Technik- und Wissenschaftsgeschichte in der universitären Lehre. Formate, Adressaten, Konzepte

This edited volume, for the first time, presents examples for three categories of university courses in teaching the history of technology and science: introductory courses, object-oriented teaching and interdisciplinary teaching. The resulting overview encourages to experiment with new formats in t...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Technikdiskurse : Karlsruher Studien zur Technikgeschichte / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie (KIT), Institut für Technikzukünfte, Teilinstitut für Geschichte
:
Year of Publication:2019
Language:German
Series:Technikdiskurse : Karlsruher Studien zur Technikgeschichte / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie (KIT), Institut für Technikzukünfte, Teilinstitut für Geschichte
Physical Description:1 electronic resource (IV, 131 p. p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 993543977304498
ctrlnum (CKB)4920000000101056
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/60533
(EXLCZ)994920000000101056
collection bib_alma
record_format marc
spelling Popplow, Marcus [Hrsg.] auth
Technik- und Wissenschaftsgeschichte in der universitären Lehre. Formate, Adressaten, Konzepte
KIT Scientific Publishing 2019
1 electronic resource (IV, 131 p. p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
Technikdiskurse : Karlsruher Studien zur Technikgeschichte / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie (KIT), Institut für Technikzukünfte, Teilinstitut für Geschichte
This edited volume, for the first time, presents examples for three categories of university courses in teaching the history of technology and science: introductory courses, object-oriented teaching and interdisciplinary teaching. The resulting overview encourages to experiment with new formats in teaching the history of technology and science, to foster exchange on such efforts and, not the least, to more comprehensively appreciate engagement in university teaching.
German
Didaktik
Didactics
Wissenschaftsgeschichte
History of Science
History of Technology
Technikgeschichte
Research-Oriented Teaching
Lehrveranstaltungen
University Courses
Forschendes Lernen
3-7315-0902-4
language German
format eBook
author Popplow, Marcus [Hrsg.]
spellingShingle Popplow, Marcus [Hrsg.]
Technik- und Wissenschaftsgeschichte in der universitären Lehre. Formate, Adressaten, Konzepte
Technikdiskurse : Karlsruher Studien zur Technikgeschichte / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie (KIT), Institut für Technikzukünfte, Teilinstitut für Geschichte
author_facet Popplow, Marcus [Hrsg.]
author_variant m h p mh mhp
author_sort Popplow, Marcus [Hrsg.]
title Technik- und Wissenschaftsgeschichte in der universitären Lehre. Formate, Adressaten, Konzepte
title_full Technik- und Wissenschaftsgeschichte in der universitären Lehre. Formate, Adressaten, Konzepte
title_fullStr Technik- und Wissenschaftsgeschichte in der universitären Lehre. Formate, Adressaten, Konzepte
title_full_unstemmed Technik- und Wissenschaftsgeschichte in der universitären Lehre. Formate, Adressaten, Konzepte
title_auth Technik- und Wissenschaftsgeschichte in der universitären Lehre. Formate, Adressaten, Konzepte
title_new Technik- und Wissenschaftsgeschichte in der universitären Lehre. Formate, Adressaten, Konzepte
title_sort technik- und wissenschaftsgeschichte in der universitären lehre. formate, adressaten, konzepte
series Technikdiskurse : Karlsruher Studien zur Technikgeschichte / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie (KIT), Institut für Technikzukünfte, Teilinstitut für Geschichte
series2 Technikdiskurse : Karlsruher Studien zur Technikgeschichte / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie (KIT), Institut für Technikzukünfte, Teilinstitut für Geschichte
publisher KIT Scientific Publishing
publishDate 2019
physical 1 electronic resource (IV, 131 p. p.)
isbn 1000091371
3-7315-0902-4
illustrated Not Illustrated
work_keys_str_mv AT popplowmarcushrsg technikundwissenschaftsgeschichteinderuniversitarenlehreformateadressatenkonzepte
status_str n
ids_txt_mv (CKB)4920000000101056
(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/60533
(EXLCZ)994920000000101056
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title Technikdiskurse : Karlsruher Studien zur Technikgeschichte / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie (KIT), Institut für Technikzukünfte, Teilinstitut für Geschichte
is_hierarchy_title Technik- und Wissenschaftsgeschichte in der universitären Lehre. Formate, Adressaten, Konzepte
container_title Technikdiskurse : Karlsruher Studien zur Technikgeschichte / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie (KIT), Institut für Technikzukünfte, Teilinstitut für Geschichte
_version_ 1796651477063696384
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>01868nam-a2200397z--4500</leader><controlfield tag="001">993543977304498</controlfield><controlfield tag="005">20231214141114.0</controlfield><controlfield tag="006">m o d </controlfield><controlfield tag="007">cr|mn|---annan</controlfield><controlfield tag="008">202102s2019 xx |||||o ||| 0|ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1000091371</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(CKB)4920000000101056</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/60533</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(EXLCZ)994920000000101056</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">deu</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Popplow, Marcus [Hrsg.]</subfield><subfield code="4">auth</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Technik- und Wissenschaftsgeschichte in der universitären Lehre. Formate, Adressaten, Konzepte</subfield></datafield><datafield tag="260" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">KIT Scientific Publishing</subfield><subfield code="c">2019</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 electronic resource (IV, 131 p. p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Technikdiskurse : Karlsruher Studien zur Technikgeschichte / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie (KIT), Institut für Technikzukünfte, Teilinstitut für Geschichte</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">This edited volume, for the first time, presents examples for three categories of university courses in teaching the history of technology and science: introductory courses, object-oriented teaching and interdisciplinary teaching. The resulting overview encourages to experiment with new formats in teaching the history of technology and science, to foster exchange on such efforts and, not the least, to more comprehensively appreciate engagement in university teaching.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">German</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Didaktik</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Didactics</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Wissenschaftsgeschichte</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">History of Science</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">History of Technology</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Technikgeschichte</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Research-Oriented Teaching</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Lehrveranstaltungen</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">University Courses</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Forschendes Lernen</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1=" " ind2=" "><subfield code="z">3-7315-0902-4</subfield></datafield><datafield tag="906" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">BOOK</subfield></datafield><datafield tag="ADM" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">2023-12-15 06:03:48 Europe/Vienna</subfield><subfield code="f">system</subfield><subfield code="c">marc21</subfield><subfield code="a">2019-11-10 04:18:40 Europe/Vienna</subfield><subfield code="g">false</subfield></datafield><datafield tag="AVE" ind1=" " ind2=" "><subfield code="i">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="P">DOAB Directory of Open Access Books</subfield><subfield code="x">https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&amp;portfolio_pid=5337505760004498&amp;Force_direct=true</subfield><subfield code="Z">5337505760004498</subfield><subfield code="b">Available</subfield><subfield code="8">5337505760004498</subfield></datafield></record></collection>