Medienrhetorik des Fernsehens : : Begriffe und Konzepte / / Joachim Knape, Anne Ulrich.

How does the television persuade? What is its communicative potential? This volume takes a completely new rhetoric-theoretical view of the television medium, which does not inquire into the persuasiveness of individual programs or institutions, but rather the communicative structure of the medium. R...

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Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter EBOOK PACKAGE Complete Package 2014
VerfasserIn:
Place / Publishing House:Bielefeld : : transcript Verlag, , [2014]
©2014
Year of Publication:2014
Edition:1. Aufl.
Language:German
Series:Edition Medienwissenschaft ; 6
Online Access:
Physical Description:1 online resource (286 p.)
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Description
Other title:Frontmatter --
Vorwort --
Inhalt --
Einleitung --
1. Mediale Performanzdimension --
2. Textuelle Dimension --
3. Adressatenorientierte Dimension --
QUOTE --
REALITY TV --
UMSCHALTEN --
UNTERHALTUNG --
ZERSTREUUNG --
Backmatter
Summary:How does the television persuade? What is its communicative potential? This volume takes a completely new rhetoric-theoretical view of the television medium, which does not inquire into the persuasiveness of individual programs or institutions, but rather the communicative structure of the medium. Rhetoricians Joachim Knape and Anne Ulrich take up central concepts out of television science, discuss these from a rhetorical perspective, and construct a performance profile of the medium, which makes it possible to identify promising display and presentation techniques on TV. This allows at once a new concept of the medium and an overview of the theoretical concepts central to television.
Wodurch überzeugt das Fernsehen? Was ist sein kommunikatives Potential? Dieser Band wirft einen völlig neuen, rhetoriktheoretischen Blick auf das Medium Fernsehen, der nicht nach der Überzeugungskraft einzelner Sendungen oder Institutionen fragt, sondern nach der kommunikativen Struktur des Mediums. Die Rhetoriker Joachim Knape und Anne Ulrich greifen dafür zentrale Konzepte aus der »Fernsehwissenschaft« heraus, diskutieren diese aus rhetorischer Perspektive und entwerfen ein Leistungsprofil des Mediums, das es erlaubt, erfolgversprechende Darstellungs- und Präsentationstechniken im Fernsehen zu bestimmen. Dies ermöglicht eine Neukonzeption des Mediums und gleichzeitig einen Überblick über die zentralen theoretischen Begriffe zum Fernsehen.
Format:Mode of access: Internet via World Wide Web.
ISBN:9783839425879
9783110369526
9783110370416
9783111025223
9783110489842
9783110401226
DOI:10.1515/transcript.9783839425879?locatt=mode:legacy
Access:restricted access
Hierarchical level:Monograph
Statement of Responsibility: Joachim Knape, Anne Ulrich.