Verkehrsphasenbasierte Datenanalyse von zeitlich-räumlichen Strukturen der Staufronten / / Sven-Eric Molzahn.
To this day, the sudden emergence of the structures of congested traffic poses a great danger to drivers and vehicles: This is especially true when driving into the end of a traffic jam. One way to reduce the danger is the timely and precise warning of the end of a traffic jam. This paper presents a...
Saved in:
VerfasserIn: | |
---|---|
Place / Publishing House: | Karlsruhe : : KIT Scientific Publishing,, 2022. |
Year of Publication: | 2022 |
Language: | German |
Physical Description: | 1 online resource (182 pages) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
993545055504498 |
---|---|
ctrlnum |
(CKB)5860000000047740 (NjHacI)995860000000047740 (EXLCZ)995860000000047740 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Molzahn, Sven-Eric, author. Verkehrsphasenbasierte Datenanalyse von zeitlich-räumlichen Strukturen der Staufronten / Sven-Eric Molzahn. Karlsruhe : KIT Scientific Publishing, 2022. 1 online resource (182 pages) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier Description based on publisher supplied metadata and other sources. To this day, the sudden emergence of the structures of congested traffic poses a great danger to drivers and vehicles: This is especially true when driving into the end of a traffic jam. One way to reduce the danger is the timely and precise warning of the end of a traffic jam. This paper presents a method to determine and classify the hazard potential at the end of a traffic jam by means of empirical microscopic traffic data. In German. Zusammenfassung i -- Abstract iii -- Vorwort . v -- Abkürzungen und Symbole . xi -- 1 Einleitung . 1 -- 2 Methoden zur Verkehrsdatenerfassung . 9 -- 3 Stand der Technik 17 -- 4 Verkehrsphasenbasierte FC-Datenanalyse . 37 -- 5 Zeitlich-räumliche Strukturen von Staufronten . 47 -- 6 Gefährdungsklassen von Staufronten 83 -- 7 Zusammenfassung und Ausblick . 103 -- Abbildungsverzeichnis . 125 -- Tabellenverzeichnis . 133 -- Eigene Veröffentlichungen . 135 -- Literaturverzeichnis . 137. Traffic engineering Data processing. Urban transportation Data processing. 1000135973 |
language |
German |
format |
eBook |
author |
Molzahn, Sven-Eric, |
spellingShingle |
Molzahn, Sven-Eric, Verkehrsphasenbasierte Datenanalyse von zeitlich-räumlichen Strukturen der Staufronten / Zusammenfassung i -- Abstract iii -- Vorwort . v -- Abkürzungen und Symbole . xi -- 1 Einleitung . 1 -- 2 Methoden zur Verkehrsdatenerfassung . 9 -- 3 Stand der Technik 17 -- 4 Verkehrsphasenbasierte FC-Datenanalyse . 37 -- 5 Zeitlich-räumliche Strukturen von Staufronten . 47 -- 6 Gefährdungsklassen von Staufronten 83 -- 7 Zusammenfassung und Ausblick . 103 -- Abbildungsverzeichnis . 125 -- Tabellenverzeichnis . 133 -- Eigene Veröffentlichungen . 135 -- Literaturverzeichnis . 137. |
author_facet |
Molzahn, Sven-Eric, |
author_variant |
s e m sem |
author_role |
VerfasserIn |
author_sort |
Molzahn, Sven-Eric, |
title |
Verkehrsphasenbasierte Datenanalyse von zeitlich-räumlichen Strukturen der Staufronten / |
title_full |
Verkehrsphasenbasierte Datenanalyse von zeitlich-räumlichen Strukturen der Staufronten / Sven-Eric Molzahn. |
title_fullStr |
Verkehrsphasenbasierte Datenanalyse von zeitlich-räumlichen Strukturen der Staufronten / Sven-Eric Molzahn. |
title_full_unstemmed |
Verkehrsphasenbasierte Datenanalyse von zeitlich-räumlichen Strukturen der Staufronten / Sven-Eric Molzahn. |
title_auth |
Verkehrsphasenbasierte Datenanalyse von zeitlich-räumlichen Strukturen der Staufronten / |
title_new |
Verkehrsphasenbasierte Datenanalyse von zeitlich-räumlichen Strukturen der Staufronten / |
title_sort |
verkehrsphasenbasierte datenanalyse von zeitlich-räumlichen strukturen der staufronten / |
publisher |
KIT Scientific Publishing, |
publishDate |
2022 |
physical |
1 online resource (182 pages) |
contents |
Zusammenfassung i -- Abstract iii -- Vorwort . v -- Abkürzungen und Symbole . xi -- 1 Einleitung . 1 -- 2 Methoden zur Verkehrsdatenerfassung . 9 -- 3 Stand der Technik 17 -- 4 Verkehrsphasenbasierte FC-Datenanalyse . 37 -- 5 Zeitlich-räumliche Strukturen von Staufronten . 47 -- 6 Gefährdungsklassen von Staufronten 83 -- 7 Zusammenfassung und Ausblick . 103 -- Abbildungsverzeichnis . 125 -- Tabellenverzeichnis . 133 -- Eigene Veröffentlichungen . 135 -- Literaturverzeichnis . 137. |
