Fortgeschrittene Lernervarietäten : : Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung / / hrsg. von Maik Walter, Patrick Grommes.
Der Sammelband umfasst Beiträge, die sich mit dem sprachlichen Verhalten fortgeschrittener Lerner einer fremden Sprache beschäftigen. In der Zweitspracherwerbsforschung hat man sich in den letzten Jahrzehnten vornehmlich mit den frühen Stadien beschäftigt. Im Gegensatz zu den frühen Stadien ist das...
Saved in:
Superior document: | Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Linguistics and Semiotics 2000 - 2014 |
---|---|
MitwirkendeR: | |
HerausgeberIn: | |
Place / Publishing House: | Tübingen : : Max Niemeyer Verlag, , [2008] ©2008 |
Year of Publication: | 2008 |
Language: | German |
Series: | Linguistische Arbeiten ,
520 |
Online Access: | |
Physical Description: | 1 online resource (207 p.) |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
9783484970342 |
---|---|
ctrlnum |
(DE-B1597)33954 (OCoLC)746602382 |
collection |
bib_alma |
record_format |
marc |
spelling |
Fortgeschrittene Lernervarietäten : Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung / hrsg. von Maik Walter, Patrick Grommes. Tübingen : Max Niemeyer Verlag, [2008] ©2008 1 online resource (207 p.) text txt rdacontent computer c rdamedia online resource cr rdacarrier text file PDF rda Linguistische Arbeiten , 0344-6727 ; 520 Frontmatter -- Inhalt -- Zum Geleit: Der fortgeschrittene Sprachenlernende -- im Blickpunkt -- Die Entdeckung des fortgeschrittenen Lerners in der -- Varietätenlinguistik -- 1. Fortgeschrittene Lernervarietäten: -- Zweitspracherwerbstheoretische Perspektiven -- Cross-linguistic comparability of advanced learner -- varieties – some methodological considerations -- Die Rolle des grammatischen Aspekts in der -- Ereignis-Enkodierung: Ein Vergleich zwischen tschechischen und -- russischen Lernern des Deutschen -- The Role of Grammatical Aspect in the Comprehension -- of Tense: Evidence from Advanced Learner Varieties L1 Italian – L2 -- German -- Der Erwerb eines komplexen morphologischen Systems -- in DaZ: Der Plural deutscher Substantive -- 2. Fortgeschrittene Lernervarietäten: -- Korpuslinguistische Perspektiven -- Mehrdeutigkeiten und Kategorisierung: Probleme bei -- der Annotation von Lernerkorpora -- Modality as Indicator of L2 Proficiency? A -- corpus-based investigation into advanced German interlanguage -- Argument Realisation, Information Status and -- Syntactic Weight … A Learner-Corpus Study of the Dative -- Alternation -- Phonology of advanced learners of German -- Backmatter restricted access http://purl.org/coar/access_right/c_16ec online access with authorization star Der Sammelband umfasst Beiträge, die sich mit dem sprachlichen Verhalten fortgeschrittener Lerner einer fremden Sprache beschäftigen. In der Zweitspracherwerbsforschung hat man sich in den letzten Jahrzehnten vornehmlich mit den frühen Stadien beschäftigt. Im Gegensatz zu den frühen Stadien ist das sprachliche Verhalten fortgeschrittener Lerner wesentlich schwieriger zu untersuchen, da ein Komplex ganz unterschiedlicher Faktoren dieses Verhalten bestimmt. Durch die in den letzten Jahren viel diskutierten korpuslinguistischen Methoden können Gesetzmäßigkeiten des sprachlichen Verhaltens präzise beschrieben werden. This collected volume presents papers dealing with the language behaviour of advanced learners of a foreign language. In recent decades, research into second language acquisition has concerned itself principally with the early stages. In contrast to these early stages, the language behaviour of advanced learners is far more difficult to analyse, as this behaviour is determined by a complex of widely differing factors. Using the methods developed by corpus linguistics which have been the subject of much discussion in recent years, it is possible to furnish a precise description of the regularities of the behaviour. Issued also in print. Mode of access: Internet via World Wide Web. In German. Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 28. Feb 2023) Grammar, Comparative and general. Language acquisition. Language and languages Study and teaching. Korpuslinguistik, Spracherwerb, Lernerkorpora. Lernerkorpora. Spracherwerb. LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General. bisacsh Corpus Linguistics, Language Acquisition,. Bongartz, Christiane, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Callies, Marcus, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Grommes, Patrick, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Grommes, Patrick, editor. edt http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt Gut, Ulrike, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Lüdeling, Anke, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Maden-Weinberger, Ursula, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Mukherjee, Joybrato, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Sahonenko, Natascha, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Schmiedtová, Barbara, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Schumacher, Nicole, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Szczesniak, Konrad, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Walter, Maik, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Walter, Maik, editor. edt http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt Wegener, Heide, contributor. ctb https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Linguistics and Semiotics 2000 - 2014 9783110636970 ZDB-23-DLS Title is part of eBook package: De Gruyter E-BOOK GESAMTPAKET / COMPLETE PACKAGE 2008 9783110212129 ZDB-23-DGG Title is part of eBook package: De Gruyter E-BOOK PAKET LINGUISTIK UND LITERATURWISSENSCHAFT 2008 9783110209457 ZDB-23-DGA print 9783484305205 https://doi.org/10.1515/9783484970342 https://www.degruyter.com/isbn/9783484970342 Cover https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783484970342/original |
language |
German |
format |
eBook |
author2 |
Bongartz, Christiane, Bongartz, Christiane, Callies, Marcus, Callies, Marcus, Grommes, Patrick, Grommes, Patrick, Grommes, Patrick, Grommes, Patrick, Gut, Ulrike, Gut, Ulrike, Lüdeling, Anke, Lüdeling, Anke, Maden-Weinberger, Ursula, Maden-Weinberger, Ursula, Mukherjee, Joybrato, Mukherjee, Joybrato, Sahonenko, Natascha, Sahonenko, Natascha, Schmiedtová, Barbara, Schmiedtová, Barbara, Schumacher, Nicole, Schumacher, Nicole, Szczesniak, Konrad, Szczesniak, Konrad, Walter, Maik, Walter, Maik, Walter, Maik, Walter, Maik, Wegener, Heide, Wegener, Heide, |
author_facet |
Bongartz, Christiane, Bongartz, Christiane, Callies, Marcus, Callies, Marcus, Grommes, Patrick, Grommes, Patrick, Grommes, Patrick, Grommes, Patrick, Gut, Ulrike, Gut, Ulrike, Lüdeling, Anke, Lüdeling, Anke, Maden-Weinberger, Ursula, Maden-Weinberger, Ursula, Mukherjee, Joybrato, Mukherjee, Joybrato, Sahonenko, Natascha, Sahonenko, Natascha, Schmiedtová, Barbara, Schmiedtová, Barbara, Schumacher, Nicole, Schumacher, Nicole, Szczesniak, Konrad, Szczesniak, Konrad, Walter, Maik, Walter, Maik, Walter, Maik, Walter, Maik, Wegener, Heide, Wegener, Heide, |
author2_variant |
c b cb c b cb m c mc m c mc p g pg p g pg p g pg p g pg u g ug u g ug a l al a l al u m w umw u m w umw j m jm j m jm n s ns n s ns b s bs b s bs n s ns n s ns k s ks k s ks m w mw m w mw m w mw m w mw h w hw h w hw |
author2_role |
MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR HerausgeberIn HerausgeberIn MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR MitwirkendeR HerausgeberIn HerausgeberIn MitwirkendeR MitwirkendeR |
author_sort |
Bongartz, Christiane, |
title |
Fortgeschrittene Lernervarietäten : Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung / |
spellingShingle |
Fortgeschrittene Lernervarietäten : Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung / Linguistische Arbeiten , Frontmatter -- Inhalt -- Zum Geleit: Der fortgeschrittene Sprachenlernende -- im Blickpunkt -- Die Entdeckung des fortgeschrittenen Lerners in der -- Varietätenlinguistik -- 1. Fortgeschrittene Lernervarietäten: -- Zweitspracherwerbstheoretische Perspektiven -- Cross-linguistic comparability of advanced learner -- varieties – some methodological considerations -- Die Rolle des grammatischen Aspekts in der -- Ereignis-Enkodierung: Ein Vergleich zwischen tschechischen und -- russischen Lernern des Deutschen -- The Role of Grammatical Aspect in the Comprehension -- of Tense: Evidence from Advanced Learner Varieties L1 Italian – L2 -- German -- Der Erwerb eines komplexen morphologischen Systems -- in DaZ: Der Plural deutscher Substantive -- 2. Fortgeschrittene Lernervarietäten: -- Korpuslinguistische Perspektiven -- Mehrdeutigkeiten und Kategorisierung: Probleme bei -- der Annotation von Lernerkorpora -- Modality as Indicator of L2 Proficiency? A -- corpus-based investigation into advanced German interlanguage -- Argument Realisation, Information Status and -- Syntactic Weight … A Learner-Corpus Study of the Dative -- Alternation -- Phonology of advanced learners of German -- Backmatter |
