Dritte "Tagung der Fachdidaktik" 2017 : : religiöse und (sozio-)kulturelle Vielfalt in Fachdidaktik und Unterricht / / Maria Juen [and three others] (Hg.).

Processes of pluralization pose new challenges for teaching various subjects. The social, cultural, and religious heterogeneity of students is not only of pedagogical importance, but also highly relevant for subject-specific education. It was with this in mind that the "Third Conference of Subj...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
TeilnehmendeR:
Place / Publishing House:Innsbruck : : Innsbruck university press,, 2019.
©2019
Year of Publication:2019
Language:German
Series:Innsbrucker Beiträge zur Fachdidaktik, ; 6
Physical Description:1 online resource (264 pages).
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993544617304498
ctrlnum (CKB)5470000000569422
(NjHacI)995470000000569422
(EXLCZ)995470000000569422
collection bib_alma
record_format marc
spelling Dritte "Tagung der Fachdidaktik" 2017 : religiöse und (sozio-)kulturelle Vielfalt in Fachdidaktik und Unterricht / Maria Juen [and three others] (Hg.).
Dritte „Tagung der Fachdidaktik“ 2017
Dritte „Tagung der Fachdidaktik“ 2017
Innsbruck : Innsbruck university press, 2019.
©2019
1 online resource (264 pages).
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
Innsbrucker Beiträge zur Fachdidaktik, ; 6
Description based on publisher supplied metadata and other sources.
Processes of pluralization pose new challenges for teaching various subjects. The social, cultural, and religious heterogeneity of students is not only of pedagogical importance, but also highly relevant for subject-specific education. It was with this in mind that the "Third Conference of Subject-Specific Education" (University of Innsbruck May 2017) discussed the topic "Religious and (socio-)cultural Diversity in Subject-Specific Education and Teaching". The fourteen contributions dealt with a basic examination of diversity concepts, the demands of teaching history in a society with a high level of immigration, the relevance of linguistic and cultural diversity among teachers and students in the teaching of languages, issues in the teaching of geography in the context of sustainable development, and aspects of inter-religious studies in both secondary and tertiary education. - Gesellschaftliche Pluralisierungsprozesse stellen den Fachunterricht vor neue Herausforderungen. Die soziale, kulturelle und religiöse Heterogenität der Schülerinnen und Schüler ist nicht nur pädagogisch bedeutsam, sondern auch fachdidaktisch höchst relevant. Vor diesem Hintergrund widmete sich die "Dritte Tagung der Fachdidaktik", die im Mai 2017 an der Universität Innsbruck stattfand, dem Thema "Religiöse und (sozio-)kulturelle Vielfalt in Fachdidaktik und Unterricht". In vierzehn Beiträgen spannt der vorliegende Tagungsband einen thematischen Bogen von der grundsätzlichen Auseinandersetzung mit Diversitätskonzepten und den Anforderungen an die Geschichtsdidaktik in der Migrationsgesellschaft über die Relevanz sprachlicher und kultureller Diversität von Lehrenden und Lernenden im Kontext der Sprachendidaktik bis hin zu geographiedidaktischen Fragestellungen im Kontext einer Bildung für nachhaltige Entwicklung und Aspekten interreligiösen Lernens in Schule und Hochschule.
Emigration and immigration.
Juen, Maria, editor.
language German
format eBook
author2 Juen, Maria,
author_facet Juen, Maria,
author2_variant m j mj
author2_role TeilnehmendeR
title Dritte "Tagung der Fachdidaktik" 2017 : religiöse und (sozio-)kulturelle Vielfalt in Fachdidaktik und Unterricht /
spellingShingle Dritte "Tagung der Fachdidaktik" 2017 : religiöse und (sozio-)kulturelle Vielfalt in Fachdidaktik und Unterricht /
Innsbrucker Beiträge zur Fachdidaktik, ;
title_sub religiöse und (sozio-)kulturelle Vielfalt in Fachdidaktik und Unterricht /
title_full Dritte "Tagung der Fachdidaktik" 2017 : religiöse und (sozio-)kulturelle Vielfalt in Fachdidaktik und Unterricht / Maria Juen [and three others] (Hg.).
title_fullStr Dritte "Tagung der Fachdidaktik" 2017 : religiöse und (sozio-)kulturelle Vielfalt in Fachdidaktik und Unterricht / Maria Juen [and three others] (Hg.).
title_full_unstemmed Dritte "Tagung der Fachdidaktik" 2017 : religiöse und (sozio-)kulturelle Vielfalt in Fachdidaktik und Unterricht / Maria Juen [and three others] (Hg.).
