OSWALD OBERHUBER HOCH3. Werke / Works 1945-2012. : : Skulpturen - Plastiken - Objekte - Verformungen - Assemblagen - Möbel - Mode - Raumkonzepte / Sculptures - Plastics - Objects - Re-Shapings - Assemblages - Furnitures - Fashion - Spatial Concepts / / hrsg. von Stephan Ettl.

Der vorliegende Band bietet eine umfassende, nach dem heutigen Wissensstand komplette Werkschau von Oswald Oberhubers dreidimensionalen Arbeiten. Er erhebt keinen Anspruch auf Vollständigkeit und muss auch ein Versuch bleiben; „Versuch“ deshalb, weil es aus vielerlei Gründen unmöglich ist, tatsächli...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Architecture, Design and Arts 2000 - 2014
MitwirkendeR:
HerausgeberIn:
Place / Publishing House:Berlin : : Ambra Verlag, , [2013]
©2014
Year of Publication:2013
Language:German
Online Access:
Physical Description:1 online resource (552 p.) :; Zahlr. Abb.
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 9783990435168
ctrlnum (DE-B1597)341831
(OCoLC)885390322
collection bib_alma
record_format marc
spelling OSWALD OBERHUBER HOCH3. Werke / Works 1945-2012. : Skulpturen - Plastiken - Objekte - Verformungen - Assemblagen - Möbel - Mode - Raumkonzepte / Sculptures - Plastics - Objects - Re-Shapings - Assemblages - Furnitures - Fashion - Spatial Concepts / hrsg. von Stephan Ettl.
Berlin : Ambra Verlag, [2013]
©2014
1 online resource (552 p.) : Zahlr. Abb.
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
text file PDF rda
Frontmatter -- Inhalt / Contents -- Vorwort / Foreword -- Die Andere Permanente Veränderung / The Other Steady Change -- Die sinnliche Verführung des Materials, der Form und der Linie The Sensual Seduction of Material, Form, and Line -- Ein Spielmann / A Player -- Meine grenzenlosen Möglichkeiten / My Boundless Possibilities -- Werke / Works 1945 – 2012 -- Von Oberhuber nicht autorisierte Arbeiten / Works not authorized by Oberhuber -- Biografie / Biography -- Einzelausstellungen / Solo Exhibitions -- Gruppenausstellungen / Group Exhibitions -- Konzeption und Organisation von Ausstellungen / Design and organization of exhibitions -- Impressum / Imprint
restricted access http://purl.org/coar/access_right/c_16ec online access with authorization star
Der vorliegende Band bietet eine umfassende, nach dem heutigen Wissensstand komplette Werkschau von Oswald Oberhubers dreidimensionalen Arbeiten. Er erhebt keinen Anspruch auf Vollständigkeit und muss auch ein Versuch bleiben; „Versuch“ deshalb, weil es aus vielerlei Gründen unmöglich ist, tatsächlich alle plastischen Werke zu erfassen. Gerade im Fall von Oswald Oberhuber tragen dazu auch definitorische Probleme wesentlich bei; abgesehen davon, dass eine nicht genau feststellbare Zahl von Arbeiten vernichtet wurde. Der Band umfasst mit mehr als 1000 Objekten die gesamte Schaffensperiode des Künstlers von den Anfängen bis heute. Erst in einer solchen Gesamtschau wird das Wesentliche von Oberhubers Werkverständnis, das sich im Einzelfall hinter dem Fragmentarischen verborgen hält, deutlich sichtbar. So kann beispielhaft erstmals nachgewiesen werden, dass einige verloren geglaubte Gipse aus Oberhubers früher informeller Phase von ihm selbst in einem bewussten künstlerischen Akt zersägt wurden. Die Einzelteile blieben lange Zeit, in tatsächlich eigenständigen Plastiken, unerkannt: Eine Fragmentierung ohne ersichtliches Fragment, das ist mehr als nur ein Verwirrspiel! Es ist eine versteckte Aufforderung an die Betrachter, aber auch grundsätzlich an die Öffentlichkeit und ein wesentlicher geistiger Aspekt des Gesamtwerks. Oswald Oberhubers Motto für sein gesamtes Schaffen „Nur durch das Sehen kommt man zur Kunst“ kann so auch als allgemein gültiger Appell zu hellwacher Aufmerksamkeit und Beobachtung verstanden werden.