title_sub |
Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung / |
title_full |
Fortgeschrittene Lernervarietäten : Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung / hrsg. von Maik Walter, Patrick Grommes. |
title_fullStr |
Fortgeschrittene Lernervarietäten : Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung / hrsg. von Maik Walter, Patrick Grommes. |
title_full_unstemmed |
Fortgeschrittene Lernervarietäten : Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung / hrsg. von Maik Walter, Patrick Grommes. |
title_auth |
Fortgeschrittene Lernervarietäten : Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung / |
title_alt |
Frontmatter -- Inhalt -- Zum Geleit: Der fortgeschrittene Sprachenlernende -- im Blickpunkt -- Die Entdeckung des fortgeschrittenen Lerners in der -- Varietätenlinguistik -- 1. Fortgeschrittene Lernervarietäten: -- Zweitspracherwerbstheoretische Perspektiven -- Cross-linguistic comparability of advanced learner -- varieties – some methodological considerations -- Die Rolle des grammatischen Aspekts in der -- Ereignis-Enkodierung: Ein Vergleich zwischen tschechischen und -- russischen Lernern des Deutschen -- The Role of Grammatical Aspect in the Comprehension -- of Tense: Evidence from Advanced Learner Varieties L1 Italian – L2 -- German -- Der Erwerb eines komplexen morphologischen Systems -- in DaZ: Der Plural deutscher Substantive -- 2. Fortgeschrittene Lernervarietäten: -- Korpuslinguistische Perspektiven -- Mehrdeutigkeiten und Kategorisierung: Probleme bei -- der Annotation von Lernerkorpora -- Modality as Indicator of L2 Proficiency? A -- corpus-based investigation into advanced German interlanguage -- Argument Realisation, Information Status and -- Syntactic Weight … A Learner-Corpus Study of the Dative -- Alternation -- Phonology of advanced learners of German -- Backmatter |
title_new |
Fortgeschrittene Lernervarietäten : |
title_sort |
fortgeschrittene lernervarietäten : korpuslinguistik und zweitsprachenerwerbsforschung / |
series |
Linguistische Arbeiten , |
series2 |
Linguistische Arbeiten , |
publisher |
Max Niemeyer Verlag, |
publishDate |
2008 |
physical |
1 online resource (207 p.) Issued also in print. |
contents |
Frontmatter -- Inhalt -- Zum Geleit: Der fortgeschrittene Sprachenlernende -- im Blickpunkt -- Die Entdeckung des fortgeschrittenen Lerners in der -- Varietätenlinguistik -- 1. Fortgeschrittene Lernervarietäten: -- Zweitspracherwerbstheoretische Perspektiven -- Cross-linguistic comparability of advanced learner -- varieties – some methodological considerations -- Die Rolle des grammatischen Aspekts in der -- Ereignis-Enkodierung: Ein Vergleich zwischen tschechischen und -- russischen Lernern des Deutschen -- The Role of Grammatical Aspect in the Comprehension -- of Tense: Evidence from Advanced Learner Varieties L1 Italian – L2 -- German -- Der Erwerb eines komplexen morphologischen Systems -- in DaZ: Der Plural deutscher Substantive -- 2. Fortgeschrittene Lernervarietäten: -- Korpuslinguistische Perspektiven -- Mehrdeutigkeiten und Kategorisierung: Probleme bei -- der Annotation von Lernerkorpora -- Modality as Indicator of L2 Proficiency? A -- corpus-based investigation into advanced German interlanguage -- Argument Realisation, Information Status and -- Syntactic Weight … A Learner-Corpus Study of the Dative -- Alternation -- Phonology of advanced learners of German -- Backmatter |
isbn |
9783484970342 9783110636970 9783110212129 9783110209457 9783484305205 |
issn |
0344-6727 ; |
callnumber-first |
P - Language and Literature |
callnumber-subject |
P - Philology and Linguistics |
callnumber-label |
P53 |
callnumber-sort |
P 253 |
url |
https://doi.org/10.1515/9783484970342 https://www.degruyter.com/isbn/9783484970342 https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783484970342/original |
illustrated |
Not Illustrated |
dewey-hundreds |
400 - Language |
dewey-tens |
410 - Linguistics |
dewey-ones |
418 - Standard usage & applied linguistics |
dewey-full |
418.0071 |
dewey-sort |
