Open Education : : Auf dem Weg zu einer offenen Hochschulbildung / / Markus Deimann.
This volume is the first systematic introduction to Open Education in the German language.
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus PP Package 2019 Part 2 |
---|---|
Funder: | |
VerfasserIn: | |
: | |
Place / Publishing House: | Bielefeld : : transcript Verlag, , [2018] ©2019 |
Year of Publication: | 2018 |
Language: | German |
Series: | Pädagogik
|
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (260 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
9783839444962 |
---|---|
ctrlnum |
(DE-B1597)501420 (OCoLC)1080078863 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Deimann, Markus, author. aut http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut Open Education : Auf dem Weg zu einer offenen Hochschulbildung / Markus Deimann. Bielefeld : transcript Verlag, [2018] ©2019 1 online resource (260 p.) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier text file PDF rda Pädagogik Frontmatter -- Inhalt -- 1. Einleitung und Problemaufriss -- 2. Gegenstandsbestimmung: Was ist Open Education? -- 3. Grundlagentheoretischer Zugang: Open Education als Bildung -- 4. Conclusio: Offene digitale Hochschulbildung -- 5. Fazit / Ausblick -- Literaturverzeichnis restricted access http://purl.org/coar/access_right/c_16ec online access with authorization star This volume is the first systematic introduction to Open Education in the German language. »Open Education«, also das bildungspolitische Ziel, Bildung frei verfügbar zu machen, ist Gegenstand eines lebendigen Diskurses. Markus Deiman gibt einen systematischen Überblick zum Thema »Offene Bildung/Open Education« aus historischer, theoretischer und philosophischer Sicht und zeichnet nach, wie sich die Argumente pro und contra offener Bildung über die Zeit verschoben haben. Als Fazit skizziert er eine vorläufige Architektur offener Bildung im Kontext der Hochschule. Issued also in print. funded by FernUni Hagen Mode of access: Internet via World Wide Web. In German. Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 02. Mrz 2022) Education, Higher Research. Bildungsforschung. Bildungstechnologie. Bildungstheorie. Digitalisierung. Hochschule. Open Education. Pädagogik. EDUCATION / Philosophy, Theory & Social Aspects. bisacsh Digitalization. Educational Research. Educational Technology. Pedagogy. Theory of Education. University. FernUni Hagen funder. fnd http://id.loc.gov/vocabulary/relators/fnd Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus PP Package 2019 Part 2 9783110766691 Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2019 9783110719567 Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE COMPLETE 2018 9783110603255 ZDB-23-DGG Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Social Sciences 2018 9783110603231 ZDB-23-DSW print 9783837644968 https://doi.org/10.1515/9783839444962?locatt=mode:legacy https://www.degruyter.com/isbn/9783839444962 Cover https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839444962/original |
language |
German |
format |
eBook |
author |
Deimann, Markus, Deimann, Markus, |
spellingShingle |
Deimann, Markus, Deimann, Markus, Open Education : Auf dem Weg zu einer offenen Hochschulbildung / Pädagogik Frontmatter -- Inhalt -- 1. Einleitung und Problemaufriss -- 2. Gegenstandsbestimmung: Was ist Open Education? -- 3. Grundlagentheoretischer Zugang: Open Education als Bildung -- 4. Conclusio: Offene digitale Hochschulbildung -- 5. Fazit / Ausblick -- Literaturverzeichnis |
author_facet |
Deimann, Markus, Deimann, Markus, FernUni Hagen FernUni Hagen FernUni Hagen |
author_variant |
m d md m d md |
author_role |
VerfasserIn VerfasserIn |
author2 |
FernUni Hagen FernUni Hagen |
author2_role |
Funder |
author_corporate |
FernUni Hagen |
author_corporate_role |
Funder |
author_sort |
Deimann, Markus, |
title |
Open Education : Auf dem Weg zu einer offenen Hochschulbildung / |
title_sub |
Auf dem Weg zu einer offenen Hochschulbildung / |
title_full |
Open Education : Auf dem Weg zu einer offenen Hochschulbildung / Markus Deimann. |
title_fullStr |
Open Education : Auf dem Weg zu einer offenen Hochschulbildung / Markus Deimann. |
title_full_unstemmed |
Open Education : Auf dem Weg zu einer offenen Hochschulbildung / Markus Deimann. |
title_auth |
Open Education : Auf dem Weg zu einer offenen Hochschulbildung / |
title_alt |
Frontmatter -- Inhalt -- 1. Einleitung und Problemaufriss -- 2. Gegenstandsbestimmung: Was ist Open Education? -- 3. Grundlagentheoretischer Zugang: Open Education als Bildung -- 4. Conclusio: Offene digitale Hochschulbildung -- 5. Fazit / Ausblick -- Literaturverzeichnis |
title_new |
Open Education : |
title_sort |
open education : auf dem weg zu einer offenen hochschulbildung / |
series |
Pädagogik |
series2 |
Pädagogik |