The present volume offers a comprehensive retrospective of all presently known three-dimensional works by Oswald Oberhuber. It does not make any claim of being complete, and also must remain an attempt: an “attempt” because several factors make it impossible to actually grasp all of the sculptural works. In the specific case of Oberhuber, there is also the additional problem of defining the works, not to mention the fact that an indeterminable number of works have been destroyed. The volume, with more than 1,000 objects, covers all creative periods from the artist’s beginnings to the present day. Such an overview is necessary to make fully clear the essence of Oberhuber’s work concept, which remains concealed behind fragmentary elements when viewing a single piece. We have thus been able to prove, for the first time, that in a conscious, artistic act Oberhuber sawed apart several plasters from his early informal phase believed to have been lost. The individual pieces remained unrecognized for quite some time in what are, de facto, separate sculptures. Fragmentation without visible fragment: yet not simply a deliberate act of confusion! Instead, it is a hidden challenge to beholders, and also, fundamentally, to the public, and an essential intellectual aspect of the oeuvre. Oswald Oberhuber’s motto for his entire creation, “One arrives at art only through seeing,” can thus be understood as a universal appeal for keen attention and observation.
Mode of access: Internet via World Wide Web.
In German.
Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Nov 2021)
Arts, Modern.
Oberhuber, Oswald.
ART / Individual Artists / General. bisacsh
Ettl, Stephan, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Ettl, Stephan, editor. edt http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt
Hoet, Jan, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Hofmann, Werner, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Oberhuber, Oswald, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Architecture, Design and Arts 2000 - 2014 9783110635690 ZDB-23-GAA
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Arts and Architecture 2014 9783110369595 ZDB-23-DKA
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Complete Package 2014 9783110369526 ZDB-23-DGG
print 9783990435151
https://doi.org/10.1515/9783990435168
https://www.degruyter.com/isbn/9783990435168
Cover https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783990435168/original
language German
format eBook
author2 Ettl, Stephan,
Ettl, Stephan,
Ettl, Stephan,
Ettl, Stephan,
Hoet, Jan,
Hoet, Jan,
Hofmann, Werner,
Hofmann, Werner,
Oberhuber, Oswald,
Oberhuber, Oswald,
author_facet Ettl, Stephan,
Ettl, Stephan,
Ettl, Stephan,
Ettl, Stephan,
Hoet, Jan,
Hoet, Jan,
Hofmann, Werner,
Hofmann, Werner,
Oberhuber, Oswald,
Oberhuber, Oswald,
author2_variant s e se
s e se
s e se
s e se
j h jh
j h jh
w h wh
w h wh
o o oo
o o oo
author2_role MitwirkendeR
MitwirkendeR
HerausgeberIn
HerausgeberIn
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
author_sort Ettl, Stephan,
title OSWALD OBERHUBER HOCH3. Werke / Works 1945-2012. : Skulpturen - Plastiken - Objekte - Verformungen - Assemblagen - Möbel - Mode - Raumkonzepte / Sculptures - Plastics - Objects - Re-Shapings - Assemblages - Furnitures - Fashion - Spatial Concepts /
spellingShingle OSWALD OBERHUBER HOCH3. Werke / Works 1945-2012. : Skulpturen - Plastiken - Objekte - Verformungen - Assemblagen - Möbel - Mode - Raumkonzepte / Sculptures - Plastics - Objects - Re-Shapings - Assemblages - Furnitures - Fashion - Spatial Concepts /
Frontmatter --
Inhalt / Contents --
Vorwort / Foreword --
Die Andere Permanente Veränderung / The Other Steady Change --
Die sinnliche Verführung des Materials, der Form und der Linie The Sensual Seduction of Material, Form, and Line --
Ein Spielmann / A Player --
Meine grenzenlosen Möglichkeiten / My Boundless Possibilities --
Werke / Works 1945 – 2012 --
Von Oberhuber nicht autorisierte Arbeiten / Works not authorized by Oberhuber --
Biografie / Biography --
Einzelausstellungen / Solo Exhibitions --
Gruppenausstellungen / Group Exhibitions --
Konzeption und Organisation von Ausstellungen / Design and organization of exhibitions --
Impressum / Imprint
title_sub Skulpturen - Plastiken - Objekte - Verformungen - Assemblagen - Möbel - Mode - Raumkonzepte / Sculptures - Plastics - Objects - Re-Shapings - Assemblages - Furnitures - Fashion - Spatial Concepts /
title_full OSWALD OBERHUBER HOCH3. Werke / Works 1945-2012. : Skulpturen - Plastiken - Objekte - Verformungen - Assemblagen - Möbel - Mode - Raumkonzepte / Sculptures - Plastics - Objects - Re-Shapings - Assemblages - Furnitures - Fashion - Spatial Concepts / hrsg. von Stephan Ettl.
