Market Entry Strategies : : Internationalization Theories, Network Concepts and Cases of Asian firms: LG Electronics, Panasonic, Samsung, Sharp, Sony and TCL China / / Mario Glowik.
Im ersten Teil des Buches werden einschlägige Internationalisierungstheorien vorgestellt. Neben traditionellen Konzepten der Internationalisierung (z.B. Produktlebenszyklusansatz von Vernon, Uppsala Modell und Porter’s Diamant Ansatz) wird den moderneren Netzwerkansätzen (z.B. Systemansatz, New Vent...
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Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter Asian Studies Backlist (2000-2014) eBook Package |
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VerfasserIn: | |
Place / Publishing House: | Berlin ;, Boston : : Oldenbourg Wissenschaftsverlag, , [2010] ©2009 |
Year of Publication: | 2010 |
Language: | English |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (279 p.) |
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Table of Contents:
- Front Matter
- 2 Methodological Foundations of Research
- 3 Internationalization Theories
- 4 International Market Entry Strategies
- 5 Case Studies
- 6 Towards a Time-based Network Approach
- Back Matter