Information Literacy: International Perspectives / / ed. by Jesús Lau.
Dieses Buch bietet eine umfassende Bestandsaufnahme der Tätigkeiten im Bereich der Informationskompetenz auf der ganzen Welt, insbesondere jedoch in Ländern, in denen keine entsprechende Literatur in englischer Sprache publiziert wurde. In diesen gesammelten Beiträgen, die Praxis und Theorie einbezi...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Backlist Complete English Language 2000-2014 PART1 |
---|---|
MitwirkendeR: | |
HerausgeberIn: | |
Place / Publishing House: | Berlin ;, Boston : : K. G. Saur, , [2008] ©2008 |
Year of Publication: | 2008 |
Language: | English |
Series: | IFLA Publications ,
131 |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (160 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Other title: | Frontmatter -- TABLE OF CONTENTS -- CHAPTER I DEFINING INFORMATION LITERACY IN THE 21ST -- CENTURY -- CHAPTER II 25 YEARS OF A CONTINUOUS NATIONAL -- POLICY: INFORMATION LITERACY NETWORKING IN HIGHER EDUCATION IN -- FRANCE -- CHAPTER III EMPOWERING PATIENTS THROUGH HEALTH -- INFORMATION LITERACY TRAINING -- CHAPTER IV BREAKING INTO UNEXPLORED TERRITORY: A -- CASE STUDY OF THE INFORMATION LITERACY INITIATIVE AT THE CAVE HILL -- CAMPUS OF THE UNIVERSITY OF THE WEST INDIES -- CHAPTER V IMPLEMENTING INFORMATION LITERACY -- EDUCATION FOR UNDERGRADUATE NURSING STUDENTS -- CHAPTER VI INFORMATION LITERACY, UNIVERSITIES, AND -- THE ACCESS TO INFORMATION -- CHAPTER VII ENABLING LIBRARY AND INFORMATION -- SKILLS: FOUNDATIONS FOR ENTERING STUDENTS -- CHAPTER VIII SUPPORTING INFORMATION LITERACY -- LEARNING IN FINNISH UNIVERSITIES … STANDARDS, PROJECTS, AND ONLINE -- EDUCATION -- Chapter IX LEARNING TO BE A STUDENT AT THE -- UNIVERSITY OF PARIS 8: AN INNOVATIVE EXAMPLE OF TEACHING INFORMATION -- LITERACY IN THE FIRST YEAR -- CHAPTER X INFORMATION LITERACY PROGRAMS FOR VIRTUAL -- MOBILITY |
---|---|
Summary: | Dieses Buch bietet eine umfassende Bestandsaufnahme der Tätigkeiten im Bereich der Informationskompetenz auf der ganzen Welt, insbesondere jedoch in Ländern, in denen keine entsprechende Literatur in englischer Sprache publiziert wurde. In diesen gesammelten Beiträgen, die Praxis und Theorie einbeziehen, berichten sachkundige Bibliothekare über ihre Bemühungen, Programme für Informationskompetenz zu entwickeln und einzuführen. Diese Publikation ist als ein Instrument der Bewertung für alle Formen der Informationskompetenz eine Pflichtlektüre für jeden, der an diesem Gebiet interessiert ist. This book provides a comprehensive update on the status of information literacy activities around the world, particularly from countries where no related literature in English has been published. In these collected papers, ranging from the practical to the theoretical, knowledgeable librarians report on their efforts to establish and develop information literacy programmes. A tool for evaluating all forms of information literacy, this publication is a must-read for anyone who shares an interest in this field. |
Format: | Mode of access: Internet via World Wide Web. |
ISBN: | 9783598440946 9783110238570 9783110620979 9783110620962 9783110636246 9783110212129 9783110212136 9783598441219 |
ISSN: | 0344-6891 ; |
DOI: | 10.1515/9783598440946 |
Access: | restricted access |
Hierarchical level: | Monograph |
Statement of Responsibility: | ed. by Jesús Lau. |