title_fullStr OSWALD OBERHUBER HOCH3. Werke / Works 1945-2012. : Skulpturen - Plastiken - Objekte - Verformungen - Assemblagen - Möbel - Mode - Raumkonzepte / Sculptures - Plastics - Objects - Re-Shapings - Assemblages - Furnitures - Fashion - Spatial Concepts / hrsg. von Stephan Ettl.
title_full_unstemmed OSWALD OBERHUBER HOCH3. Werke / Works 1945-2012. : Skulpturen - Plastiken - Objekte - Verformungen - Assemblagen - Möbel - Mode - Raumkonzepte / Sculptures - Plastics - Objects - Re-Shapings - Assemblages - Furnitures - Fashion - Spatial Concepts / hrsg. von Stephan Ettl.
title_auth OSWALD OBERHUBER HOCH3. Werke / Works 1945-2012. : Skulpturen - Plastiken - Objekte - Verformungen - Assemblagen - Möbel - Mode - Raumkonzepte / Sculptures - Plastics - Objects - Re-Shapings - Assemblages - Furnitures - Fashion - Spatial Concepts /
title_alt Frontmatter --
Inhalt / Contents --
Vorwort / Foreword --
Die Andere Permanente Veränderung / The Other Steady Change --
Die sinnliche Verführung des Materials, der Form und der Linie The Sensual Seduction of Material, Form, and Line --
Ein Spielmann / A Player --
Meine grenzenlosen Möglichkeiten / My Boundless Possibilities --
Werke / Works 1945 – 2012 --
Von Oberhuber nicht autorisierte Arbeiten / Works not authorized by Oberhuber --
Biografie / Biography --
Einzelausstellungen / Solo Exhibitions --
Gruppenausstellungen / Group Exhibitions --
Konzeption und Organisation von Ausstellungen / Design and organization of exhibitions --
Impressum / Imprint
title_new OSWALD OBERHUBER HOCH3. Werke / Works 1945-2012. :
title_sort oswald oberhuber hoch3. werke / works 1945-2012. : skulpturen - plastiken - objekte - verformungen - assemblagen - möbel - mode - raumkonzepte / sculptures - plastics - objects - re-shapings - assemblages - furnitures - fashion - spatial concepts /
publisher Ambra Verlag,
publishDate 2013
physical 1 online resource (552 p.) : Zahlr. Abb.
contents Frontmatter --
Inhalt / Contents --
Vorwort / Foreword --
Die Andere Permanente Veränderung / The Other Steady Change --
Die sinnliche Verführung des Materials, der Form und der Linie The Sensual Seduction of Material, Form, and Line --
Ein Spielmann / A Player --
Meine grenzenlosen Möglichkeiten / My Boundless Possibilities --
Werke / Works 1945 – 2012 --
Von Oberhuber nicht autorisierte Arbeiten / Works not authorized by Oberhuber --
Biografie / Biography --
Einzelausstellungen / Solo Exhibitions --
Gruppenausstellungen / Group Exhibitions --
Konzeption und Organisation von Ausstellungen / Design and organization of exhibitions --
Impressum / Imprint
isbn 9783990435168
9783110635690
9783110369595
9783110369526
9783990435151
callnumber-first N - Fine Arts
callnumber-subject NX - Arts in General
callnumber-label NX65
callnumber-sort NX 265 O89 42013EB
url https://doi.org/10.1515/9783990435168
https://www.degruyter.com/isbn/9783990435168
https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783990435168/original
illustrated Not Illustrated
dewey-hundreds 700 - Arts & recreation
dewey-tens 700 - Arts
dewey-ones 700 - The arts; fine & decorative arts
dewey-full 700
dewey-sort 3700
dewey-raw 700
dewey-search 700
doi_str_mv 10.1515/9783990435168
oclc_num 885390322
work_keys_str_mv AT ettlstephan oswaldoberhuberhoch3werkeworks19452012skulpturenplastikenobjekteverformungenassemblagenmobelmoderaumkonzeptesculpturesplasticsobjectsreshapingsassemblagesfurnituresfashionspatialconcepts
AT hoetjan oswaldoberhuberhoch3werkeworks19452012skulpturenplastikenobjekteverformungenassemblagenmobelmoderaumkonzeptesculpturesplasticsobjectsreshapingsassemblagesfurnituresfashionspatialconcepts
AT hofmannwerner oswaldoberhuberhoch3werkeworks19452012skulpturenplastikenobjekteverformungenassemblagenmobelmoderaumkonzeptesculpturesplasticsobjectsreshapingsassemblagesfurnituresfashionspatialconcepts
AT oberhuberoswald oswaldoberhuberhoch3werkeworks19452012skulpturenplastikenobjekteverformungenassemblagenmobelmoderaumkonzeptesculpturesplasticsobjectsreshapingsassemblagesfurnituresfashionspatialconcepts
status_str n
ids_txt_mv (DE-B1597)341831
(OCoLC)885390322
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Architecture, Design and Arts 2000 - 2014
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Arts and Architecture 2014
Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Complete Package 2014
is_hierarchy_title OSWALD OBERHUBER HOCH3. Werke / Works 1945-2012. : Skulpturen - Plastiken - Objekte - Verformungen - Assemblagen - Möbel - Mode - Raumkonzepte / Sculptures - Plastics - Objects - Re-Shapings - Assemblages - Furnitures - Fashion - Spatial Concepts /
container_title Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Architecture, Design and Arts 2000 - 2014
author2_original_writing_str_mv noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
_version_ 1770179206841368576
