Technik- und Wissenschaftsgeschichte in der universitären Lehre. Formate, Adressaten, Konzepte

This edited volume, for the first time, presents examples for three categories of university courses in teaching the history of technology and science: introductory courses, object-oriented teaching and interdisciplinary teaching. The resulting overview encourages to experiment with new formats in t...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Technikdiskurse : Karlsruher Studien zur Technikgeschichte / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie (KIT), Institut für Technikzukünfte, Teilinstitut für Geschichte
:
Year of Publication:2019
Language:German
Series:Technikdiskurse : Karlsruher Studien zur Technikgeschichte / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie (KIT), Institut für Technikzukünfte, Teilinstitut für Geschichte
Physical Description:1 electronic resource (IV, 131 p. p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 01868nam-a2200397z--4500
001 993543977304498
005 20231214141114.0
006 m o d
007 cr|mn|---annan
008 202102s2019 xx |||||o ||| 0|ger d
020 |a 1000091371 
035 |a (CKB)4920000000101056 
035 |a (oapen)https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/60533 
035 |a (EXLCZ)994920000000101056 
041 0 |a deu 
100 1 |a Popplow, Marcus [Hrsg.]  |4 auth 
245 1 0 |a Technik- und Wissenschaftsgeschichte in der universitären Lehre. Formate, Adressaten, Konzepte 
260 |b KIT Scientific Publishing  |c 2019 
300 |a 1 electronic resource (IV, 131 p. p.) 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a computer  |b c  |2 rdamedia 
338 |a online resource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 1 |a Technikdiskurse : Karlsruher Studien zur Technikgeschichte / Hrsg.: Karlsruher Institut für Technologie (KIT), Institut für Technikzukünfte, Teilinstitut für Geschichte 
520 |a This edited volume, for the first time, presents examples for three categories of university courses in teaching the history of technology and science: introductory courses, object-oriented teaching and interdisciplinary teaching. The resulting overview encourages to experiment with new formats in teaching the history of technology and science, to foster exchange on such efforts and, not the least, to more comprehensively appreciate engagement in university teaching. 
546 |a German 
653 |a Didaktik 
653 |a Didactics 
653 |a Wissenschaftsgeschichte 
653 |a History of Science 
653 |a History of Technology 
653 |a Technikgeschichte 
653 |a Research-Oriented Teaching 
653 |a Lehrveranstaltungen 
653 |a University Courses 
653 |a Forschendes Lernen 
776 |z 3-7315-0902-4 
906 |a BOOK 
ADM |b 2023-12-15 06:03:48 Europe/Vienna  |f system  |c marc21  |a 2019-11-10 04:18:40 Europe/Vienna  |g false 
AVE |i DOAB Directory of Open Access Books  |P DOAB Directory of Open Access Books  |x https://eu02.alma.exlibrisgroup.com/view/uresolver/43ACC_OEAW/openurl?u.ignore_date_coverage=true&portfolio_pid=5337505760004498&Force_direct=true  |Z 5337505760004498  |b Available  |8 5337505760004498