title_auth Dritte "Tagung der Fachdidaktik" 2017 : religiöse und (sozio-)kulturelle Vielfalt in Fachdidaktik und Unterricht /
title_alt Dritte „Tagung der Fachdidaktik“ 2017
Dritte „Tagung der Fachdidaktik“ 2017
title_new Dritte "Tagung der Fachdidaktik" 2017 :
title_sort dritte "tagung der fachdidaktik" 2017 : religiöse und (sozio-)kulturelle vielfalt in fachdidaktik und unterricht /
series Innsbrucker Beiträge zur Fachdidaktik, ;
series2 Innsbrucker Beiträge zur Fachdidaktik, ;
publisher Innsbruck university press,
publishDate 2019
physical 1 online resource (264 pages).
callnumber-first J - Political Science
callnumber-subject JV - Colonization, Immigration
callnumber-label JV6035
callnumber-sort JV 46035 D758 42019
illustrated Not Illustrated
dewey-hundreds 300 - Social sciences
dewey-tens 300 - Social sciences, sociology & anthropology
dewey-ones 304 - Factors affecting social behavior
dewey-full 304.8
dewey-sort 3304.8
dewey-raw 304.8
dewey-search 304.8
work_keys_str_mv AT juenmaria drittetagungderfachdidaktik2017religioseundsoziokulturellevielfaltinfachdidaktikundunterricht
AT juenmaria dritteatagungderfachdidaktika2017
AT juenmaria drittetagungderfachdidaktik2017
status_str n
ids_txt_mv (CKB)5470000000569422
(NjHacI)995470000000569422
(EXLCZ)995470000000569422
carrierType_str_mv cr
is_hierarchy_title Dritte "Tagung der Fachdidaktik" 2017 : religiöse und (sozio-)kulturelle Vielfalt in Fachdidaktik und Unterricht /
author2_original_writing_str_mv noLinkedField
_version_ 1787548474216022016
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>02970nam a2200301 i 4500</leader><controlfield tag="001">993544617304498</controlfield><controlfield tag="005">20230219210836.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield><controlfield tag="008">230219s2019 au o 000 0 ger d</controlfield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5470000000569422</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(NjHacI)995470000000569422</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995470000000569422</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">NjHacI</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="e">rda</subfield><subfield code="c">NjHacl</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">JV6035</subfield><subfield code="b">.D758 2019</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2="4"><subfield code="a">304.8</subfield><subfield code="2">23</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">Dritte "Tagung der Fachdidaktik" 2017 :</subfield><subfield code="b">religiöse und (sozio-)kulturelle Vielfalt in Fachdidaktik und Unterricht /</subfield><subfield code="c">Maria Juen [and three others] (Hg.).</subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Dritte „Tagung der Fachdidaktik“ 2017 </subfield></datafield><datafield tag="246" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Dritte „Tagung der Fachdidaktik“ 2017 </subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Innsbruck :</subfield><subfield code="b">Innsbruck university press,</subfield><subfield code="c">2019.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2019</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (264 pages).</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Innsbrucker Beiträge zur Fachdidaktik, ;</subfield><subfield code="v">6</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Description based on publisher supplied metadata and other sources.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Processes of pluralization pose new challenges for teaching various subjects. The social, cultural, and religious heterogeneity of students is not only of pedagogical importance, but also highly relevant for subject-specific education. It was with this in mind that the "Third Conference of Subject-Specific Education" (University of Innsbruck May 2017) discussed the topic "Religious and (socio-)cultural Diversity in Subject-Specific Education and Teaching". The fourteen contributions dealt with a basic examination of diversity concepts, the demands of teaching history in a society with a high level of immigration, the relevance of linguistic and cultural diversity among teachers and students in the teaching of languages, issues in the teaching of geography in the context of sustainable development, and aspects of inter-religious studies in both secondary and tertiary education. - Gesellschaftliche Pluralisierungsprozesse stellen den Fachunterricht vor neue Herausforderungen. Die soziale, kulturelle und religiöse Heterogenität der Schülerinnen und Schüler ist nicht nur pädagogisch bedeutsam, sondern auch fachdidaktisch höchst relevant. Vor diesem Hintergrund widmete sich die "Dritte Tagung der Fachdidaktik", die im Mai 2017 an der Universität Innsbruck stattfand, dem Thema "Religiöse und (sozio-)kulturelle Vielfalt in Fachdidaktik und Unterricht". In vierzehn Beiträgen spannt der vorliegende Tagungsband einen thematischen Bogen von der grundsätzlichen Auseinandersetzung mit Diversitätskonzepten und den Anforderungen an die Geschichtsdidaktik in der Migrationsgesellschaft über die Relevanz sprachlicher und kultureller Diversität von Lehrenden und Lernenden im Kontext der Sprachendidaktik bis hin zu geographiedidaktischen Fragestellungen im Kontext einer Bildung für nachhaltige Entwicklung und Aspekten interreligiösen Lernens in Schule und Hochschule.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Emigration and immigration.</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Juen, Maria,</subfield><subfield code="e">editor.</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-03-01 00:30:23 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2021-06-12 22:12:12 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5337727680004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5337727680004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5337727680004498</subfield></datafield></record></collection>