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>06906nam a22007575i 4500</leader><controlfield tag="001">9783990435168</controlfield><controlfield tag="003">DE-B1597</controlfield><controlfield tag="005">20211129102213.0</controlfield><controlfield tag="006">m|||||o||d||||||||</controlfield><controlfield tag="007">cr || ||||||||</controlfield><controlfield tag="008">211129t20132014gw fo d z ger d</controlfield><datafield tag="019" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1013956175</subfield></datafield><datafield tag="019" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1054881423</subfield></datafield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783990435168</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783990435168</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)341831</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)885390322</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1597</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="c">DE-B1597</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">gw</subfield><subfield code="c">DE</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">NX65</subfield><subfield code="b">.O89 2013eb</subfield></datafield><datafield tag="072" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">ART016000</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2="4"><subfield code="a">700</subfield><subfield code="2">23</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">OSWALD OBERHUBER HOCH3. Werke / Works 1945-2012. :</subfield><subfield code="b">Skulpturen - Plastiken - Objekte - Verformungen - Assemblagen - Möbel - Mode - Raumkonzepte / Sculptures - Plastics - Objects - Re-Shapings - Assemblages - Furnitures - Fashion - Spatial Concepts /</subfield><subfield code="c">hrsg. von Stephan Ettl.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Berlin : </subfield><subfield code="b">Ambra Verlag, </subfield><subfield code="c">[2013]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2014</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (552 p.) :</subfield><subfield code="b">Zahlr. Abb.</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="347" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text file</subfield><subfield code="b">PDF</subfield><subfield code="2">rda</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2="0"><subfield code="t">Frontmatter -- </subfield><subfield code="t">Inhalt / Contents -- </subfield><subfield code="t">Vorwort / Foreword -- </subfield><subfield code="t">Die Andere Permanente Veränderung / The Other Steady Change -- </subfield><subfield code="t">Die sinnliche Verführung des Materials, der Form und der Linie The Sensual Seduction of Material, Form, and Line -- </subfield><subfield code="t">Ein Spielmann / A Player -- </subfield><subfield code="t">Meine grenzenlosen Möglichkeiten / My Boundless Possibilities -- </subfield><subfield code="t">Werke / Works 1945 – 2012 -- </subfield><subfield code="t">Von Oberhuber nicht autorisierte Arbeiten / Works not authorized by Oberhuber -- </subfield><subfield code="t">Biografie / Biography -- </subfield><subfield code="t">Einzelausstellungen / Solo Exhibitions -- </subfield><subfield code="t">Gruppenausstellungen / Group Exhibitions -- </subfield><subfield code="t">Konzeption und Organisation von Ausstellungen / Design and organization of exhibitions -- </subfield><subfield code="t">Impressum / Imprint</subfield></datafield><datafield tag="506" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">restricted access</subfield><subfield code="u">http://purl.org/coar/access_right/c_16ec</subfield><subfield code="f">online access with authorization</subfield><subfield code="2">star</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Der vorliegende Band bietet eine umfassende, nach dem heutigen Wissensstand komplette Werkschau von Oswald Oberhubers dreidimensionalen Arbeiten. Er erhebt keinen Anspruch auf Vollständigkeit und muss auch ein Versuch bleiben; „Versuch“ deshalb, weil es aus vielerlei Gründen unmöglich ist, tatsächlich alle plastischen Werke zu erfassen. Gerade im Fall von Oswald Oberhuber tragen dazu auch definitorische Probleme wesentlich bei; abgesehen davon, dass eine nicht genau feststellbare Zahl von Arbeiten vernichtet wurde. Der Band umfasst mit mehr als 1000 Objekten die gesamte Schaffensperiode des Künstlers von den Anfängen bis heute. Erst in einer solchen Gesamtschau wird das Wesentliche von Oberhubers Werkverständnis, das sich im Einzelfall hinter dem Fragmentarischen verborgen hält, deutlich sichtbar. So kann beispielhaft erstmals nachgewiesen werden, dass einige verloren geglaubte Gipse aus Oberhubers früher informeller Phase von ihm selbst in einem bewussten künstlerischen Akt zersägt wurden. Die Einzelteile blieben lange Zeit, in tatsächlich eigenständigen Plastiken, unerkannt: Eine Fragmentierung ohne ersichtliches Fragment, das ist mehr als nur ein Verwirrspiel! Es ist eine versteckte Aufforderung an die Betrachter, aber auch grundsätzlich an die Öffentlichkeit und ein wesentlicher geistiger Aspekt des Gesamtwerks. Oswald Oberhubers Motto für sein gesamtes Schaffen „Nur durch das Sehen kommt man zur Kunst“ kann so auch als allgemein gültiger Appell zu hellwacher Aufmerksamkeit und Beobachtung verstanden werden.