Kulturvermittlung heute : : Internationale Perspektiven / / hrsg. von NÖKU-Gruppe, Susanne Wolfram.

How can you create creative learning environments for citizens with different socio-cultural traditions and cultural receptive habits? Which roles do the location and history of a cultural institution play regarding the contents and systematic approach to educational work? How can the changing demog...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2017
MitwirkendeR:
HerausgeberIn:
Place / Publishing House:Bielefeld : : transcript Verlag, , [2017]
©2017
Year of Publication:2017
Edition:1. Aufl.
Language:German
Series:Schriften zum Kultur- und Museumsmanagement
Online Access:
Physical Description:1 online resource (222 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Table of Contents:
  • Frontmatter
  • Inhalt
  • Vorwort
  • Was, wie und für wen?
  • Was heisst denn schon Kulturvermittlung? Diskurs und Gesellschaft
  • Kulturvermittlung als Profil
  • Zusammenbringen, stimulieren, neu kontextualisieren, Veränderungen moderieren
  • Wir sind ja keine Weltverbesserungsanstalt!
  • Die Ausschweifungen eines Mannes, der bei dem Gedanken daran verrückt wird, dass niemals jemand jemandem etwas beigebracht hat
  • Skizzierungen sozialer Inklusionspraktiken
  • Wie soll man denn Kultur vermitteln? Praxisfelder und Methoden
  • Der frische Blick
  • Kulturvermittlung in einer bewegten Welt
  • Partizipation ermöglichen in der Praxis von Community Dance
  • Wozu Baukultur vermitteln?
  • Empathie - magische Zutat für Kulturvermittlung und urbane Entwicklung
  • Für wen denn schon Kultur vermitteln? Dialoggruppen und Forschung
  • Die Stadt als Bühne der BürgerInnen
  • Klassik fürs Hinterland
  • Me:ršprahigkayt in der kulturellen Bildung
  • Methoden der BesucherInnenforschung
  • Qualitative NichtbesucherInnenforschung
  • Anhang
  • The Ramblings of a Man Going Insane Over the Idea That No One Has Ever Taught Anyone Anything
  • AutorInnen