Forschungsorientiertes Lernen im Biologie- und Mathematikunterricht / / Florian Stampfer, Suzanne Kapelari.

The book "Inquiry-based Learning in Biology and Mathematics Classroom" is aimed at secondary school teachers as well as teacher educators for both pre-service and in-service teachers. It presents a collection of ready-to-use teaching materials. Tasks and activities were developed as part o...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
VerfasserIn:
TeilnehmendeR:
Place / Publishing House:[Place of publication not identified] : : Innsbruck University Press,, [2017]
©2017
Year of Publication:2017
Language:German
Physical Description:1 online resource (144 pages)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 03734nam a2200313 i 4500
001 993544379304498
005 20230329162231.0
006 m o d
007 cr |||||||||||
008 230329s2017 xx o 000 0 ger d
035 |a (CKB)5470000000569695 
035 |a (NjHacI)995470000000569695 
035 |a (EXLCZ)995470000000569695 
040 |a NjHacI  |b eng  |e rda  |c NjHacl 
050 4 |a QH308.2  |b .S736 2017 
082 0 4 |a 574  |2 23 
100 1 |a Stampfer, Florian,  |e author. 
245 1 0 |a Forschungsorientiertes Lernen im Biologie- und Mathematikunterricht /  |c Florian Stampfer, Suzanne Kapelari. 
246 |a Forschungsorientiertes Lernen im Biologie- und Mathematikunterricht  
264 1 |a [Place of publication not identified] :  |b Innsbruck University Press,  |c [2017] 
264 4 |c ©2017 
300 |a 1 online resource (144 pages) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
588 |a Description based on: online resource; title from PDF information screen (Worldcat, viewed March 29, 2023). 
520 |a The book "Inquiry-based Learning in Biology and Mathematics Classroom" is aimed at secondary school teachers as well as teacher educators for both pre-service and in-service teachers. It presents a collection of ready-to-use teaching materials. Tasks and activities were developed as part of professional development courses for pre-service and in-service teachers and tested by teachers for their practical suitability. All tasks are embedded in the curriculum as well as in the world of work and described in terms of objectives, planning, implementation and possible results. Teachers can either use them as they are or pick ideas for designing their own inquiry-based teaching units. For all modules, subject-specific theoretical basics are explained and further literature or links are offered. - Das vorliegende Buch "Forschungsorientiertes Lernen im Biologie- und Mathematikunterricht" richtet sich an Lehrerinnen und Lehrer der Sekundarstufe sowie an Lehrende, die in der Aus- und Fortbildung von Lehrerinnen und Lehrern tätig sind. Es enthält eine Sammlung von konkret ausgearbeiteten Unterrichtsbeispielen, die im Rahmen von Aus- und Fortbildungen entwickelt und von Lehrenden auf ihre Praxistauglichkeit getestet wurden. Die Problemstellungen werden hier sowohl im Lehrplan als auch im berufsbezogenen Umfeld eingebettet und hinsichtlich Zielsetzung, Planung, Durchführung und möglicher Ergebnisse beschrieben. Lehrerinnen und Lehrer können die Vorschläge entweder direkt übernehmen oder diese als Anregung für die Gestaltung von eigenen forschungsorientierten Unterrichtseinheiten verwenden. Zu allen Modulen werden fachdidaktisch-theoretische Grundlagen erläutert und weiterführende Literatur bzw. Links angeboten. 
505 0 |a Titelblatt -- [2]Vorblätter -- [6]Inhaltsverzeichnis -- [8]Vorwort -- Kapitel 1: Forschungsorientiertes Lernen im Biologieunterricht -- [12]1.1 Einleitung -- 1.2 Broschüre -- [24]Einleitung -- [25]Die Sojabohne -- [27]Soja - eine lange Geschichte -- [28]Weltmarkt -- [31]Inhaltsstoffe der Sojabohne -- [32]Gentechnik und biologisches Soja -- [33]Wunderbohne Soja -- [37]Anbau -- [39]Soja in Österreich -- [47]1.3 Steckbrief Soja -- [54]1.4 Sojaanbau -- [62]1.5 Inhaltsstoffe der Sojabohne -- [78]1.6 Soja in der Ernährung -- Kapitel 2: Forschungsorientiertes Lernen im Mathematikunterricht -- [100]2.1 Einleitung -- [104]2.2 Buchhaltung -- [107]2.3 Fahrradversicherung -- [111]2.4 Forst- und Holzwirtschaft -- [118]2.5 Nutzfläche -- [122]2.6 Parkplätze -- [126]2.7 Schränke montieren -- [131]2.8 Über die Treppe -- [137]2.9 Verpackungen -- [142]2.10 Maschinenbelegungsplanung -- [144]Autorinnen und Autoren. 
650 0 |a Biology. 
650 0 |a Mathematics. 
700 1 |a Kapelari, Suzanne,  |e author. 
906 |a BOOK 
ADM |b 2023-04-15 12:19:20 Europe/Vienna  |f system  |c marc21  |a 2021-06-12 22:12:12 Europe/Vienna  |g false 
AVE |i DOAB Directory of Open Access Books  |P DOAB Directory of Open Access Books  |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5337626330004498&Force_direct=true  |Z 5337626330004498  |b Available  |8 5337626330004498