Fortgeschrittene Lernervarietäten : : Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung / / hrsg. von Maik Walter, Patrick Grommes.

Der Sammelband umfasst Beiträge, die sich mit dem sprachlichen Verhalten fortgeschrittener Lerner einer fremden Sprache beschäftigen. In der Zweitspracherwerbsforschung hat man sich in den letzten Jahrzehnten vornehmlich mit den frühen Stadien beschäftigt. Im Gegensatz zu den frühen Stadien ist das...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Superior document:Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Linguistics and Semiotics 2000 - 2014
MitwirkendeR:
HerausgeberIn:
Place / Publishing House:Tübingen : : Max Niemeyer Verlag, , [2008]
©2008
Year of Publication:2008
Language:German
Series:Linguistische Arbeiten , 520
Online Access:
Physical Description:1 online resource (207 p.)
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id 9783484970342
ctrlnum (DE-B1597)33954
(OCoLC)746602382
collection bib_alma
record_format marc
spelling Fortgeschrittene Lernervarietäten : Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung / hrsg. von Maik Walter, Patrick Grommes.
Tübingen : Max Niemeyer Verlag, [2008]
©2008
1 online resource (207 p.)
text txt rdacontent
computer c rdamedia
online resource cr rdacarrier
text file PDF rda
Linguistische Arbeiten , 0344-6727 ; 520
Frontmatter -- Inhalt -- Zum Geleit: Der fortgeschrittene Sprachenlernende -- im Blickpunkt -- Die Entdeckung des fortgeschrittenen Lerners in der -- Varietätenlinguistik -- 1. Fortgeschrittene Lernervarietäten: -- Zweitspracherwerbstheoretische Perspektiven -- Cross-linguistic comparability of advanced learner -- varieties – some methodological considerations -- Die Rolle des grammatischen Aspekts in der -- Ereignis-Enkodierung: Ein Vergleich zwischen tschechischen und -- russischen Lernern des Deutschen -- The Role of Grammatical Aspect in the Comprehension -- of Tense: Evidence from Advanced Learner Varieties L1 Italian – L2 -- German -- Der Erwerb eines komplexen morphologischen Systems -- in DaZ: Der Plural deutscher Substantive -- 2. Fortgeschrittene Lernervarietäten: -- Korpuslinguistische Perspektiven -- Mehrdeutigkeiten und Kategorisierung: Probleme bei -- der Annotation von Lernerkorpora -- Modality as Indicator of L2 Proficiency? A -- corpus-based investigation into advanced German interlanguage -- Argument Realisation, Information Status and -- Syntactic Weight … A Learner-Corpus Study of the Dative -- Alternation -- Phonology of advanced learners of German -- Backmatter
restricted access http://purl.org/coar/access_right/c_16ec online access with authorization star
Der Sammelband umfasst Beiträge, die sich mit dem sprachlichen Verhalten fortgeschrittener Lerner einer fremden Sprache beschäftigen. In der Zweitspracherwerbsforschung hat man sich in den letzten Jahrzehnten vornehmlich mit den frühen Stadien beschäftigt. Im Gegensatz zu den frühen Stadien ist das sprachliche Verhalten fortgeschrittener Lerner wesentlich schwieriger zu untersuchen, da ein Komplex ganz unterschiedlicher Faktoren dieses Verhalten bestimmt. Durch die in den letzten Jahren viel diskutierten korpuslinguistischen Methoden können Gesetzmäßigkeiten des sprachlichen Verhaltens präzise beschrieben werden.
This collected volume presents papers dealing with the language behaviour of advanced learners of a foreign language. In recent decades, research into second language acquisition has concerned itself principally with the early stages. In contrast to these early stages, the language behaviour of advanced learners is far more difficult to analyse, as this behaviour is determined by a complex of widely differing factors. Using the methods developed by corpus linguistics which have been the subject of much discussion in recent years, it is possible to furnish a precise description of the regularities of the behaviour.
Issued also in print.
Mode of access: Internet via World Wide Web.
In German.
Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 28. Feb 2023)
Grammar, Comparative and general.
Language acquisition.
Language and languages Study and teaching.
Korpuslinguistik, Spracherwerb, Lernerkorpora.
Lernerkorpora.
Spracherwerb.
LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General. bisacsh
Corpus Linguistics, Language Acquisition,.
