Multikodalität und Digitales Lehren und Lernen.
Nothing has highlighted the importance of digital teaching and learning opportunities more obviously than the Corona pandemic. This book therefore focuses on multicodal or multimedia digital teaching. The authors examine it from various perspectives and make suggestions for successful didactic imple...
Saved in:
Superior document: | DaF/DaZ in Forschung und Lehre ; v.4 |
---|---|
: | |
TeilnehmendeR: | |
Place / Publishing House: | Berlin : : Frank & Timme,, 2021. ©2021. |
Year of Publication: | 2021 |
Language: | German |
Series: | DaF/DaZ in Forschung und Lehre
|
Physical Description: | 1 online resource (133 pages) |
Notes: | PublicationDate: 20211215 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
993544578004498 |
---|---|
ctrlnum |
(CKB)5590000000630127 (MiAaPQ)EBC6866063 (Au-PeEL)EBL6866063 (OCoLC)1290630998 6204808a-b4b4-45a5-9ef5-6bb8b0dd2d03 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/72741 (EXLCZ)995590000000630127 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Grein, Marion. Multikodalität und Digitales Lehren und Lernen. Berlin Frank & Timme 2021 Berlin : Frank & Timme, 2021. ©2021. 1 online resource (133 pages) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier DaF/DaZ in Forschung und Lehre ; v.4 Description based on publisher supplied metadata and other sources. Intro -- Vorwort -- Marion Grein -- Hinführung zum Thema: Multikodalität und Digitales Lehren und Lernen -- Christina Maria Ersch -- Interkulturelle Bildwahrnehmung im multimedialen DaF-Unterricht -- Marion Grein -- Die digitale Zukunft des DaF-Unterrichts -- Diego Santana de Freitas & -- Karen Pupp Spinassé -- Fremdsprachenunterricht auf einmal digital: Herausforderungen für die Lehrpraxis in Brasilien -- Vanessa Ferreira Fernandes -- Integration digitaler Tools im Fremdsprachenunterricht anhand der Lehrwerke Momente A1 und Impresiones B1 - Konzeption einer Fortbildung für Fremdsprachenlehrkräfte -- Nina Jehle -- Digitale Lehre ohne digitale Kompetenzen?! Stadt|Land|DatenFluss - Die App für mehr Datenkompetenz -- Henriette Reiche -- Konzept für die Erstellung eines Serious Games zur Praktikumsvorbereitung angehender DaF/DaZ-Lehrkräfte -- Zu den Autorinnen und Autoren. PublicationDate: 20211215 Nothing has highlighted the importance of digital teaching and learning opportunities more obviously than the Corona pandemic. This book therefore focuses on multicodal or multimedia digital teaching. The authors examine it from various perspectives and make suggestions for successful didactic implementation. In addition to general topics of digital teaching, they devote particular attention to visual literacy, which plays a special role in multimedia teaching. Criticism of teachers' lack of digital skills alone will not lead to success. Therefore, ways are shown here how these skills can be acquired. Tips and concrete examples for suitable apps, serious games, and online training courses round off the volume. Christina Maria Ersch is a staff member/DaF coordinator at the International Office of the University of Applied Sciences Mainz and lecturer at the University of Mainz. Her research interests lie in (university) didactics, especially in the implementation of competence orientation and digitalization of teaching of teaching, intercultural communication, and the influence of emotions in of emotions in (foreign language) teaching. Dr. Marion Grein is head of the Master's program DaF/DaZ at the the University of Mainz. Her work focuses on language teaching research (neurodidactics), intercultural communication, and digital teaching. German Deutsch DaF Fremdsprache DaZ German as a foreign language; German as a second language; German; foreign language; language learning 3-7329-9149-0 Ersch, Christina Maria. DaF/DaZ in Forschung und Lehre |
language |
German |
format |
eBook |
author |
Grein, Marion. |
spellingShingle |
