Amerikanische Fernsehserien der Gegenwart : : Perspektiven der American Studies und der Media Studies / / hrsg. von Heike Paul, Christoph Ernst.

»Lost«, »The Wire«, »Mad Men«, »Breaking Bad«, »True Blood« usw. - die amerikanischen Fernsehserien der Gegenwart sind thematisch und formal-ästhetisch facettenreich - und haben z.T. geradezu ikonischen Status. Doch was ist wirklich »neu« an den sogenannten »neuen Serien«? Inwiefern sind sie spezifi...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DG Plus eBook-Package 2015
MitwirkendeR:
HerausgeberIn:
Place / Publishing House:Bielefeld : : transcript Verlag, , [2015]
©2015
Year of Publication:2015
Edition:1. Aufl.
Language:German
Series:Film
Online Access:
Physical Description:1 online resource (348 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Table of Contents:
  • Frontmatter
  • Inhalt
  • Einleitung
  • Mr. White Breaks on through to the Other Side. Agency, Genre und die Repräsentation soziokultureller Dichotomien in Vince Gilligans Breaking Bad
  • »Whatever Happened, Happened«. Serial Character Constellation as Problem and Solution in Lost
  • Shakespeare's Wire
  • (Post-)Feminism and Gender Politics in Mad Men
  • Truth, Justice, and Contingency in The Good Wife
  • 30 Rock: Complexity, Metareferentiality and the Contemporary Quality Sitcom
  • Paranoia in Serie - Zur Strukturlogik von Ereignisnarrationen in der Fernsehserie Fringe
  • Verschwörung gegen Amerika. True Blood und die Politiken des Vampirs
  • »How Is It Possible That This Was Kept a Secret?« Representation, Realism, and ›Epistemic Panic‹ in The West Wing
  • Der mögliche Untergang der Republik. Zur Verschränkung von Möglichkeitsdenken und politischem Diskurs in der Historienserie Rome
  • Slices of Life - Killing and Seriality in Dexter
  • »Folge dem auteur!« Serielle und transmediale Autorenschaft am Beispiel von Joss Whedon
  • Verzeichnis der Autorinnen
  • Backmatter