Bongartz, Christiane, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Callies, Marcus, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Grommes, Patrick, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Grommes, Patrick, editor. edt http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt
Gut, Ulrike, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Lüdeling, Anke, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Maden-Weinberger, Ursula, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Mukherjee, Joybrato, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Sahonenko, Natascha, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Schmiedtová, Barbara, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Schumacher, Nicole, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Szczesniak, Konrad, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Walter, Maik, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Walter, Maik, editor. edt http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt
Wegener, Heide, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb
Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Linguistics and Semiotics 2000 - 2014 9783110636970 ZDB-23-DLS
Title is part of eBook package: De Gruyter E-BOOK GESAMTPAKET / COMPLETE PACKAGE 2008 9783110212129 ZDB-23-DGG
Title is part of eBook package: De Gruyter E-BOOK PAKET LINGUISTIK UND LITERATURWISSENSCHAFT 2008 9783110209457 ZDB-23-DGA
print 9783484305205
https://doi.org/10.1515/9783484970342
https://www.degruyter.com/isbn/9783484970342
Cover https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783484970342/original
language German
format eBook
author2 Bongartz, Christiane,
Bongartz, Christiane,
Callies, Marcus,
Callies, Marcus,
Grommes, Patrick,
Grommes, Patrick,
Grommes, Patrick,
Grommes, Patrick,
Gut, Ulrike,
Gut, Ulrike,
Lüdeling, Anke,
Lüdeling, Anke,
Maden-Weinberger, Ursula,
Maden-Weinberger, Ursula,
Mukherjee, Joybrato,
Mukherjee, Joybrato,
Sahonenko, Natascha,
Sahonenko, Natascha,
Schmiedtová, Barbara,
Schmiedtová, Barbara,
Schumacher, Nicole,
Schumacher, Nicole,
Szczesniak, Konrad,
Szczesniak, Konrad,
Walter, Maik,
Walter, Maik,
Walter, Maik,
Walter, Maik,
Wegener, Heide,
Wegener, Heide,
author_facet Bongartz, Christiane,
Bongartz, Christiane,
Callies, Marcus,
Callies, Marcus,
Grommes, Patrick,
Grommes, Patrick,
Grommes, Patrick,
Grommes, Patrick,
Gut, Ulrike,
Gut, Ulrike,
Lüdeling, Anke,
Lüdeling, Anke,
Maden-Weinberger, Ursula,
Maden-Weinberger, Ursula,
Mukherjee, Joybrato,
Mukherjee, Joybrato,
Sahonenko, Natascha,
Sahonenko, Natascha,
Schmiedtová, Barbara,
Schmiedtová, Barbara,
Schumacher, Nicole,
Schumacher, Nicole,
Szczesniak, Konrad,
Szczesniak, Konrad,
Walter, Maik,
Walter, Maik,
Walter, Maik,
Walter, Maik,
Wegener, Heide,
Wegener, Heide,
author2_variant c b cb
c b cb
m c mc
m c mc
p g pg
p g pg
p g pg
p g pg
u g ug
u g ug
a l al
a l al
u m w umw
u m w umw
j m jm
j m jm
n s ns
n s ns
b s bs
b s bs
n s ns
n s ns
k s ks
k s ks
m w mw
m w mw
m w mw
m w mw
h w hw
h w hw
author2_role MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
HerausgeberIn
HerausgeberIn
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
MitwirkendeR
HerausgeberIn
HerausgeberIn
MitwirkendeR
MitwirkendeR
author_sort Bongartz, Christiane,
title Fortgeschrittene Lernervarietäten : Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung /
spellingShingle Fortgeschrittene Lernervarietäten : Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung /
Linguistische Arbeiten ,
Frontmatter --
Inhalt --
Zum Geleit: Der fortgeschrittene Sprachenlernende --
im Blickpunkt --
Die Entdeckung des fortgeschrittenen Lerners in der --
Varietätenlinguistik --
1. Fortgeschrittene Lernervarietäten: --
Zweitspracherwerbstheoretische Perspektiven --
Cross-linguistic comparability of advanced learner --
varieties – some methodological considerations --
Die Rolle des grammatischen Aspekts in der --
Ereignis-Enkodierung: Ein Vergleich zwischen tschechischen und --
russischen Lernern des Deutschen --
The Role of Grammatical Aspect in the Comprehension --
of Tense: Evidence from Advanced Learner Varieties L1 Italian – L2 --
German --
Der Erwerb eines komplexen morphologischen Systems --
in DaZ: Der Plural deutscher Substantive --
2. Fortgeschrittene Lernervarietäten: --
Korpuslinguistische Perspektiven --
Mehrdeutigkeiten und Kategorisierung: Probleme bei --
der Annotation von Lernerkorpora --
Modality as Indicator of L2 Proficiency? A --
corpus-based investigation into advanced German interlanguage --
Argument Realisation, Information Status and --
Syntactic Weight … A Learner-Corpus Study of the Dative --
Alternation --
Phonology of advanced learners of German --
Backmatter
title_sub Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung /
title_full Fortgeschrittene Lernervarietäten : Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung / hrsg. von Maik Walter, Patrick Grommes.