Grein, Marion. Multikodalität und Digitales Lehren und Lernen. DaF/DaZ in Forschung und Lehre ; Intro -- Vorwort -- Marion Grein -- Hinführung zum Thema: Multikodalität und Digitales Lehren und Lernen -- Christina Maria Ersch -- Interkulturelle Bildwahrnehmung im multimedialen DaF-Unterricht -- Marion Grein -- Die digitale Zukunft des DaF-Unterrichts -- Diego Santana de Freitas & -- Karen Pupp Spinassé -- Fremdsprachenunterricht auf einmal digital: Herausforderungen für die Lehrpraxis in Brasilien -- Vanessa Ferreira Fernandes -- Integration digitaler Tools im Fremdsprachenunterricht anhand der Lehrwerke Momente A1 und Impresiones B1 - Konzeption einer Fortbildung für Fremdsprachenlehrkräfte -- Nina Jehle -- Digitale Lehre ohne digitale Kompetenzen?! Stadt|Land|DatenFluss - Die App für mehr Datenkompetenz -- Henriette Reiche -- Konzept für die Erstellung eines Serious Games zur Praktikumsvorbereitung angehender DaF/DaZ-Lehrkräfte -- Zu den Autorinnen und Autoren. |
author_facet |
Grein, Marion. Ersch, Christina Maria. |
author_variant |
m g mg |
author2 |
Ersch, Christina Maria. |
author2_variant |
c m e cm cme |
author2_role |
TeilnehmendeR |
author_sort |
Grein, Marion. |
title |
Multikodalität und Digitales Lehren und Lernen. |
title_full |
Multikodalität und Digitales Lehren und Lernen. |
title_fullStr |
Multikodalität und Digitales Lehren und Lernen. |
title_full_unstemmed |
Multikodalität und Digitales Lehren und Lernen. |
title_auth |
Multikodalität und Digitales Lehren und Lernen. |
title_new |
Multikodalität und Digitales Lehren und Lernen. |
title_sort |
multikodalität und digitales lehren und lernen. |
series |
DaF/DaZ in Forschung und Lehre ; |
series2 |
DaF/DaZ in Forschung und Lehre ; |
publisher |
Frank & Timme Frank & Timme, |
publishDate |
2021 |
physical |
1 online resource (133 pages) |
contents |
Intro -- Vorwort -- Marion Grein -- Hinführung zum Thema: Multikodalität und Digitales Lehren und Lernen -- Christina Maria Ersch -- Interkulturelle Bildwahrnehmung im multimedialen DaF-Unterricht -- Marion Grein -- Die digitale Zukunft des DaF-Unterrichts -- Diego Santana de Freitas & -- Karen Pupp Spinassé -- Fremdsprachenunterricht auf einmal digital: Herausforderungen für die Lehrpraxis in Brasilien -- Vanessa Ferreira Fernandes -- Integration digitaler Tools im Fremdsprachenunterricht anhand der Lehrwerke Momente A1 und Impresiones B1 - Konzeption einer Fortbildung für Fremdsprachenlehrkräfte -- Nina Jehle -- Digitale Lehre ohne digitale Kompetenzen?! Stadt|Land|DatenFluss - Die App für mehr Datenkompetenz -- Henriette Reiche -- Konzept für die Erstellung eines Serious Games zur Praktikumsvorbereitung angehender DaF/DaZ-Lehrkräfte -- Zu den Autorinnen und Autoren. |
isbn |
3-7329-9148-2 3-7329-9149-0 |
illustrated |
Not Illustrated |
oclc_num |
1290630998 |
work_keys_str_mv |
AT greinmarion multikodalitatunddigitaleslehrenundlernen AT erschchristinamaria multikodalitatunddigitaleslehrenundlernen |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(CKB)5590000000630127 (MiAaPQ)EBC6866063 (Au-PeEL)EBL6866063 (OCoLC)1290630998 6204808a-b4b4-45a5-9ef5-6bb8b0dd2d03 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/72741 (EXLCZ)995590000000630127 |
carrierType_str_mv |
cr |
hierarchy_parent_title |
DaF/DaZ in Forschung und Lehre ; v.4 |
is_hierarchy_title |
Multikodalität und Digitales Lehren und Lernen. |
container_title |
DaF/DaZ in Forschung und Lehre ; v.4 |
author2_original_writing_str_mv |
noLinkedField |
_version_ |
1787548743497678849 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>02432nam a22003853i 4500</leader><controlfield tag="001">993544578004498</controlfield><controlfield tag="005">20220207155356.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d | </controlfield><controlfield tag="007">cr cnu||||||||</controlfield><controlfield tag="008">220207s2021 xx o ||||0 ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">3-7329-9148-2</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5590000000630127</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(MiAaPQ)EBC6866063</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(Au-PeEL)EBL6866063</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1290630998</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">6204808a-b4b4-45a5-9ef5-6bb8b0dd2d03</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/72741</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995590000000630127</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">MiAaPQ</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="e">rda</subfield><subfield code="e">pn</subfield><subfield code="c">MiAaPQ</subfield><subfield code="d">MiAaPQ</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Grein, Marion.