Grundlagen des Sportmanagements / / Marcel Fahrner.

In order to cope with today’s management tasks, executives in sports organizations need a rigorous understanding of sports-related management challenges and business issues. This book provides this material in a concise and compelling presentation.

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Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Business and Economics 2000 - 2014
VerfasserIn:
Place / Publishing House:München ;, Wien : : De Gruyter Oldenbourg, , [2014]
©2014
Year of Publication:2014
Edition:2. akt. Aufl.
Language:German
Online Access:
Physical Description:1 online resource (280 p.)
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Table of Contents:
  • Frontmatter
  • Vorwort zur 2. Auflage
  • Geleitwort zur 1. Auflage
  • Vorwort zur 1. Auflage
  • Inhaltsverzeichnis
  • 1. Einführung – Grundlagen des Sportmanagements
  • 2. Organisationskontexte des Sportmanagements
  • 3. Bedingungen und Spannungsfelder des Sportmanagements
  • 4. Staatliche Sportförderung – Finanzierung im Sport
  • 5. Verwertung medialer und werblicher Rechte im Spitzensport
  • 6. Zusammenfassung und Ausblick
  • Literatur
  • Index