Objektivierung des Schwingungskomforts schwerer Nutzfahrzeuge
A time efficient development process of new trucks includes an early development of ride comfort before real prototypes exist. Therefore it is necessary to determine objective and measurable characteristic values to predict the subjectively percepted ride comfort from measurement or simulation resul...
Saved in:
Superior document: | Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik |
---|---|
: | |
Year of Publication: | 2021 |
Language: | German |
Series: | Karlsruher Schriftenreihe Fahrzeugsystemtechnik
|
Physical Description: | 1 electronic resource (356 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Hybrides Lenksystem zur Kraftstoffeinsparung im schweren Nutzfahrzeug : technische und methodische Ansätze
by: Wiesel, Urs
Published: (2010) -
Systemansatz zur anregungsunabhängigen Charakterisierung des Schwingungskomforts eines Fahrzeugs
by: Iliev, Vladimir
Published: (2011) -
Objektivierung des Fahrlässigkeitsmaßstabes im Schadensersatzrecht : S. 1 -
by: Koziol, Helmut -
Reifenungleichförmigkeitserregter Schwingungskomfort - Quantifizierung und Bewertung komfortrelevanter Fahrzeugschwingungen
by: Pies, Daniel
Published: (2012) -
Entwicklungswerkzeuge für die Fahrzeugklimatisierung von Nutzfahrzeugen
by: Fritz, Michael
Published: (2015)