung</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-7315-0153-8</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:09:15 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2019-11-10 04:18:40 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5337990080004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5337990080004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5337990080004498</subfield></datafield></record></collection>