publisher |
transcript Verlag, |
publishDate |
2018 |
physical |
1 online resource (260 p.) Issued also in print. |
contents |
Frontmatter -- Inhalt -- 1. Einleitung und Problemaufriss -- 2. Gegenstandsbestimmung: Was ist Open Education? -- 3. Grundlagentheoretischer Zugang: Open Education als Bildung -- 4. Conclusio: Offene digitale Hochschulbildung -- 5. Fazit / Ausblick -- Literaturverzeichnis |
isbn |
9783839444962 9783110766691 9783110719567 9783110603255 9783110603231 9783837644968 |
callnumber-first |
L - Education |
callnumber-subject |
LB - Theory and Practice of Education |
callnumber-label |
LB2326 |
callnumber-sort |
LB 42326.3 D456 42018 |
url |
https://doi.org/10.1515/9783839444962?locatt=mode:legacy https://www.degruyter.com/isbn/9783839444962 https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839444962/original |
illustrated |
Not Illustrated |
dewey-hundreds |
300 - Social sciences |
dewey-tens |
370 - Education |
dewey-ones |
378 - Higher education |
dewey-full |
378.007 |
dewey-sort |
3378.007 |
dewey-raw |
378.007 |
dewey-search |
378.007 |
doi_str_mv |
10.1515/9783839444962?locatt=mode:legacy |
oclc_num |
1080078863 |
work_keys_str_mv |
AT deimannmarkus openeducationaufdemwegzueineroffenenhochschulbildung AT fernunihagen openeducationaufdemwegzueineroffenenhochschulbildung |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(DE-B1597)501420 (OCoLC)1080078863 |
carrierType_str_mv |
cr |
hierarchy_parent_title |
Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus PP Package 2019 Part 2 Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2019 Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE COMPLETE 2018 Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Social Sciences 2018 |
is_hierarchy_title |
Open Education : Auf dem Weg zu einer offenen Hochschulbildung / |
container_title |
Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus PP Package 2019 Part 2 |
author2_original_writing_str_mv |
noLinkedField noLinkedField |
_version_ |
1770179116746670080 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>04164nam a22008895i 4500</leader><controlfield tag="001">9783839444962</controlfield><controlfield tag="003">DE-B1597</controlfield><controlfield tag="005">20220302035458.0</controlfield><controlfield tag="006">m|||||o||d||||||||</controlfield><controlfield tag="007">cr || ||||||||</controlfield><controlfield tag="008">220302t20182019gw fo d z ger d</controlfield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783839444962</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783839444962</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)501420</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1080078863</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1597</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="c">DE-B1597</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">gw</subfield><subfield code="c">DE</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">LB2326.3</subfield><subfield code="b">.D456 2018</subfield></datafield><datafield tag="072" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">EDU040000</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2="4"><subfield code="a">378.007</subfield><subfield code="2">23</subfield></datafield><datafield tag="100" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Deimann, Markus, </subfield><subfield code="e">author.</subfield><subfield code="4">aut</subfield><subfield code="4">http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Open Education :</subfield><subfield code="b">Auf dem Weg zu einer offenen Hochschulbildung /</subfield><subfield code="c">Markus Deimann.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Bielefeld : </subfield><subfield code="b">transcript Verlag, </subfield><subfield code="c">[2018]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2019</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (260 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="347" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text file</subfield><subfield code="b">PDF</subfield><subfield code="2">rda</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Pädagogik</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2="0"><subfield code="t">Frontmatter -- </subfield><subfield code="t">Inhalt -- </subfield><subfield code="t">1. Einleitung und Problemaufriss -- </subfield><subfield code="t">2. Gegenstandsbestimmung: Was ist Open Education? -- </subfield><subfield code="t">3. Grundlagentheoretischer Zugang: Open Education als Bildung -- </subfield><subfield code="t">4. Conclusio: Offene digitale Hochschulbildung -- </subfield><subfield code="t">5. Fazit / Ausblick -- </subfield><subfield code="t">Literaturverzeichnis</subfield></datafield><datafield tag="506" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">restricted access</subfield><subfield code="u">http://purl.org/coar/access_right/c_16ec</subfield><subfield code="f">online access with authorization</subfield><subfield code="2">star</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">This volume is the first systematic introduction to Open Education in the German language.