3418.0071 |
dewey-raw |
418.0071 |
dewey-search |
418.0071 |
doi_str_mv |
10.1515/9783484970342 |
oclc_num |
746602382 |
work_keys_str_mv |
AT bongartzchristiane fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung AT calliesmarcus fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung AT grommespatrick fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung AT gutulrike fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung AT ludelinganke fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung AT madenweinbergerursula fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung AT mukherjeejoybrato fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung AT sahonenkonatascha fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung AT schmiedtovabarbara fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung AT schumachernicole fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung AT szczesniakkonrad fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung AT waltermaik fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung AT wegenerheide fortgeschrittenelernervarietatenkorpuslinguistikundzweitsprachenerwerbsforschung |
status_str |
n |
ids_txt_mv |
(DE-B1597)33954 (OCoLC)746602382 |
carrierType_str_mv |
cr |
hierarchy_parent_title |
Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Linguistics and Semiotics 2000 - 2014 Title is part of eBook package: De Gruyter E-BOOK GESAMTPAKET / COMPLETE PACKAGE 2008 Title is part of eBook package: De Gruyter E-BOOK PAKET LINGUISTIK UND LITERATURWISSENSCHAFT 2008 |
is_hierarchy_title |
Fortgeschrittene Lernervarietäten : Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung / |
container_title |
Title is part of eBook package: De Gruyter DGBA Linguistics and Semiotics 2000 - 2014 |
author2_original_writing_str_mv |
noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField noLinkedField |
_version_ |
1806145614515273728 |
fullrecord |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>06835nam a22009255i 4500</leader><controlfield tag="001">9783484970342</controlfield><controlfield tag="003">DE-B1597</controlfield><controlfield tag="005">20230228020105.0</controlfield><controlfield tag="006">m|||||o||d||||||||</controlfield><controlfield tag="007">cr || ||||||||</controlfield><controlfield tag="008">230228t20082008gw fo d z ger d</controlfield><datafield tag="019" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)979760446</subfield></datafield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783484970342</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.1515/9783484970342</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-B1597)33954</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)746602382</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-B1597</subfield><subfield code="b">eng</subfield><subfield code="c">DE-B1597</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">gw</subfield><subfield code="c">DE</subfield></datafield><datafield tag="050" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">P53</subfield></datafield><datafield tag="072" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">LAN009000</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="082" ind1="0" ind2="4"><subfield code="a">418.0071</subfield><subfield code="2">22</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">Fortgeschrittene Lernervarietäten :</subfield><subfield code="b">Korpuslinguistik und Zweitsprachenerwerbsforschung /</subfield><subfield code="c">hrsg. von Maik Walter, Patrick Grommes.</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Tübingen : </subfield><subfield code="b">Max Niemeyer Verlag, </subfield><subfield code="c">[2008]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">©2008</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 online resource (207 p.)