title_fullStr Fortgeschrittene Lernervarietäten : Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung / hrsg. von Maik Walter, Patrick Grommes.
title_full_unstemmed Fortgeschrittene Lernervarietäten : Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung / hrsg. von Maik Walter, Patrick Grommes.
title_auth Fortgeschrittene Lernervarietäten : Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung /
title_alt Frontmatter --
Inhalt --
Zum Geleit: Der fortgeschrittene Sprachenlernende --
im Blickpunkt --
Die Entdeckung des fortgeschrittenen Lerners in der --
Varietätenlinguistik --
1. Fortgeschrittene Lernervarietäten: --
Zweitspracherwerbstheoretische Perspektiven --
Cross-linguistic comparability of advanced learner --
varieties – some methodological considerations --
Die Rolle des grammatischen Aspekts in der --
Ereignis-Enkodierung: Ein Vergleich zwischen tschechischen und --
russischen Lernern des Deutschen --
The Role of Grammatical Aspect in the Comprehension --
of Tense: Evidence from Advanced Learner Varieties L1 Italian – L2 --
German --
Der Erwerb eines komplexen morphologischen Systems --
in DaZ: Der Plural deutscher Substantive --
2. Fortgeschrittene Lernervarietäten: --
Korpuslinguistische Perspektiven --
Mehrdeutigkeiten und Kategorisierung: Probleme bei --
der Annotation von Lernerkorpora --
Modality as Indicator of L2 Proficiency? A --
corpus-based investigation into advanced German interlanguage --
Argument Realisation, Information Status and --
Syntactic Weight … A Learner-Corpus Study of the Dative --
Alternation --
Phonology of advanced learners of German --
Backmatter
title_new Fortgeschrittene Lernervarietäten :
title_sort fortgeschrittene lernervarietäten : korpuslinguistik und zweitsprachenerwerbsforschung /
series Linguistische Arbeiten ,
series2 Linguistische Arbeiten ,
publisher Max Niemeyer Verlag,
publishDate 2008
physical 1 online resource (207 p.)
Issued also in print.
contents Frontmatter --
Inhalt --
Zum Geleit: Der fortgeschrittene Sprachenlernende --
im Blickpunkt --
Die Entdeckung des fortgeschrittenen Lerners in der --
Varietätenlinguistik --
1. Fortgeschrittene Lernervarietäten: --
Zweitspracherwerbstheoretische Perspektiven --
Cross-linguistic comparability of advanced learner --
varieties – some methodological considerations --
Die Rolle des grammatischen Aspekts in der --
Ereignis-Enkodierung: Ein Vergleich zwischen tschechischen und --
russischen Lernern des Deutschen --
The Role of Grammatical Aspect in the Comprehension --
of Tense: Evidence from Advanced Learner Varieties L1 Italian – L2 --
German --
Der Erwerb eines komplexen morphologischen Systems --
in DaZ: Der Plural deutscher Substantive --
2. Fortgeschrittene Lernervarietäten: --
Korpuslinguistische Perspektiven --
Mehrdeutigkeiten und Kategorisierung: Probleme bei --
der Annotation von Lernerkorpora --
Modality as Indicator of L2 Proficiency? A --
corpus-based investigation into advanced German interlanguage --
Argument Realisation, Information Status and --
Syntactic Weight … A Learner-Corpus Study of the Dative --
Alternation --
Phonology of advanced learners of German --
Backmatter
isbn 9783484970342
9783110636970
9783110212129
9783110209457
9783484305205
issn 0344-6727 ;
callnumber-first P - Language and Literature
callnumber-subject P - Philology and Linguistics
callnumber-label P53
callnumber-sort P 253
url https://doi.org/10.1515/9783484970342
https://www.degruyter.com/isbn/9783484970342
https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783484970342/original
illustrated Not Illustrated
dewey-hundreds 400 - Language
dewey-tens 410 - Linguistics
dewey-ones 418 - Standard usage & applied linguistics
dewey-full 418.0071
dewey-sort 3418.0071
dewey-raw 418.0071
dewey-search 418.0071
doi_str_mv 10.1515/9783484970342
oclc_num 746602382
work_keys_str_mv AT bongartzchristiane fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung
AT calliesmarcus fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung
AT grommespatrick fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung
AT gutulrike fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung
AT ludelinganke fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung
AT madenweinbergerursula fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung
AT mukherjeejoybrato fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung
AT sahonenkonatascha fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung
AT schmiedtovabarbara fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung
AT schumachernicole fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung
AT szczesniakkonrad fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung
AT waltermaik fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung
AT wegenerheide fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung
status_str n
ids_txt_mv (DE-B1597)33954
(OCoLC)746602382
carrierType_str_mv cr
hierarchy_parent_title Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Linguistics and Semiotics 2000 - 2014
Title is part of eBook package: De Gruyter E-BOOK GESAMTPAKET / COMPLETE PACKAGE 2008
Title is part of eBook package: De Gruyter E-BOOK PAKET LINGUISTIK UND LITERATURWISSENSCHAFT 2008
