Ferromagnetische Inhomogenitäten zur berührungslosen Bestimmung der Geschwindigkeit und gleisselektiven Position von Schienenfahrzeugen

Ferromagnetic inhomogeneities along the track serve as landmarks. With these, each track section in the track network can be uniquely identified. In addition to non-contact speed determination, this also provides a track-selective method for determining the absolute position of the rail vehicle.

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Schriftenreihe / Institut für Mess- und Regelungstechnik, Karlsruher Institut für Technologie
:
Year of Publication:2021
Language:German
Series:Schriftenreihe / Institut für Mess- und Regelungstechnik, Karlsruher Institut für Technologie
Physical Description:1 electronic resource (152 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993544330704498
ctrlnum (CKB)5470000000567027
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/70098
(EXLCZ)995470000000567027
collection bib_alma
record_format marc
spelling Spindler, Max auth
Ferromagnetische Inhomogenitäten zur berührungslosen Bestimmung der Geschwindigkeit und gleisselektiven Position von Schienenfahrzeugen
Karlsruhe KIT Scientific Publishing 2021
1 electronic resource (152 p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
Schriftenreihe / Institut für Mess- und Regelungstechnik, Karlsruher Institut für Technologie
Ferromagnetic inhomogeneities along the track serve as landmarks. With these, each track section in the track network can be uniquely identified. In addition to non-contact speed determination, this also provides a track-selective method for determining the absolute position of the rail vehicle.
German
Mechanical engineering & materials bicssc
bordautonome Lokalisierung
berührungslose Geschwindigkeitsmessung
ferromagnetische Inhomogenitäten
ferromagnetische Signaturen
Schienenfahrzeug
high accuracy velocity and position estimation
ferromagnetic inhomogeneities
ferromagnetic signatures
rail vehicle
3-7315-1000-6
language German
format eBook
author Spindler, Max
spellingShingle Spindler, Max
Ferromagnetische Inhomogenitäten zur berührungslosen Bestimmung der Geschwindigkeit und gleisselektiven Position von Schienenfahrzeugen
Schriftenreihe / Institut für Mess- und Regelungstechnik, Karlsruher Institut für Technologie
author_facet Spindler, Max
author_variant m s ms
author_sort Spindler, Max
title Ferromagnetische Inhomogenitäten zur berührungslosen Bestimmung der Geschwindigkeit und gleisselektiven Position von Schienenfahrzeugen
title_full Ferromagnetische Inhomogenitäten zur berührungslosen Bestimmung der Geschwindigkeit und gleisselektiven Position von Schienenfahrzeugen
title_fullStr Ferromagnetische Inhomogenitäten zur berührungslosen Bestimmung der Geschwindigkeit und gleisselektiven Position von Schienenfahrzeugen
title_full_unstemmed Ferromagnetische Inhomogenitäten zur berührungslosen Bestimmung der Geschwindigkeit und gleisselektiven Position von Schienenfahrzeugen
title_auth Ferromagnetische Inhomogenitäten zur berührungslosen Bestimmung der Geschwindigkeit und gleisselektiven Position von Schienenfahrzeugen
title_new Ferromagnetische Inhomogenitäten zur berührungslosen Bestimmung der Geschwindigkeit und gleisselektiven Position von Schienenfahrzeugen
title_sort ferromagnetische inhomogenitäten zur berührungslosen bestimmung der geschwindigkeit und gleisselektiven position von schienenfahrzeugen
series Schriftenreihe / Institut für Mess- und Regelungstechnik, Karlsruher Institut für Technologie
series2 Schriftenreihe / Institut für Mess- und Regelungstechnik, Karlsruher Institut für Technologie
publisher KIT Scientific Publishing
publishDate 2021
physical 1 electronic resource (152 p.)
isbn 1000100121
3-7315-1000-6
illustrated Not Illustrated
work_keys_str_mv AT spindlermax ferromagnetischeinhomogenitatenzurberuhrungslosenbestimmungdergeschwindigkeitundgleisselektivenpositionvonschienenfahrzeugen
status_str n
ids_txt_mv (CKB)5470000000567027
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/70098
(EXLCZ)995470000000567027
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title Schriftenreihe / Institut für Mess- und Regelungstechnik, Karlsruher Institut für Technologie
is_hierarchy_title Ferromagnetische Inhomogenitäten zur berührungslosen Bestimmung der Geschwindigkeit und gleisselektiven Position von Schienenfahrzeugen
container_title Schriftenreihe / Institut für Mess- und Regelungstechnik, Karlsruher Institut für Technologie
_version_ 1787548743476707328
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>01769nam-a2200397z--4500</leader><controlfield tag="001">993544330704498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141122.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">||||||s2021 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1000100121</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)5470000000567027</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/70098</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)995470000000567027</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Spindler, Max</subfield><subfield code="4">auth</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Ferromagnetische Inhomogenitäten zur berührungslosen Bestimmung der Geschwindigkeit und gleisselektiven Position von Schienenfahrzeugen</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Karlsruhe</subfield><subfield code="b">KIT Scientific Publishing</subfield><subfield code="c">2021</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (152 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Schriftenreihe / Institut für Mess- und Regelungstechnik, Karlsruher Institut für Technologie</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Ferromagnetic inhomogeneities along the track serve as landmarks. With these, each track section in the track network can be uniquely identified. In addition to non-contact speed determination, this also provides a track-selective method for determining the absolute position of the rail vehicle.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">Mechanical engineering &amp; materials</subfield><subfield code="2">bicssc</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">bordautonome Lokalisierung</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">berührungslose Geschwindigkeitsmessung</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ferromagnetische Inhomogenitäten</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ferromagnetische Signaturen</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Schienenfahrzeug</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">high accuracy velocity and position estimation</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ferromagnetic inhomogeneities</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ferromagnetic signatures</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">rail vehicle</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-7315-1000-6</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:04:47 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2021-06-12 22:12:12 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5337661780004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5337661780004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5337661780004498</subfield></datafield></record></collection>