Forschungsorientiertes Lernen im Biologie- und Mathematikunterricht / / Florian Stampfer, Suzanne Kapelari.

The book "Inquiry-based Learning in Biology and Mathematics Classroom" is aimed at secondary school teachers as well as teacher educators for both pre-service and in-service teachers. It presents a collection of ready-to-use teaching materials. Tasks and activities were developed as part o...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
VerfasserIn:
TeilnehmendeR:
Place / Publishing House:[Place of publication not identified] : : Innsbruck University Press,, [2017]
©2017
Year of Publication:2017
Language:German
Physical Description:1 online resource (144 pages)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Table of Contents:
  • Titelblatt
  • [2]Vorblätter
  • [6]Inhaltsverzeichnis
  • [8]Vorwort
  • Kapitel 1: Forschungsorientiertes Lernen im Biologieunterricht
  • [12]1.1 Einleitung
  • 1.2 Broschüre
  • [24]Einleitung
  • [25]Die Sojabohne
  • [27]Soja - eine lange Geschichte
  • [28]Weltmarkt
  • [31]Inhaltsstoffe der Sojabohne
  • [32]Gentechnik und biologisches Soja
  • [33]Wunderbohne Soja
  • [37]Anbau
  • [39]Soja in Österreich
  • [47]1.3 Steckbrief Soja
  • [54]1.4 Sojaanbau
  • [62]1.5 Inhaltsstoffe der Sojabohne
  • [78]1.6 Soja in der Ernährung
  • Kapitel 2: Forschungsorientiertes Lernen im Mathematikunterricht
  • [100]2.1 Einleitung
  • [104]2.2 Buchhaltung
  • [107]2.3 Fahrradversicherung
  • [111]2.4 Forst- und Holzwirtschaft
  • [118]2.5 Nutzfläche
  • [122]2.6 Parkplätze
  • [126]2.7 Schränke montieren
  • [131]2.8 Über die Treppe
  • [137]2.9 Verpackungen
  • [142]2.10 Maschinenbelegungsplanung
  • [144]Autorinnen und Autoren.