</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Multikodalität und Digitales Lehren und Lernen.</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Berlin</subfield><subfield code="b">Frank & Timme</subfield><subfield code="c">2021</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Berlin :</subfield><subfield code="b">Frank & Timme,</subfield><subfield code="c">2021.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2021.</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (133 pages)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">DaF/DaZ in Forschung und Lehre ;</subfield><subfield code="v">v.4</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Description based on publisher supplied metadata and other sources.</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Intro -- Vorwort -- Marion Grein -- Hinführung zum Thema: Multikodalität und Digitales Lehren und Lernen -- Christina Maria Ersch -- Interkulturelle Bildwahrnehmung im multimedialen DaF-Unterricht -- Marion Grein -- Die digitale Zukunft des DaF-Unterrichts -- Diego Santana de Freitas &amp -- Karen Pupp Spinassé -- Fremdsprachenunterricht auf einmal digital: Herausforderungen für die Lehrpraxis in Brasilien -- Vanessa Ferreira Fernandes -- Integration digitaler Tools im Fremdsprachenunterricht anhand der Lehrwerke Momente A1 und Impresiones B1 - Konzeption einer Fortbildung für Fremdsprachenlehrkräfte -- Nina Jehle -- Digitale Lehre ohne digitale Kompetenzen?! Stadt|Land|DatenFluss - Die App für mehr Datenkompetenz -- Henriette Reiche -- Konzept für die Erstellung eines Serious Games zur Praktikumsvorbereitung angehender DaF/DaZ-Lehrkräfte -- Zu den Autorinnen und Autoren.</subfield></datafield><datafield tag="500" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PublicationDate: 20211215</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Nothing has highlighted the importance of digital teaching and learning opportunities more obviously than the Corona pandemic. This book therefore focuses on multicodal or multimedia digital teaching. The authors examine it from various perspectives and make suggestions for successful didactic implementation. In addition to general topics of digital teaching, they devote particular attention to visual literacy, which plays a special role in multimedia teaching. Criticism of teachers' lack of digital skills alone will not lead to success. Therefore, ways are shown here how these skills can be acquired. Tips and concrete examples for suitable apps, serious games, and online training courses round off the volume. Christina Maria Ersch is a staff member/DaF coordinator at the International Office of the University of Applied Sciences Mainz and lecturer at the University of Mainz. Her research interests lie in (university) didactics, especially in the implementation of competence orientation and digitalization of teaching of teaching, intercultural communication, and the influence of emotions in of emotions in (foreign language) teaching. Dr. Marion Grein is head of the Master's program DaF/DaZ at the the University of Mainz. Her work focuses on language teaching research (neurodidactics), intercultural communication, and digital teaching.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">Deutsch</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">DaF</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">Fremdsprache</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">DaZ</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German as a foreign language; German as a second language; German; foreign language; language learning</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-7329-9149-0</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Ersch, Christina Maria.</subfield></datafield><datafield tag="830" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">DaF/DaZ in Forschung und Lehre</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-02-22 03:49:32 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2021-11-19 22:47:23 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5337675870004498&Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5337675870004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5337675870004498</subfield></datafield></record></collection> |