Verkehrsphasenbasierte Datenanalyse von zeitlich-räumlichen Strukturen der Staufronten / / Sven-Eric Molzahn.

To this day, the sudden emergence of the structures of congested traffic poses a great danger to drivers and vehicles: This is especially true when driving into the end of a traffic jam. One way to reduce the danger is the timely and precise warning of the end of a traffic jam. This paper presents a...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Karlsruhe : : KIT Scientific Publishing,, 2022.
Year of Publication:2022
Language:German
Physical Description:1 online resource (182 pages)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993545055504498
ctrlnum (CKB)5860000000047740
(NjHacI)995860000000047740
(EXLCZ)995860000000047740
collection bib_alma
record_format marc
spelling Molzahn, Sven-Eric, author.
Verkehrsphasenbasierte Datenanalyse von zeitlich-räumlichen Strukturen der Staufronten / Sven-Eric Molzahn.
Karlsruhe : KIT Scientific Publishing, 2022.
1 online resource (182 pages)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
Description based on publisher supplied metadata and other sources.
To this day, the sudden emergence of the structures of congested traffic poses a great danger to drivers and vehicles: This is especially true when driving into the end of a traffic jam. One way to reduce the danger is the timely and precise warning of the end of a traffic jam. This paper presents a method to determine and classify the hazard potential at the end of a traffic jam by means of empirical microscopic traffic data.
In German.
Zusammenfassung i -- Abstract iii -- Vorwort . v -- Abkürzungen und Symbole . xi -- 1 Einleitung . 1 -- 2 Methoden zur Verkehrsdatenerfassung . 9 -- 3 Stand der Technik 17 -- 4 Verkehrsphasenbasierte FC-Datenanalyse . 37 -- 5 Zeitlich-räumliche Strukturen von Staufronten . 47 -- 6 Gefährdungsklassen von Staufronten 83 -- 7 Zusammenfassung und Ausblick . 103 -- Abbildungsverzeichnis . 125 -- Tabellenverzeichnis . 133 -- Eigene Veröffentlichungen . 135 -- Literaturverzeichnis . 137.
Traffic engineering Data processing.
Urban transportation Data processing.
1000135973
language German
format eBook
author Molzahn, Sven-Eric,
spellingShingle Molzahn, Sven-Eric,
Verkehrsphasenbasierte Datenanalyse von zeitlich-räumlichen Strukturen der Staufronten /
Zusammenfassung i -- Abstract iii -- Vorwort . v -- Abkürzungen und Symbole . xi -- 1 Einleitung . 1 -- 2 Methoden zur Verkehrsdatenerfassung . 9 -- 3 Stand der Technik 17 -- 4 Verkehrsphasenbasierte FC-Datenanalyse . 37 -- 5 Zeitlich-räumliche Strukturen von Staufronten . 47 -- 6 Gefährdungsklassen von Staufronten 83 -- 7 Zusammenfassung und Ausblick . 103 -- Abbildungsverzeichnis . 125 -- Tabellenverzeichnis . 133 -- Eigene Veröffentlichungen . 135 -- Literaturverzeichnis . 137.
author_facet Molzahn, Sven-Eric,
author_variant s e m sem
author_role VerfasserIn
author_sort Molzahn, Sven-Eric,
title Verkehrsphasenbasierte Datenanalyse von zeitlich-räumlichen Strukturen der Staufronten /
title_full Verkehrsphasenbasierte Datenanalyse von zeitlich-räumlichen Strukturen der Staufronten / Sven-Eric Molzahn.
title_fullStr Verkehrsphasenbasierte Datenanalyse von zeitlich-räumlichen Strukturen der Staufronten / Sven-Eric Molzahn.
title_full_unstemmed Verkehrsphasenbasierte Datenanalyse von zeitlich-räumlichen Strukturen der Staufronten / Sven-Eric Molzahn.