</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text</subfield><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">computer</subfield><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">online resource</subfield><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="347" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">text file</subfield><subfield code="b">PDF</subfield><subfield code="2">rda</subfield></datafield><datafield tag="490" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Linguistische Arbeiten ,</subfield><subfield code="x">0344-6727 ;</subfield><subfield code="v">520</subfield></datafield><datafield tag="505" ind1="0" ind2="0"><subfield code="t">Frontmatter -- </subfield><subfield code="t">Inhalt -- </subfield><subfield code="t">Zum Geleit: Der fortgeschrittene Sprachenlernende -- </subfield><subfield code="t">im Blickpunkt -- </subfield><subfield code="t">Die Entdeckung des fortgeschrittenen Lerners in der -- </subfield><subfield code="t">Varietätenlinguistik -- </subfield><subfield code="t">1. Fortgeschrittene Lernervarietäten: -- </subfield><subfield code="t">Zweitspracherwerbstheoretische Perspektiven -- </subfield><subfield code="t">Cross-linguistic comparability of advanced learner -- </subfield><subfield code="t">varieties – some methodological considerations -- </subfield><subfield code="t">Die Rolle des grammatischen Aspekts in der -- </subfield><subfield code="t">Ereignis-Enkodierung: Ein Vergleich zwischen tschechischen und -- </subfield><subfield code="t">russischen Lernern des Deutschen -- </subfield><subfield code="t">The Role of Grammatical Aspect in the Comprehension -- </subfield><subfield code="t">of Tense: Evidence from Advanced Learner Varieties L1 Italian – L2 -- </subfield><subfield code="t">German -- </subfield><subfield code="t">Der Erwerb eines komplexen morphologischen Systems -- </subfield><subfield code="t">in DaZ: Der Plural deutscher Substantive -- </subfield><subfield code="t">2. Fortgeschrittene Lernervarietäten: -- </subfield><subfield code="t">Korpuslinguistische Perspektiven -- </subfield><subfield code="t">Mehrdeutigkeiten und Kategorisierung: Probleme bei -- </subfield><subfield code="t">der Annotation von Lernerkorpora -- </subfield><subfield code="t">Modality as Indicator of L2 Proficiency? A -- </subfield><subfield code="t">corpus-based investigation into advanced German interlanguage -- </subfield><subfield code="t">Argument Realisation, Information Status and -- </subfield><subfield code="t">Syntactic Weight … A Learner-Corpus Study of the Dative -- </subfield><subfield code="t">Alternation -- </subfield><subfield code="t">Phonology of advanced learners of German -- </subfield><subfield code="t">Backmatter</subfield></datafield><datafield tag="506" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">restricted access</subfield><subfield code="u">http://purl.org/coar/access_right/c_16ec</subfield><subfield code="f">online access with authorization</subfield><subfield code="2">star</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Der Sammelband umfasst Beiträge, die sich mit dem sprachlichen Verhalten fortgeschrittener Lerner einer fremden Sprache beschäftigen. In der Zweitspracherwerbsforschung hat man sich in den letzten Jahrzehnten vornehmlich mit den frühen Stadien beschäftigt. Im Gegensatz zu den frühen Stadien ist das sprachliche Verhalten fortgeschrittener Lerner wesentlich schwieriger zu untersuchen, da ein Komplex ganz unterschiedlicher Faktoren dieses Verhalten bestimmt. Durch die in den letzten Jahren viel diskutierten korpuslinguistischen Methoden können Gesetzmäßigkeiten des sprachlichen Verhaltens präzise beschrieben werden.</subfield></datafield><datafield tag="520" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">This collected volume presents papers dealing with the language behaviour of advanced learners of a foreign language. In recent decades, research into second language acquisition has concerned itself principally with the early stages. In contrast to these early stages, the language behaviour of advanced learners is far more difficult to analyse, as this behaviour is determined by a complex of widely differing factors. Using the methods developed by corpus linguistics which have been the subject of much discussion in recent years, it is possible to furnish a precise description of the regularities of the behaviour.</subfield></datafield><datafield tag="530" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Issued also in print.</subfield></datafield><datafield tag="538" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mode of access: Internet via World Wide Web.</subfield></datafield><datafield tag="546" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">In German.</subfield></datafield><datafield tag="588" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 28. Feb 2023)</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Grammar, Comparative and general.