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">»Open Education«, also das bildungspolitische Ziel, Bildung frei verfügbar zu machen, ist Gegenstand eines lebendigen Diskurses. Markus Deiman gibt einen systematischen Überblick zum Thema »Offene Bildung/Open Education« aus historischer, theoretischer und philosophischer Sicht und zeichnet nach, wie sich die Argumente pro und contra offener Bildung über die Zeit verschoben haben. Als Fazit skizziert er eine vorläufige Architektur offener Bildung im Kontext der Hochschule.</subfield></datafield><datafield tag="530" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Issued also in print.</subfield></datafield><datafield tag="536" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">funded by FernUni Hagen</subfield></datafield><datafield tag="538" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mode of access: Internet via World Wide Web.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 02. Mrz 2022)</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Education, Higher</subfield><subfield code="x">Research.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Bildungsforschung.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Bildungstechnologie.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Bildungstheorie.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Digitalisierung.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Hochschule.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Open Education.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Pädagogik.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">EDUCATION / Philosophy, Theory & Social Aspects.</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Digitalization.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Educational Research.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Educational Technology.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Open Education.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Pedagogy.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Theory of Education.</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">University.</subfield></datafield><datafield tag="710" ind1="2" ind2=" "><subfield code="a">FernUni Hagen</subfield><subfield code="e">funder.</subfield><subfield code="4">fnd</subfield><subfield code="4">http://id.loc.gov/vocabulary/relators/fnd</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">DG Plus PP Package 2019 Part 2</subfield><subfield code="z">9783110766691</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">DG Plus eBook-Package 2019</subfield><subfield code="z">9783110719567</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">EBOOK PACKAGE COMPLETE 2018</subfield><subfield code="z">9783110603255</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DGG</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">EBOOK PACKAGE Social Sciences 2018</subfield><subfield code="z">9783110603231</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DSW</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2=" "><subfield code="c">print</subfield><subfield code="z">9783837644968</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783839444962?locatt=mode:legacy</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://www.degruyter.com/isbn/9783839444962</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="3">Cover</subfield><subfield code="u">https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839444962/original</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">978-3-11-071956-7 DG Plus eBook-Package 2019</subfield><subfield code="b">2019</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">978-3-11-076669-1 DG Plus PP Package 2019 Part 2</subfield><subfield code="b">2019</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_BACKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_CL_SN</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_EBKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_PPALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_SSHALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV-deGruyter-alles</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA11SSHE</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA5EBK</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="b">2017</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DSW</subfield><subfield code="b">2018</subfield></datafield></record></collection> |