title_auth Verkehrsphasenbasierte Datenanalyse von zeitlich-räumlichen Strukturen der Staufronten /
title_new Verkehrsphasenbasierte Datenanalyse von zeitlich-räumlichen Strukturen der Staufronten /
title_sort verkehrsphasenbasierte datenanalyse von zeitlich-räumlichen strukturen der staufronten /
publisher KIT Scientific Publishing,
publishDate 2022
physical 1 online resource (182 pages)
contents Zusammenfassung i -- Abstract iii -- Vorwort . v -- Abkürzungen und Symbole . xi -- 1 Einleitung . 1 -- 2 Methoden zur Verkehrsdatenerfassung . 9 -- 3 Stand der Technik 17 -- 4 Verkehrsphasenbasierte FC-Datenanalyse . 37 -- 5 Zeitlich-räumliche Strukturen von Staufronten . 47 -- 6 Gefährdungsklassen von Staufronten 83 -- 7 Zusammenfassung und Ausblick . 103 -- Abbildungsverzeichnis . 125 -- Tabellenverzeichnis . 133 -- Eigene Veröffentlichungen . 135 -- Literaturverzeichnis . 137.
isbn 1000135973
callnumber-first H - Social Science
callnumber-subject HE - Transportation and Communications
callnumber-label HE336
callnumber-sort HE 3336 A8 M659 42022
illustrated Not Illustrated
dewey-hundreds 300 - Social sciences
dewey-tens 380 - Commerce, communications & transportation
dewey-ones 388 - Transportation; ground transportation
dewey-full 388.312
dewey-sort 3388.312
dewey-raw 388.312
dewey-search 388.312
work_keys_str_mv AT molzahnsveneric verkehrsphasenbasiertedatenanalysevonzeitlichraumlichenstrukturenderstaufronten
status_str n
ids_txt_mv (CKB)5860000000047740
(NjHacI)995860000000047740
(EXLCZ)995860000000047740
carrierType_str_mv cr
is_hierarchy_title Verkehrsphasenbasierte Datenanalyse von zeitlich-räumlichen Strukturen der Staufronten /
_version_ 1787547873587494912
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>01503nam a2200313 i 4500</leader><controlfield tag="001">993545055504498</controlfield><controlfield tag="005">20230327221653.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield><controlfield tag="008">230327s2022 gw o 000 0 ger d</controlfield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.5445/KSP/1000135973</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5860000000047740</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(NjHacI)995860000000047740</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995860000000047740</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">NjHacI</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="e">rda</subfield><subfield code="c">NjHacl</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">HE336.A8</subfield><subfield code="b">.M659 2022</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2="4"><subfield code="a">388.312</subfield><subfield code="2">23</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Molzahn, Sven-Eric,</subfield><subfield code="e">author.</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Verkehrsphasenbasierte Datenanalyse von zeitlich-räumlichen Strukturen der Staufronten /</subfield><subfield code="c">Sven-Eric Molzahn.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Karlsruhe :</subfield><subfield code="b">KIT Scientific Publishing,</subfield><subfield code="c">2022.</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (182 pages)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Description based on publisher supplied metadata and other sources.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">To this day, the sudden emergence of the structures of congested traffic poses a great danger to drivers and vehicles: This is especially true when driving into the end of a traffic jam. One way to reduce the danger is the timely and precise warning of the end of a traffic jam. This paper presents a method to determine and classify the hazard potential at the end of a traffic jam by means of empirical microscopic traffic data.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Zusammenfassung i -- Abstract iii -- Vorwort . v -- Abkürzungen und Symbole . xi -- 1 Einleitung . 1 -- 2 Methoden zur Verkehrsdatenerfassung . 9 -- 3 Stand der Technik 17 -- 4 Verkehrsphasenbasierte FC-Datenanalyse . 37 -- 5 Zeitlich-räumliche Strukturen von Staufronten . 47 -- 6 Gefährdungsklassen von Staufronten 83 -- 7 Zusammenfassung und Ausblick . 103 -- Abbildungsverzeichnis . 125 -- Tabellenverzeichnis . 133 -- Eigene Veröffentlichungen . 135 -- Literaturverzeichnis . 137.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Traffic engineering</subfield><subfield code="x">Data processing.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Urban transportation</subfield><subfield code="x">Data processing.</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">1000135973</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-04-15 12:01:37 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2022-06-08 16:08:14 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5337819210004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5337819210004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5337819210004498</subfield></datafield></record></collection>