isbn |
1000135973 |
callnumber-first |
H - Social Science |
callnumber-subject |
HE - Transportation and Communications |
callnumber-label |
HE336 |
callnumber-sort |
HE 3336 A8 M659 42022 |
illustrated |
Not Illustrated |
dewey-hundreds |
300 - Social sciences |
dewey-tens |
380 - Commerce, communications & transportation |
dewey-ones |
388 - Transportation; ground transportation |
dewey-full |
388.312 |
dewey-sort |
3388.312 |
dewey-raw |
388.312 |
dewey-search |
388.312 |
work_keys_str_mv |
AT molzahnsveneric verkehrsphasenbasiertedatenanalysevonzeitlichraumlichenstrukturenderstaufronten |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(CKB)5860000000047740 (NjHacI)995860000000047740 (EXLCZ)995860000000047740 |
carrierType_str_mv |
cr |
is_hierarchy_title |
Verkehrsphasenbasierte Datenanalyse von zeitlich-räumlichen Strukturen der Staufronten / |
_version_ |
1787547873587494912 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>01503nam a2200313 i 4500</leader><controlfield tag="001">993545055504498</controlfield><controlfield tag="005">20230327221653.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield><controlfield tag="008">230327s2022 gw o 000 0 ger d</controlfield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.5445/KSP/1000135973</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5860000000047740</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(NjHacI)995860000000047740</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995860000000047740</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">NjHacI</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="e">rda</subfield><subfield code="c">NjHacl</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">HE336.A8</subfield><subfield code="b">.M659 2022</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2="4"><subfield code="a">388.312</subfield><subfield code="2">23</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Molzahn, Sven-Eric,</subfield><subfield code="e">author.</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Verkehrsphasenbasierte Datenanalyse von zeitlich-räumlichen Strukturen der Staufronten /</subfield><subfield code="c">Sven-Eric Molzahn.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Karlsruhe :</subfield><subfield code="b">KIT Scientific Publishing,</subfield><subfield code="c">2022.</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (182 pages)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Description based on publisher supplied metadata and other sources.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">To this day, the sudden emergence of the structures of congested traffic poses a great danger to drivers and vehicles: This is especially true when driving into the end of a traffic jam. One way to reduce the danger is the timely and precise warning of the end of a traffic jam. This paper presents a method to determine and classify the hazard potential at the end of a traffic jam by means of empirical microscopic traffic data.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Zusammenfassung i -- Abstract iii -- Vorwort . v -- Abkürzungen und Symbole . xi -- 1 Einleitung . 1 -- 2 Methoden zur Verkehrsdatenerfassung . 9 -- 3 Stand der Technik 17 -- 4 Verkehrsphasenbasierte FC-Datenanalyse . 37 -- 5 Zeitlich-räumliche Strukturen von Staufronten . 47 -- 6 Gefährdungsklassen von Staufronten 83 -- 7 Zusammenfassung und Ausblick . 103 -- Abbildungsverzeichnis . 125 -- Tabellenverzeichnis . 133 -- Eigene Veröffentlichungen . 135 -- Literaturverzeichnis . 137.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Traffic engineering</subfield><subfield code="x">Data processing.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Urban transportation</subfield><subfield code="x">Data processing.</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">1000135973</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-04-15 12:01:37 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2022-06-08 16:08:14 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5337819210004498&Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5337819210004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5337819210004498</subfield></datafield></record></collection> |