Einstellung zu Sprache und lebensweltlicher Mehrsprachigkeit : eine empirische Erhebung zum Selbstverständnis von Kindern mit einer anderen als der deutschen Muttersprache an niederöster- reichischen Hauptschulen / eingereicht von Claudia Koliander-Bayer
eng: The center of this dissertation is an empirical study of the way children with another than the German mother tongue in Austria see themselves - in their daily lives determined by the sociocultural patterns of the Austrians on the one hand and of the migrants on the other hand. To find somethi...
Saved in:
VerfasserIn: | |
---|---|
Place / Publishing House: | 1996 |
Year of Publication: | 1996 |
Language: | German |
Subjects: | |
Physical Description: | XIV, 383, 21 Bl.; graph. Darst. |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Interkulturelles Lernen : zwischen institutionellem Rahmen, schulischer Praxis und gesellschaftlichem Kommunikationsprinzip / Thomas Fillitz (Hg.)
Published: (2003) -
Menschen in Zeit und Raum : das Archäologiemuseum als Ort des interkulturellen Lernens : Dokumentation eines Projekts mit unbegleiteten minderjährigen Flüchtlingen (UMF) im Universalmuseum Joanneum (UMJ) / Silvia Renhart ; Herausgeber: Universalmuseum Joanneum, Archäologie & Münzkabinett
by: Renhart, Silvia
Published: (2016) -
Interkulturelles Lernen im "multikulturellen Nationalstaat" Österreich - ein Widerspruch? / eingereicht von Doris Englisch
by: Englisch, Doris
Published: (1999) -
Berufspraktische Bildung als Zukunftsperspektive der Hauptschule / vorgelegt von Heinrich Geiling
by: Geiling, Heinrich
Published: (1988) -
Acquiring intercultural communicative competence from textbooks : the case of Flemish adolescent pupils learning German / Lies Sercu
by: Sercu, Lies
Published: (2000)