Die Gewalt des kollektiven Besserwissens : : Kämpfe um die Anerkennung ausländischer Berufsqualifikationen in Deutschland / / Ilka Sommer.
Classificatory evaluation is a social phenomenon that is as old as humanity itself. How does the German state evaluate whether educational qualifications acquired across the globe are recognized as »equivalent« or not? Tying her work in with Pierre Bourdieu's theory of symbolic violence, Ilka S...
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Sommer, Ilka, author. aut http://id.loc.gov/vocabulary/relators/aut Die Gewalt des kollektiven Besserwissens : Kämpfe um die Anerkennung ausländischer Berufsqualifikationen in Deutschland / Ilka Sommer. Bielefeld : transcript Verlag, [2015] ©2015 1 online resource (412 p.) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier text file PDF rda Gesellschaft der Unterschiede ; 30 Frontmatter -- Inhalt -- Dank -- Vorwort -- 1. Einleitung -- 2. Das Feld und die (Nicht-)Anerkennung: Macht- und ungleichheitstheoretische Perspektiven im Anschluss an Pierre Bourdieu -- 3. Der Forschungsprozess -- 4. »Anerkennungsdebatten« und »Anerkennungsgesetze«: warum überhaupt »Gleichwertigkeit prüfen«? -- 5. Was heißt hier (nicht) gleichwertig? Die Genese »deutscher« Bewertungen »ausländischer« Qualifikationen -- 6. Die Gewalt des kollektiven Besserwissens und ihre Kritik: die Anerkennung der Auseinandersetzung und des Widerstands -- Literatur und Quellen -- Anhang -- Backmatter restricted access http://purl.org/coar/access_right/c_16ec online access with authorization star Classificatory evaluation is a social phenomenon that is as old as humanity itself. How does the German state evaluate whether educational qualifications acquired across the globe are recognized as »equivalent« or not? Tying her work in with Pierre Bourdieu's theory of symbolic violence, Ilka Sommer's study shows that recognition is neither objective information nor a subjective decision. For the first time, the administrative practice of »equivalency reviewing« - which was recently expanded through »Recognition Laws« - is investigated in a methodologically reflexive fashion. On the basis of empirical investigation, the implicit mechanisms of construction are made visible: the violence of collective »knowing better« unifies and divides the evaluator and evaluated. Klassifizierendes Bewerten ist ein soziales Phänomen, das so alt ist wie die Menschheit selbst. Wie bewertet der deutsche Staat, ob weltweit erworbene ausländische Bildungsabschlüsse als »gleichwertig« anerkannt werden oder nicht? Ilka Sommers Studie zeigt anknüpfend an Pierre Bourdieus Theorie symbolischer Gewalt: Anerkennung ist weder eine objektive Information noch eine subjektive Entscheidung. Erstmals wird die administrative Praxis der »Gleichwertigkeitsprüfung«, die jüngst durch »Anerkennungsgesetze« ausgeweitet wurde, methodologisch reflektiert untersucht. Die impliziten Konstruktionsmechanismen werden empirisch fundiert sichtbar gemacht: Bewertende und Bewertete eint und entzweit die Gewalt des kollektiven Besserwissens. Issued also in print. Mode of access: Internet via World Wide Web. In German. Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 29. Nov 2021) Foreign worker certification Germany History. Professional education Germany History. Vocational education Germany History. Arbeit. Arbeits- und Industriesoziologie. Beruf. Bildungsforschung. Bildungssoziologie. Globalisierung. Migration. Soziale Ungleichheit. Soziologie. SOCIAL SCIENCE / Sociology / General. bisacsh Educational Research. Globalization. Profession. Social Inequality. Sociology of Education. Sociology of Work and Industry. Sociology. Work. Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2015 9783110700985 Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE COMPLETE 2015 9783110439687 ZDB-23-DGG Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Social Sciences 2015 9783110438741 ZDB-23-DSW Title is part of eBook package: De Gruyter PP Plus eBook-Package 2015 9783110700992 Title is part of eBook package: De Gruyter transcript Complete eBook Package 2014-2016 9783110489842 ZDB-23-TGP print 9783837632927 https://doi.org/10.1515/9783839432921?locatt=mode:legacy https://www.degruyter.com/isbn/9783839432921 Cover https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783839432921/original |
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