is_hierarchy_title Fortgeschrittene Lernervarietäten : Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung /
container_title Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Linguistics and Semiotics 2000 - 2014
author2_original_writing_str_mv noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
noLinkedField
_version_ 1806145614515273728
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>06835nam a22009255i 4500</leader><controlfield tag="001">9783484970342</controlfield><controlfield tag="003">DE-B1597</controlfield><controlfield tag="005">20230228020105.0</controlfield><controlfield tag="006">m|||||o||d||||||||</controlfield><controlfield tag="007">cr || ||||||||</controlfield><controlfield tag="008">230228t20082008gw fo d z ger d</controlfield><datafield tag="019" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)979760446</subfield></datafield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783484970342</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783484970342</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)33954</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)746602382</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1597</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="c">DE-B1597</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">gw</subfield><subfield code="c">DE</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">P53</subfield></datafield><datafield tag="072" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">LAN009000</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2="4"><subfield code="a">418.0071</subfield><subfield code="2">22</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">Fortgeschrittene Lernervarietäten :</subfield><subfield code="b">Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung /</subfield><subfield code="c">hrsg. von Maik Walter, Patrick Grommes.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Tübingen : </subfield><subfield code="b">Max Niemeyer Verlag, </subfield><subfield code="c">[2008]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2008</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (207 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="347" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text file</subfield><subfield code="b">PDF</subfield><subfield code="2">rda</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Linguistische Arbeiten ,</subfield><subfield code="x">0344-6727 ;</subfield><subfield code="v">520</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2="0"><subfield code="t">Frontmatter -- </subfield><subfield code="t">Inhalt -- </subfield><subfield code="t">Zum Geleit: Der fortgeschrittene Sprachenlernende -- </subfield><subfield code="t">im Blickpunkt -- </subfield><subfield code="t">Die Entdeckung des fortgeschrittenen Lerners in der -- </subfield><subfield code="t">Varietätenlinguistik -- </subfield><subfield code="t">1. Fortgeschrittene Lernervarietäten: -- </subfield><subfield code="t">Zweitspracherwerbstheoretische Perspektiven -- </subfield><subfield code="t">Cross-linguistic comparability of advanced learner -- </subfield><subfield code="t">varieties – some methodological considerations -- </subfield><subfield code="t">Die Rolle des grammatischen Aspekts in der -- </subfield><subfield code="t">Ereignis-Enkodierung: Ein Vergleich zwischen tschechischen und -- </subfield><subfield code="t">russischen Lernern des Deutschen -- </subfield><subfield code="t">The Role of Grammatical Aspect in the Comprehension -- </subfield><subfield code="t">of Tense: Evidence from Advanced Learner Varieties L1 Italian – L2 -- </subfield><subfield code="t">German -- </subfield><subfield code="t">Der Erwerb eines komplexen morphologischen Systems -- </subfield><subfield code="t">in DaZ: Der Plural deutscher Substantive -- </subfield><subfield code="t">2. Fortgeschrittene Lernervarietäten: -- </subfield><subfield code="t">Korpuslinguistische Perspektiven -- </subfield><subfield code="t">Mehrdeutigkeiten und Kategorisierung: Probleme bei -- </subfield><subfield code="t">der Annotation von Lernerkorpora -- </subfield><subfield code="t">Modality as Indicator of L2 Proficiency? A -- </subfield><subfield code="t">corpus-based investigation into advanced German interlanguage -- </subfield><subfield code="t">Argument Realisation, Information Status and -- </subfield><subfield code="t">Syntactic Weight … A Learner-Corpus Study of the Dative -- </subfield><subfield code="t">Alternation -- </subfield><subfield code="t">Phonology of advanced learners of German -- </subfield><subfield code="t">Backmatter</subfield></datafield><datafield tag="506" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">restricted access</subfield><subfield code="u">http://purl.org/coar/access_right/c_16ec</subfield><subfield code="f">online access with authorization</subfield><subfield code="2">star</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Der Sammelband umfasst Beiträge, die sich mit dem sprachlichen Verhalten fortgeschrittener Lerner einer fremden Sprache beschäftigen. In der Zweitspracherwerbsforschung hat man sich in den letzten Jahrzehnten vornehmlich mit den frühen Stadien beschäftigt. Im Gegensatz zu den frühen Stadien ist das sprachliche Verhalten fortgeschrittener Lerner wesentlich schwieriger zu untersuchen, da ein Komplex ganz unterschiedlicher Faktoren dieses Verhalten bestimmt. Durch die in den letzten Jahren viel diskutierten korpuslinguistischen Methoden können Gesetzmäßigkeiten des sprachlichen Verhaltens präzise beschrieben werden.