Ferromagnetische Inhomogenitäten zur berührungslosen Bestimmung der Geschwindigkeit und gleisselektiven Position von Schienenfahrzeugen
Ferromagnetic inhomogeneities along the track serve as landmarks. With these, each track section in the track network can be uniquely identified. In addition to non-contact speed determination, this also provides a track-selective method for determining the absolute position of the rail vehicle.
Saved in:
Superior document: | Schriftenreihe / Institut für Mess- und Regelungstechnik, Karlsruher Institut für Technologie |
---|---|
: | |
Year of Publication: | 2021 |
Language: | German |
Series: | Schriftenreihe / Institut für Mess- und Regelungstechnik, Karlsruher Institut für Technologie
|
Physical Description: | 1 electronic resource (152 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
993544330704498 |
---|---|
ctrlnum |
(CKB)5470000000567027 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/70098 (EXLCZ)995470000000567027 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Spindler, Max auth Ferromagnetische Inhomogenitäten zur berührungslosen Bestimmung der Geschwindigkeit und gleisselektiven Position von Schienenfahrzeugen Karlsruhe KIT Scientific Publishing 2021 1 electronic resource (152 p.) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier Schriftenreihe / Institut für Mess- und Regelungstechnik, Karlsruher Institut für Technologie Ferromagnetic inhomogeneities along the track serve as landmarks. With these, each track section in the track network can be uniquely identified. In addition to non-contact speed determination, this also provides a track-selective method for determining the absolute position of the rail vehicle. German Mechanical engineering & materials bicssc bordautonome Lokalisierung berührungslose Geschwindigkeitsmessung ferromagnetische Inhomogenitäten ferromagnetische Signaturen Schienenfahrzeug high accuracy velocity and position estimation ferromagnetic inhomogeneities ferromagnetic signatures rail vehicle 3-7315-1000-6 |
language |
German |
format |
eBook |
author |
Spindler, Max |
spellingShingle |
Spindler, Max Ferromagnetische Inhomogenitäten zur berührungslosen Bestimmung der Geschwindigkeit und gleisselektiven Position von Schienenfahrzeugen Schriftenreihe / Institut für Mess- und Regelungstechnik, Karlsruher Institut für Technologie |
author_facet |
Spindler, Max |
author_variant |
m s ms |
author_sort |
Spindler, Max |
title |
Ferromagnetische Inhomogenitäten zur berührungslosen Bestimmung der Geschwindigkeit und gleisselektiven Position von Schienenfahrzeugen |
title_full |
Ferromagnetische Inhomogenitäten zur berührungslosen Bestimmung der Geschwindigkeit und gleisselektiven Position von Schienenfahrzeugen |
title_fullStr |
Ferromagnetische Inhomogenitäten zur berührungslosen Bestimmung der Geschwindigkeit und gleisselektiven Position von Schienenfahrzeugen |
title_full_unstemmed |
Ferromagnetische Inhomogenitäten zur berührungslosen Bestimmung der Geschwindigkeit und gleisselektiven Position von Schienenfahrzeugen |
title_auth |
Ferromagnetische Inhomogenitäten zur berührungslosen Bestimmung der Geschwindigkeit und gleisselektiven Position von Schienenfahrzeugen |
title_new |
Ferromagnetische Inhomogenitäten zur berührungslosen Bestimmung der Geschwindigkeit und gleisselektiven Position von Schienenfahrzeugen |
title_sort |
ferromagnetische inhomogenitäten zur berührungslosen bestimmung der geschwindigkeit und gleisselektiven position von schienenfahrzeugen |
series |
Schriftenreihe / Institut für Mess- und Regelungstechnik, Karlsruher Institut für Technologie |
series2 |
Schriftenreihe / Institut für Mess- und Regelungstechnik, Karlsruher Institut für Technologie |
publisher |
KIT Scientific Publishing |
publishDate |
2021 |
physical |
1 electronic resource (152 p.) |
isbn |
1000100121 3-7315-1000-6 |
illustrated |
Not Illustrated |
work_keys_str_mv |
AT spindlermax ferromagnetischeinhomogenitatenzurberuhrungslosenbestimmungdergeschwindigkeitundgleisselektivenpositionvonschienenfahrzeugen |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(CKB)5470000000567027 (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/70098 (EXLCZ)995470000000567027 |
carrierType_str_mv |
cr |
hierarchy_parent_title |
Schriftenreihe / Institut für Mess- und Regelungstechnik, Karlsruher Institut für Technologie |
is_hierarchy_title |
Ferromagnetische Inhomogenitäten zur berührungslosen Bestimmung der Geschwindigkeit und gleisselektiven Position von Schienenfahrzeugen |
container_title |
Schriftenreihe / Institut für Mess- und Regelungstechnik, Karlsruher Institut für Technologie |
_version_ |
1787548743476707328 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>01769nam-a2200397z--4500</leader><controlfield tag="001">993544330704498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141122.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">||||||s2021 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1000100121</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5470000000567027</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/70098</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995470000000567027</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Spindler, Max</subfield><subfield code="4">auth</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Ferromagnetische Inhomogenitäten zur berührungslosen Bestimmung der Geschwindigkeit und gleisselektiven Position von Schienenfahrzeugen</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Karlsruhe</subfield><subfield code="b">KIT Scientific Publishing</subfield><subfield code="c">2021</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (152 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Schriftenreihe / Institut für Mess- und Regelungstechnik, Karlsruher Institut für Technologie</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Ferromagnetic inhomogeneities along the track serve as landmarks. With these, each track section in the track network can be uniquely identified. In addition to non-contact speed determination, this also provides a track-selective method for determining the absolute position of the rail vehicle.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Mechanical engineering & materials</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">bordautonome Lokalisierung</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">berührungslose Geschwindigkeitsmessung</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ferromagnetische Inhomogenitäten</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ferromagnetische Signaturen</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Schienenfahrzeug</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">high accuracy velocity and position estimation</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ferromagnetic inhomogeneities</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ferromagnetic signatures</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">rail vehicle</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-7315-1000-6</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:04:47 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2021-06-12 22:12:12 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5337661780004498&Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5337661780004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5337661780004498</subfield></datafield></record></collection> |