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">The present volume offers a comprehensive retrospective of all presently known three-dimensional works by Oswald Oberhuber. It does not make any claim of being complete, and also must remain an attempt: an “attempt” because several factors make it impossible to actually grasp all of the sculptural works. In the specific case of Oberhuber, there is also the additional problem of defining the works, not to mention the fact that an indeterminable number of works have been destroyed. The volume, with more than 1,000 objects, covers all creative periods from the artist’s beginnings to the present day. Such an overview is necessary to make fully clear the essence of Oberhuber’s work concept, which remains concealed behind fragmentary elements when viewing a single piece. We have thus been able to prove, for the first time, that in a conscious, artistic act Oberhuber sawed apart several plasters from his early informal phase believed to have been lost. The individual pieces remained unrecognized for quite some time in what are, de facto, separate sculptures. Fragmentation without visible fragment: yet not simply a deliberate act of confusion! Instead, it is a hidden challenge to beholders, and also, fundamentally, to the public, and an essential intellectual aspect of the oeuvre. Oswald Oberhuber’s motto for his entire creation, “One arrives at art only through seeing,” can thus be understood as a universal appeal for keen attention and observation.</subfield></datafield><datafield tag="538" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mode of access: Internet via World Wide Web.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Nov 2021)</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Arts, Modern.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Oberhuber, Oswald.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">ART / Individual Artists / General.</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Ettl, Stephan, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Ettl, Stephan, </subfield><subfield code="e">editor.</subfield><subfield code="4">edt</subfield><subfield code="4">http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Hoet, Jan, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Hofmann, Werner, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Oberhuber, Oswald, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">DGBA Architecture, Design and Arts 2000 - 2014</subfield><subfield code="z">9783110635690</subfield><subfield code="o">ZDB-23-GAA</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">EBOOK PACKAGE Arts and Architecture 2014</subfield><subfield code="z">9783110369595</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DKA</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">EBOOK PACKAGE Complete Package 2014</subfield><subfield code="z">9783110369526</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DGG</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2=" "><subfield code="c">print</subfield><subfield code="z">9783990435151</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783990435168</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://www.degruyter.com/isbn/9783990435168</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="3">Cover</subfield><subfield code="u">https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783990435168/original</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_BACKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_CL_MUAR</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_DGALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_EBKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_SSHALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_STMALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV-deGruyter-alles</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA11SSHE</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA12STME</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA5EBK</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="b">2014</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DKA</subfield><subfield code="b">2014</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-GAA</subfield><subfield code="c">2000</subfield><subfield code="d">2014</subfield></datafield></record></collection>