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">This collected volume presents papers dealing with the language behaviour of advanced learners of a foreign language. In recent decades, research into second language acquisition has concerned itself principally with the early stages. In contrast to these early stages, the language behaviour of advanced learners is far more difficult to analyse, as this behaviour is determined by a complex of widely differing factors. Using the methods developed by corpus linguistics which have been the subject of much discussion in recent years, it is possible to furnish a precise description of the regularities of the behaviour.</subfield></datafield><datafield tag="530" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Issued also in print.</subfield></datafield><datafield tag="538" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mode of access: Internet via World Wide Web.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 28. Feb 2023)</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Grammar, Comparative and general.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Language acquisition.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Language and languages</subfield><subfield code="x">Study and teaching.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Korpuslinguistik, Spracherwerb, Lernerkorpora.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Lernerkorpora.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Spracherwerb.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">LANGUAGE ARTS &amp; DISCIPLINES / Linguistics / General.</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Corpus Linguistics, Language Acquisition,.</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Bongartz, Christiane, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Callies, Marcus, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Grommes, Patrick, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Grommes, Patrick, </subfield><subfield code="e">editor.</subfield><subfield code="4">edt</subfield><subfield code="4">http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Gut, Ulrike, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Lüdeling, Anke, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Maden-Weinberger, Ursula, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Mukherjee, Joybrato, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Sahonenko, Natascha, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Schmiedtová, Barbara, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Schumacher, Nicole, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Szczesniak, Konrad, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Walter, Maik, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Walter, Maik, </subfield><subfield code="e">editor.</subfield><subfield code="4">edt</subfield><subfield code="4">http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Wegener, Heide, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">DGBA Linguistics and Semiotics 2000 - 2014</subfield><subfield code="z">9783110636970</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DLS</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">E-BOOK GESAMTPAKET / COMPLETE PACKAGE 2008</subfield><subfield code="z">9783110212129</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DGG</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">E-BOOK PAKET LINGUISTIK UND LITERATURWISSENSCHAFT 2008</subfield><subfield code="z">9783110209457</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DGA</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2=" "><subfield code="c">print</subfield><subfield code="z">9783484305205</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783484970342</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://www.degruyter.com/isbn/9783484970342</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="3">Cover</subfield><subfield code="u">https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783484970342/original</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_BACKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_CL_LS</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_DGALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_EBKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_SSHALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV-deGruyter-alles</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA11SSHE</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA5EBK</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DGA</subfield><subfield code="b">2008</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="b">2008</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DLS</subfield><subfield code="c">2000</subfield><subfield code="d">2014</subfield></datafield></record></collection>