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Language acquisition.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="0"><subfield code="a">Language and languages</subfield><subfield code="x">Study and teaching.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Korpuslinguistik, Spracherwerb, Lernerkorpora.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Lernerkorpora.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="4"><subfield code="a">Spracherwerb.</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1=" " ind2="7"><subfield code="a">LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General.</subfield><subfield code="2">bisacsh</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Corpus Linguistics, Language Acquisition,.</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Bongartz, Christiane, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Callies, Marcus, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Grommes, Patrick, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Grommes, Patrick, </subfield><subfield code="e">editor.</subfield><subfield code="4">edt</subfield><subfield code="4">http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Gut, Ulrike, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Lüdeling, Anke, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Maden-Weinberger, Ursula, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Mukherjee, Joybrato, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Sahonenko, Natascha, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Schmiedtová, Barbara, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Schumacher, Nicole, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Szczesniak, Konrad, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Walter, Maik, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Walter, Maik, </subfield><subfield code="e">editor.</subfield><subfield code="4">edt</subfield><subfield code="4">http://id.loc.gov/vocabulary/relators/edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Wegener, Heide, </subfield><subfield code="e">contributor.</subfield><subfield code="4">ctb</subfield><subfield code="4">https://id.loc.gov/vocabulary/relators/ctb</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">DGBA Linguistics and Semiotics 2000 - 2014</subfield><subfield code="z">9783110636970</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DLS</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">E-BOOK GESAMTPAKET / COMPLETE PACKAGE 2008</subfield><subfield code="z">9783110212129</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DGG</subfield></datafield><datafield tag="773" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Title is part of eBook package:</subfield><subfield code="d">De Gruyter</subfield><subfield code="t">E-BOOK PAKET LINGUISTIK UND LITERATURWISSENSCHAFT 2008</subfield><subfield code="z">9783110209457</subfield><subfield code="o">ZDB-23-DGA</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2=" "><subfield code="c">print</subfield><subfield code="z">9783484305205</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doi.org/10.1515/9783484970342</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://www.degruyter.com/isbn/9783484970342</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="2"><subfield code="3">Cover</subfield><subfield code="u">https://www.degruyter.com/document/cover/isbn/9783484970342/original</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_BACKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_CL_LS</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_DGALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_EBKALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">EBA_SSHALL</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">GBV-deGruyter-alles</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA11SSHE</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">PDA5EBK</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DGA</subfield><subfield code="b">2008</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DGG</subfield><subfield code="b">2008</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-23-DLS</subfield><subfield code="c">2000</subfield><subfield code="d">2014</subfield></datafield></record></collection> |